Når ens bedste veninde stjæler ens mand...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2015

TNBC

Kay skriver:

Helt og holdent nej det er ikke ok for en veninde at flirte eller være sammen med venindens mand eller kæreste

men x kærester er jo noget du selv har "smidt ud" og mine veninder må da hjertens gerne tage mit "affald" når jeg selv er færdig med det... hvis de skulle havde de lyster...

Helt enig...

Mand/kæreste nej, men hvorfor er ex forbudt? Der er vel en grund til at de er ex.. Som du siger, man har "smidt" det ud.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

At finde sammen med venindes kæreste er no-go! 

Men ex kæreste er noget helt andet. Man har ligesom ikke noget med personen mere...

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Anonym

Veninde vil jeg nu ikke kalde hende.. Men nærmere min Bror's X-Forlovede.. 

Hun valgte at være min bror utro samt min kæreste mig utro en dag i byen. 

SKAL lige nævnes at det er en X den dag idag.. Men valgte at tilgive ham.. Og forholdet blev til 9 år +/-.  

Min Bror kunne aldrig tilgive, og jeg fik vist osse fortalt hende min mening om hende.. 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

serinasmor

alenemor42 skriver:

Det er bare for mærkeligt! 

Men i min unge dage havde jeg også den der veninde der gik efter alle jeg enten var interesseret i eller havde været. ..... det er bare såååå ynkeligt.

Jeg kan slet ikke forholde mig til det.... det er sgu for mærkeligt at invitere venindens ex ud på øl?!

Jeg kan slet ikke se problemet i at invitere en venindes x på date / øl / café / gåtur ... 

Det er vel en x - om der er børn involveret eller ej - og en x må jeg gå ud fra at man er færdig med ellers var han/hun vel ikke en x ? 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Hej

Hvad mener I om det?

Nogen der har oplevet det? Nogen "veninder" her? (Anonyme svar tilladt)

Kunne være spændende at høre fra begge sider...

Grunden til at jeg spørger er, at det lige er sket for en veninde...

Som andre har skrevet er det ikke muligt at "stjæle" en kæreste/mand. Når folk begår utroskab er det et aktivt valg og at se det som andet er i min optik grundlæggende forkert.

Og.. utroskab er aldrig okay.

Jeg mener dog at det er den part som er utro der har den største fejl. Man kan snakke om at det er moralsk forkert at indlede sig med en "optaget" person, men i samme åndedrag kan det aldrig blive den "ikke utro" parts problem.

Men i dit scenarie snakker vi om en veninde og så fald er hun også utro over for sit venskab, da sådan noget er en af de største svigt man kan lave som venner. og i sådan et tilfælde, er både mand og veninde lige forfærdelige.

Min mening er også at hvis man er rigtig gode venner og har et godt parforhold, så er dette scenarie slet ikke muligt, da du på ingen måde vil anskue en vens partner eller en partners ven som værende et "mål", til forskel for hvad mange tror, mener jeg at når man forelsker sig er det fordi man er "åben" for det, hvilket man i et godt forhold/venskab aldrig ville være.

Dog.. tænker jeg også at disse indsigtsløse forelskelser sker og at hvis man først ER blevet forelsket i en anden, om det er sin partners veninde/ven eller ej, så er det jo en anelse svært at lave om på.

Men så må man vise sin nuværende partner den respekt at gå fra dem før man indleder sig med en anden og være forberedt på at hvis det nye forhold indledes med den gamle partners ven, at så er der nok ikke de store muligheder for at man kan beholde et venskabeligt forhold (hvis det var muligt i forvejen) og venskabet imellem den gamle partner og den nye nok ikke står til at redde.

Men det er i min optik en risiko man er villig til at tage hvis man forelsker sig og vælger den nye partner til.

Problemet er jo når folk er for store kujoner til at ville smutte før de starter noget nyt. Det er det utimative "jeg vil blæse og have mel i munden"-scenarie, for de fleste vil ikke helt gøre det færdigt med den første, hvis nu det nye ikke er hvad de forventer. Hvilket er både enormt egocentreret og enormt respektløst over for sin partner/ven.

Det var mine tanker på området.

Anmeld Citér

14. oktober 2015

TNBC

alenemor42 skriver:

Det er bare for mærkeligt! 

Men i min unge dage havde jeg også den der veninde der gik efter alle jeg enten var interesseret i eller havde været. ..... det er bare såååå ynkeligt.

Jeg kan slet ikke forholde mig til det.... det er sgu for mærkeligt at invitere venindens ex ud på øl?!

Hvorfor er det mærkeligt?
Han er vel stadigvæk en person, hvis de nu er blevet venner(eller har kendt hinanden før)?, så skal de bare stoppe med at se hinanden, bare fordi han er blevet ex til en veninde?

Synes jeg er en mærkelig måde at tænke på, de er vel ex af en grund..

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Anonym

Som andre siger så kan man ikke stjæle noget som ikke vil stjæles. Der skal to til tango.

Jeg oplevede som ung at min yngre søster fandt sammen med min eks 3 år efter ham og jeg var gået fra hinanden. Selvom jeg følelsesmæssigt var færdig med ham, så var det simpelthen for mærkeligt for mig, da det virkelig kom ud af den blå luft og så havde jeg værsgo at forholde mig til at nu var de kærester.
Jeg var kærester med ham da min anden søster skulle konfirmeres og den daværende kæreste var med til festen. Nu var de kærester og hun ville hun tage ham med til brors konfirmation. Det var for mærkeligt i min verden.
Jo jo, jeg havde intet at skulle have sagt, men det var for mærkeligt for mig at der slet ingen dialog havde været omkring det så jeg kunne forholde mig bedre til at hun nu var hoppet på "mit brugte legetøj"

At hun så behandlede ham rigtig dårligt og de gik fra hinanden en måned efter, det er så noget andet

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Hvad mener I om det?

Nogen der har oplevet det? Nogen "veninder" her? (Anonyme svar tilladt)

Kunne være spændende at høre fra begge sider...

Grunden til at jeg spørger er, at det lige er sket for en veninde...

Jeg har prøvet at være veninden, der havde et crush på en kæreste. Holdt mig langt væk fra fælles arrangementer og så kun hende i en lang periode. Det var godt nok anstrengende at finde på undskyldninger for ikke at kunne være med, når det var hjemme ved dem eller et sted hvor han var med. Heldigvis gik det over uden der skete noget, men da det var på sit højeste og jeg næsten var helt syg af fortvivlelse, der skal jeg ikke afvise, at jeg kunne være blevet fristet over evne. Specielt fordi hun behandlede ham ad helvede til og det var svært at være vidne til. Og så var han så lækker at jeg drømte om ham om natten 

Anmeld Citér

15. oktober 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres input piger...

Det der falder mig i øjnene her (og det har slet ikke været meningen med mit indlæg) er hvor travlt mange af jer har med at definere ordet "stjæler". For Guds skyld, så er det bare en metafor for "at ens bedste veninde vælger at være sammen med ens mand".

Var ikke lige klar over at korrekt sprogbrug er vigtigere end sagens kerne

Tak for definitionen

Anmeld Citér

15. oktober 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har prøvet det - en uge før termin med min yngste røg jeg ud. Da jeg hentede mine ting to dage efter stod hendes ting der 

Det var SÅ hårdt og er det endnu. Nu har de fået et barn sammen, dvs der er 11 mdr mellem vores og deres 

En veninde blir hun aldrig igen - og uanset hvad kommer jeg ALDRIG til at acceptere at de er sammen.

Hold da op, sikke nogle svin

Håber du har det godt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.