Når ens bedste veninde stjæler ens mand...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.351 visninger
37 svar
73 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hej

Hvad mener I om det?

Nogen der har oplevet det? Nogen "veninder" her? (Anonyme svar tilladt)

Kunne være spændende at høre fra begge sider...

Grunden til at jeg spørger er, at det lige er sket for en veninde...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej

Hvad mener I om det?

Jeg mener ikke, voksne mennesker kan "stjæles". Når det er sagt - sikken et tillidsbrud og svigt fra både mand og veninde. Man må virkelig håbe, deres kærlighed til hinanden er enorm, når de finder den værd at såre andre mennesker så ekstremt for. 

Anmeld Citér

13. oktober 2015

God-mor

Anonym skriver:

Hej

Hvad mener I om det?

Jeg har heldigvis ikke prøvet det. Men der køre et program på kanal 4 det hedder nyskilt, hvor en af kvinderne man følger har været ude for det samme. Måske din veninde skal se det, hvis hun vil se hun ikke er alene og høre den kvindes historie.

Stor krammer til din veninde, det må være så forfærdeligt både at miste veninde og mand

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Sprit25

Jeg kender en der blev forelsket i sin Eks bedste ven. De har Barn sammen idag og er mega lykkelig. 

Den gang synes jeg det var nederen men så hørte jeg tommy kenter sige: vi ejer kun hinanden for en kort periode, når den periode er ovre kan vi ikke stille hinanden til ansvar mere. Og det er måske meget rigtigt. 

Men sikke et tillidsbrud og ekstrem dårlig stil

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Hvad mener I om det?

Jeg vil ikke sige at jeg har prøvet det men .. 

Jeg var på besøg hos min, aboslut tætteste, veninde i sommers. Vi sidder og drikker et glas vin og snakker, da hun bedder mig tage hjem fordi hun skal tidligt op dagen efter. Det er helt i orden for mig og jeg smutter(kan godt mærke at jeg skal usædvanlig hurtigt ud ad døren) 

et par dage efter ringer min ekskæreste, og faren til mit barn, og fortæller at hun havde ringet og sagt hun skulle snakke med ham om noget . Han havde lidt forventet det omhandlede mig og havde mødtes med hende, men da han fandt ud af at det bare var til "film og hygge", havde han sagt tak for i dag og var gået. 

Han havde det meget skidt og fortalte det derfor til mig. 

Jeg er MEGA såret og skuffet over min veninde, men jeg har ikke konfronteret hende med det endnu, selvom jeg har vidst det i 2 måneder og vi har ser hinanden mange gange.

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg vil ikke sige at jeg har prøvet det men .. 

Jeg var på besøg hos min, aboslut tætteste, veninde i sommers. Vi sidder og drikker et glas vin og snakker, da hun bedder mig tage hjem fordi hun skal tidligt op dagen efter. Det er helt i orden for mig og jeg smutter(kan godt mærke at jeg skal usædvanlig hurtigt ud ad døren) 

et par dage efter ringer min ekskæreste, og faren til mit barn, og fortæller at hun havde ringet og sagt hun skulle snakke med ham om noget . Han havde lidt forventet det omhandlede mig og havde mødtes med hende, men da han fandt ud af at det bare var til "film og hygge", havde han sagt tak for i dag og var gået. 

Han havde det meget skidt og fortalte det derfor til mig. 

Jeg er MEGA såret og skuffet over min veninde, men jeg har ikke konfronteret hende med det endnu, selvom jeg har vidst det i 2 måneder og vi har ser hinanden mange gange.

Wow, hvordan kan du lade være med at sige noget? Og hvordan kan du stadig ses med hende?

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Anonym

Det er bare så ufattelig dårlig stil. Sådan en veninde er ikke værd at samle på. Kvinder der stjæler andre kvinders mænd, har ingen ære eller selvrespekt og har en stor del af skylden på sig uanset hvor røvet manden er. 

Anmeld Citér

13. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er bare så ufattelig dårlig stil. Sådan en veninde er ikke værd at samle på. Kvinder der stjæler andre kvinders mænd, har ingen ære eller selvrespekt og har en stor del af skylden på sig uanset hvor røvet manden er. 

At stjæle et voksent menneske må indebære noget med at bedøve det og bære det med sig. En mand, der går på sine egne ben og træffer sine egne valg, er og bliver ansvarlig for sine handlinger. Det er utiltalende og moralsk forkasteligt - efter mine normer - at indlade sig med en gift mand, med mindre der er tale om helt exceptionelle forhold, men det er stadig den utro mand, der har primæransvaret og som skal stå til regnskab for sin partner. I det aktuelle tilfælde er det selvfølgelig en anden sag, da veninden så at sige også er "utro" over for kvinden. 

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Anonym

Mor og meget mere skriver:

At stjæle et voksent menneske må indebære noget med at bedøve det og bære det med sig. En mand, der går på sine egne ben og træffer sine egne valg, er og bliver ansvarlig for sine handlinger. Det er utiltalende og moralsk forkasteligt - efter mine normer - at indlade sig med en gift mand, med mindre der er tale om helt exceptionelle forhold, men det er stadig den utro mand, der har primæransvaret og som skal stå til regnskab for sin partner. I det aktuelle tilfælde er det selvfølgelig en anden sag, da veninden så at sige også er "utro" over for kvinden. 

Hvorfor er det, at man igen og igen kan læse i sådanne debatter, at den der indlader sig på en taget mand / kvinde er uden skyld?

Det siger jo sig selv, at manden er hamrende skyldig, men den der indlader sig med en gift mand eller kvinde helt bevidst, er ikke uskyldig.

Man kan ikke gå gennem livet og tro, at man kan gøre umoralske ting uden skyld, fordi man ikke direkte er skyldig.

Det at stjæle en mand i denne her sammenhæng, skal måske ikke tages så bogstaveligt, som du beskriver det. Noget bliver stjålet, men fra hvem og hvem der gør det, afhænger af alle parters situation.

Anmeld Citér

14. oktober 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

I min verden kan man ikke stjæle en som ikke vil stjæles.

Men stadig dårlig stil, at indlede et forhold til en gift mand , veninde eller ikke veninde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.