Barnepiger på 12 og 14 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.863 visninger
40 svar
84 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. oktober 2015

PigePå14år

Hej!

Vi er to piger på henholdvis 12 og 14 år. Min bedste veninde er 12. Hun er meget moden af sin alder og fysisk mere udviklet end mig. 

Vi har snakket længe om, at vi godt kunne tænke os at få et fritidsjob sammen og tjene vores egne penge. Men selvfølgelig ikke kun for pengenes skyld, naturligvis også fordi vi er interesseret i at passe børn mellem cirka 3-11 års alderen. 

Vi har begge meget erfaring med børn på cirka 2 måneder, 3, 7 og 9 års alderen. Vi har begge passet børn før, både sammen og alene, dog ikke fået penge for det. 

Vi har ikke tænkt os at passe babyer under 3. 

Spørgsmålet er, hvordan vi gør? Har I evt. andet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2015

Babilooo

PigePå14år skriver:

Hej!

Vi er to piger på henholdvis 12 og 14 år. Min bedste veninde er 12. Hun er meget moden af sin alder og fysisk mere udviklet end mig. 

Vi har snakket længe om, at vi godt kunne tænke os at få et fritidsjob sammen og tjene vores egne penge. Men selvfølgelig ikke kun for pengenes skyld, naturligvis også fordi vi er interesseret i at passe børn mellem cirka 3-11 års alderen. 

Vi har begge meget erfaring med børn på cirka 2 måneder, 3, 7 og 9 års alderen. Vi har begge passet børn før, både sammen og alene, dog ikke fået penge for det. 

Jeg ville ikke lade børn passe små børn. Jeg synes 14 år er på grænsen - men jeg ville aldrig lade en på 12 passe mine små børn. Man er simpelt hen ikle stor nok til altid at vide hvad man skal gør i de situationer ser kan opstå - mad galt i halsen osv. 

Jeg ville ikke være tryg.

Anmeld Citér

16. oktober 2015

PigePå14år

Smølfine123 skriver:

Jeg ville ikke lade børn passe små børn. Jeg synes 14 år er på grænsen - men jeg ville aldrig lade en på 12 passe mine små børn. Man er simpelt hen ikle stor nok til altid at vide hvad man skal gør i de situationer ser kan opstå - mad galt i halsen osv. 

Jeg ville ikke være tryg.

Du er godt nok den første der har ment det. Alle vi har snakket med, dvs. forældre, forældres venner og andre her på baby.dk, har synes det var helt okay. Mange har selv været barnepiger som 12-årige. Så det må vist være dig, der ikke er tryg ved det. 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Snevejr84

I min verden er i også alt for unge. For mig er grænsen 15 år

Anmeld Citér

16. oktober 2015

TNBC

PigePå14år skriver:

Du er godt nok den første der har ment det. Alle vi har snakket med, dvs. forældre, forældres venner og andre her på baby.dk, har synes det var helt okay. Mange har selv været barnepiger som 12-årige. Så det må vist være dig, der ikke er tryg ved det. 

jeg synes også 12 er for ung, 14 kan lige gå, og ikke mange timer... så alle herinde er ik helt fin med det

og jeg ville aldrig efterlade min baby hos et barn.

men fint hvis i selv kender nogen, der er ok med det, så er det bare om at spørge dem.

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Babilooo

For at svare dig - der er ingen i min vennekreds som ville føle sig trygge ved at en i 6. Klasse passer deres små børn. Jeg har faktisk drøftet det med ret mange da man ofte kan have brug for hjælp. 

Men for at svare på dit spørgsmål - alle må jo gøre det de er trygge ved .. Så ville den nemmeste møde være opslag i en børnehave med mulighed for at hente fast 1-2 gange om ugen og passe i en time eller to. Eller mulighed for pasning i læbet af en weekendsdag hvor man kan købe ind osv i 3 timer eller lignende.

Anmeld Citér

16. oktober 2015

JLS1993

Må desværre slutte mig til de andre. For mig er både 12 og 14 år alt for ungt. Og en på 12år ville jo aldrig kunne passe/se efter en på 9-11år. De er jo helt jævnaldrende. 

Jeg ville ikke ansætte børnepassere under 16-17år.  

I en alder af 12-14 er man stadigvæk kun selv et barn, så det er i min optik ikke ansvarlig af en voksen at overlade så stort et ansvar til et barn.

Havde dog gerne ansat 12-14årige til eksempelvis lidt huslig hjælp eller hundeluftning.  

Anmeld Citér

16. oktober 2015

Leneur

Her ville jeg ikke have noget imod at lade min 12-årige niece passe min datter men nok også fordi jeg kender hende og ved at det kan hun sagtens klare. Nu bor mormor også kun et stenkast herfra, så hun ville hurtigt være her hvis der skulle ske noget.

Mht at få job, så opslag i diverse børnehaver, opslagstavlerne i supermarkeder og Facebook kunne være et godt sted at starte.... 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

PigePå14år

Leneur skriver:

Her ville jeg ikke have noget imod at lade min 12-årige niece passe min datter men nok også fordi jeg kender hende og ved at det kan hun sagtens klare. Nu bor mormor også kun et stenkast herfra, så hun ville hurtigt være her hvis der skulle ske noget.

Mht at få job, så opslag i diverse børnehaver, opslagstavlerne i supermarkeder og Facebook kunne være et godt sted at starte.... 

Tak for svaret Jeg (på 14 år) passede også selv min fætter på 4 år 1-2 om ugen samt min fætter på 2 måneder, og det gik rigtig godt. Dog gør jeg ikke mere, da de ikke behøver mig mere. 

Anmeld Citér

16. oktober 2015

CutieKiwi

PigePå14år skriver:

Hej!

Hej I 2 piger

I virker til at være et par velreflekterende unge piger. Hatten af for det!

Da jeg startede som barnepiger i sin tid var jeg 12 år. Jeg har altid været meget moden af min alder i forhold til mine jævnaldrende venner og veninder.

Jeg vil sige, det kommer meget an på alderen på barnet der skal passes og hvor længe. Jeg ville ingen problemer have med at min barnepige på 12 hentede min 4årige datter i børnehave og passede hende to timer indtil mig eller manden kom hjem fra arbejde - Vel og mærket hvis pigen er moden nok til et barnepigejob.

Det jeg synes I kan gøre er at I begge hænger en seddel op i fx Brugsen, Fakta, Netto med overskriften: Børnepasning.
I kan fortælle jeres navn, alder, hvilken bydel i bor i og et tlf.nr. Der kan afrives sidst på siden så I kan kontaktes

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.