Barnepiger på 12 og 14 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2015

Anonym

PigePå14år skriver:

Tak for svaret Jeg (på 14 år) passede også selv min fætter på 4 år 1-2 om ugen samt min fætter på 2 måneder, og det gik rigtig godt. Dog gør jeg ikke mere, da de ikke behøver mig mere. 

Hatten af for at I er modne og velreflekterede som en anden skriver. 

Men at lade 12-14 årige børn passe en baby på 2 måneder er i min optik helt ude i hampen. Det er et KÆMPE ansvar. De forældre der gør der kan faktisk meldes til politiet. Det er der jo ingen der gør ... Men I er mindreårige! Det er altså så forkert af forældrene. 

De fleste har mange situationer som de kan have svært ved at takle eller er i tvivl om som nye forældre ... Man er da ikke bedre rustet som 12-14 årlig. Så skulle det være dit ansvar hvis du tabte barnet eller hovede faldt bagover forkert m.m

��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2015

CutieKiwi

Anonym skriver:

Men at lade 12-14 årige børn passe en baby på 2 måneder er i min optik helt ude i hampen. Det er et KÆMPE ansvar. De forældre der gør der kan faktisk meldes til politiet. Det er der jo ingen der gør ... Men I er mindreårige! Det er altså så forkert af forældrene. 

De fleste har mange situationer som de kan have svært ved at takle eller er i tvivl om som nye forældre ... Man er da ikke bedre rustet som 12-14 årlig. Så skulle det være dit ansvar hvis du tabte barnet eller hovede faldt bagover forkert m.m

��

Enig i det du skriver med at det er for stort et ansvar for en på 12 at passe et barn der kun er et par måneder gammelt - Men pigerne skriver netop at de ikke ønsker at passe børn under 3 år

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Anonym

CutieKiwi skriver:

Enig i det du skriver med at det er for stort et ansvar for en på 12 at passe et barn der kun er et par måneder gammelt - Men pigerne skriver netop at de ikke ønsker at passe børn under 3 år

Ja... Men også at hun har passer en på 2 mnd

Anmeld Citér

16. oktober 2015

CutieKiwi

Anonym skriver:

Ja... Men også at hun har passer en på 2 mnd

Jeg tænker på at der er mange forskellige tolkninger på "at passe" for er det 10min mens mor er i huset og lige skal i bad eller hvad handler det om

Anmeld Citér

16. oktober 2015

TNBC

Anonym skriver:

��

Jeg sad også sådan en 14årig til en baby på 2måneder... Det er et for stort ansvar.. Alt for stort, plus en 4årig. Så vil jeg hellere lade bedsterne eller faster/moster/onkel passe, ikke en 14årig kusine. Det kan godt være hun er moden, men stadigvæk...

Anmeld Citér

16. oktober 2015

TNBC

CutieKiwi skriver:

Ja, det er nok fordi de synes det er for stort ansvar, men jeg tænker mere på hvordan man som forældre kan efterlade sin 2måneder gammel baby hos en 13-14årig pige, ja det er kusinen, men hun er stadigvæk ung, et barn, og så skal hun have ansvar for en 2måneder gammel baby og en 4årig, helt alene... Det synes jeg er uansvarligt.

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Anonym

Yurie skriver:

Ja, det er nok fordi de synes det er for stort ansvar, men jeg tænker mere på hvordan man som forældre kan efterlade sin 2måneder gammel baby hos en 13-14årig pige, ja det er kusinen, men hun er stadigvæk ung, et barn, og så skal hun have ansvar for en 2måneder gammel baby og en 4årig, helt alene... Det synes jeg er uansvarligt.

Ja netop - der er intet galt ved at pigerne er så ansvarsfulde at de har passet en baby. Men forældrene er dybt uansvarlige. Undskyld men det er bare ikke i orden at give en meget ung pige det ansvar.

Anmeld Citér

16. oktober 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja netop - der er intet galt ved at pigerne er så ansvarsfulde at de har passet en baby. Men forældrene er dybt uansvarlige. Undskyld men det er bare ikke i orden at give en meget ung pige det ansvar.

Og hvor er hendes forældre? Jeg ville ikke lade min 14årig passe en så lille baby? Det ansvar skal hun sku ikke have, hun kan sidde med baby men hun skal sku ikke passe barnet alene..

Og når hun siger hun passer begge to, så regner jeg ikke med at det er for at mor kan gå på toilettet...

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Benjamins'mor

Jeg ville personligt aldrig lade en 12-årig passe mine børn. Jeg ville simpelthen synes vedkommende var for ung. 

Og jeg forstår heller ikke hvorfor en 12-årig skal passe en 11-årig. Der er jo nærmest ingen forskel. 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

TNBC

Benjamins'mor skriver:

Jeg ville personligt aldrig lade en 12-årig passe mine børn. Jeg ville simpelthen synes vedkommende var for ung. 

Og jeg forstår heller ikke hvorfor en 12-årig skal passe en 11-årig. Der er jo nærmest ingen forskel. 

Heller ikke mig. Det er vel ligesom at babysitte en legekammerat, det giver jo ingen mening.

Jeg ville ikke hyre en 12 eller 14årig til at passe min 11årig eller 10...

Så store børn kan være svære at holde styr på, og så skulle de lytte til en der er 1-2år ældre end dem selv, tror jeg sjovt nok ikke kommer til at ske...

Og hvorfor skal en 11årig passes, hvis en 12årig kan passe?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.