Barnepiger på 12 og 14 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2016

Anonymor

PigePå14år skriver:

Tak for at ødelægge min drøm om at blive det...

Lige netop sådan et svar er årsagen til, at jeg ikke ville lade en 14 årige (eller 12 årig) passe min 4 årige. Sådan en position kræver en refleksivitet, velovervejethed og modenhed, og det synes jeg bestemt ikke det udstråler, når man tager sådan på vej og reagerer på den måde, fordi ens potentielle kundedatabase udtrykker, at de ikke ville være trygge ved situationen. 

Hvis i er seriøse omkring det her, ville det nok være mere oplagt at respektere folks holdninger, og i stedet komme med jeres grunde til og forklaringer på, hvorfor i føler i kan varetage ansvaret for et lille barn. Det ville få mig til at overveje ideen lidt, frem for en reaktion, der på mig fremstår en anelse barnlig. Ikke at det er unaturligt - du er jo et barn men det er jo også det, der er pointen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2016

Muffinmus

Tak for at ødelægge min drøm om at blive det...

Lad mig stille dig nogle spørgsmål :

DU går tur på gaden med tre børn. De er 3,6,8. De to store slås og leger vildt, den lille på 3 vil ikke gå længere og sætter sig ned og hyler,tager sine støvler af og siger de er trælse . De to store leger stadig vildt og løber frem og tilbage og den lille vil pludselig i den.stik modsatte retning af hvad i skal, vil ikke holde i hånd og løber sur ud på vejen, i mens er den på 6 faldet og har slået knæet ret meget og græder højlydt. 

Hvad vil du gøre?

Du står og laver aftensmad, du skal lave pesto pasta salat, koteletter og flutes.

Den mindste  på 3 år, sidder på køkkenbordet og vil være med og er vant til at lave mad med sine forældre . Hun får fat i en kniv du har brugt til at skære salat ud med. Gryden.med pasta koger over og der render meget kogende vand ud samtidigt. 

Hvad gør du?

Undermåltidet får den lille noget galt i halsen, hoster hakket og bliver rød i hovedet.

Hvad gør du?

Du er ved at vaske op efter maden.

Barnet på 6 leger med sin hulahopring inde i stuen og den store på 8 og den mindste på 3 leger karrusel hvor den store svinger den mindste.

Pludselig kommer hende på 6 hylende ud i køkkenet og bløder fra øret, hendes hulahopring rev i hendes ørering og der skal nu tjekkes om der er skader i hullet og vaskes blod af mens hun stadig græder.

Mens du prøver at klare det,giver den store slip på den lilles arme og hun knalder hovedet ned i gulvet, får blodtud og hyler i vildskab.

Hvad gør du??

Ikke for at skræmme dig, men dette er typiske scenarier hos os. Og gerne samme dag, for lige at presse citronen, for der er dage der forløber stille og roligt,  men også dage der forløber som beskrevet.

Så kan du overveje om du er klar til disse scenarier i virkeligheden 

Anmeld Citér

6. januar 2016

bøllen

Jeg har 2 drenge på 14 som sagtens kan passe lillebror 1 hel dag alene . Deres veninde på 14 henter et søskende par i børnehaven et par gange om ugen, og hun er en skøn pige som jeg sagtens ville lade passe mine børn. Et vennepar ' s pige har passet en dreng siden han var lille , hun også omkring 14. 

Så tænker det kommer an på det unge menneske , der kan være forskel på modenhed. Ville dog nok syntes en på 12 var lige ung nok . Og hvilket barn der skal passes 

Anmeld Citér

6. januar 2016

Bshizzle

Altså... Jeg har selv været barnepige fra da jeg var 11-16 år! 

Jeg startede i en alder af 11 år ved at ta bussen (5 min) hen efter en Pige i BH og hendes lillebror i DP. 

Dvs de var 2,5 år og 4 år.. 

Tog så bussen tilbage igen.. Hjem til dem, hvor jeg gav dem frokost/frugt inden deres Mor kom hjem 1,5 time senere..  

Det gik super godt.. Og aldrig i en alder af 11 år har jeg fået så meget ros og selvtillid i livet! 

Men ja., 00'erne er anderledes.. Da skal man virkelig tænke sig om! 

Jeg syntes du skulle sprede dit budskab.. Og se om nogle vil ansætte dig.  

Måske du kunne starte med at være en "lege-ven" og komme mens forældrene er hjemme for evt at ta barnet med på legepladsen eller bare underholde barnet mens Mor og Far laver mad, papir arbejde mm.. 

Anmeld Citér

11. januar 2016

PigePå14år

Ødelagt din drøm om at blive barnepige? Hvordan? Fordi vi ikke vil lade 12årige passe vores børn? Sæt sedler op eller vent lidt, du forebliver ikke 12År. Så rolig

Jeg er 14? Bliver 15 næste måned. I'm out

Anmeld Citér

11. januar 2016

Sedigfor

Jeg tænker mere hvad i alverden laver i på en side for gravide eller dem der vil være gravid . Snak med nogle fra jeres familier eller sådan noget.

Anmeld Citér

11. januar 2016

Loa

PigePå14år skriver:

Anmeld Citér

11. januar 2016

TNBC

PigePå14år skriver:

Så er det nok veninden.. men du lyder heller ikke ret moden lige nu. 

Hvis man vil noget, skal man lytte til andre også selvom at man ikke kan li hvad der bliver sagt, og så tænke over tingene.. 

Anmeld Citér

11. januar 2016

Sedigfor

TNBC skriver:

Så er det nok veninden.. men du lyder heller ikke ret moden lige nu. 

Hvis man vil noget, skal man lytte til andre også selvom at man ikke kan li hvad der bliver sagt, og så tænke over tingene.. 

Kan ik være mere enig. Er man moden er man moden hele vejen igennem og ikke kun halv delen af tiden.

Anmeld Citér

11. januar 2016

loop

PigePå14år skriver:

Hej!

Vi er to piger på henholdvis 12 og 14 år. Min bedste veninde er 12. Hun er meget moden af sin alder og fysisk mere udviklet end mig. 

Vi har snakket længe om, at vi godt kunne tænke os at få et fritidsjob sammen og tjene vores egne penge. Men selvfølgelig ikke kun for pengenes skyld, naturligvis også fordi vi er interesseret i at passe børn mellem cirka 3-11 års alderen. 

Vi har begge meget erfaring med børn på cirka 2 måneder, 3, 7 og 9 års alderen. Vi har begge passet børn før, både sammen og alene, dog ikke fået penge for det. 

Vi har ikke tænkt os at passe babyer under 3. 

Spørgsmålet er, hvordan vi gør? Har I evt. andet?

I kan ringe til sundhedsplejersken i kommunen. Nogle kommuner har et barnepigekursus man kan tage, hvor man lærer førstehjælp og ting om børnepasning. Det kunne være rart at kunne sige til forældre at man har det.

Hæng sedler op i butikkerne i byen, på skolerne, i børnehaverne, hvor i tilbyder jeres hjælp.

Jeg har både haft au pairs og dansk barnepige. Med barnepiger har jeg kun haft nogen, hvor jeg eller nogen i mit netværk kendte pigerne/forældrene. Så få jeres forældre, venners forældre osv til at fortælle andre forældre om jer. Der er altid nogen, der mangler en barnepige.

I skolen kan man i 8/9 klasse komme ud i praktik. Der kan du jo evt vælge vuggestue/børnehave, så du kan få lidt mere erfaring.

Der er mange muligheder.

Held og lykke med det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.