billig familie fødselsdag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2015

Anonym trådstarter

ann-kristina skriver:

Kartoffel-porresuppe m bacondrys og hjemmebagt flutes til. Super lækkert og billigt. Det har vi tidligere budt på når vi har gæster.

Gammeldags æblekage til dessert, hvis I kender en med et æbletræ

tak for ideen det lydder lækkert 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2015

Kay

Anonym skriver:

tak for de gode råd. mine børn er i skole alderen.

det er ikke fordi det behøver at være så voldsomt, normalt plejer børnene at vælge nogen kopper og tallerkner med de figurer de kan lide (kan vi godt undvære i år)

og så plejer der at blive lavet 2 lagkager 1 kage, boller og kakao pålæg chokolade, ost og syltetøj også sodavand og kaffe

skru ned til 1 kage (enten lagkage eller anden kage) og hvis i kender nogle med frugt træer så få noget af dem og brug i kagerne og/eller som snaks 

Bag koldt hævede boller (jeg har en opskrift hvis det er) de er billigere og nemmere ��

og så tænk i at 1 slags syltetøj er nok, ikke både mørk og lys pålægschokolade oSv. Køb kun de ting til fødselsdagen som i selv bruger efterfølgende ☺

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Anonym trådstarter

Kay skriver:

skru ned til 1 kage (enten lagkage eller anden kage) og hvis i kender nogle med frugt træer så få noget af dem og brug i kagerne og/eller som snaks 

Bag koldt hævede boller (jeg har en opskrift hvis det er) de er billigere og nemmere ��

og så tænk i at 1 slags syltetøj er nok, ikke både mørk og lys pålægschokolade oSv. Køb kun de ting til fødselsdagen som i selv bruger efterfølgende ☺

Så bliver det nok bare en almindelig kage. Vi har selv blomme træ(ved ikke om der stadig er blommer på) og brombær busk (mener jeg det er) 

Æbler kan vi nok finde på træerne der er rund omkring. 

Jeg vil godt be om opskriften

Anmeld Citér

7. oktober 2015

loop

Anonym skriver:

jeg har også overvejet at rykke det til næste mdr, men der skal vi holde børne fødselsdag.

det ene par bliver hurtigt sur og jeg ved hvis vi rykker det bliver de sure og måske ikke vil snakke med os i lang tid. de har købt fødselsdagsgave. 

det andet par vil være mere forstående

Jeg synes i skal udsætte det til næste måned. Det er ikke rimeligt over for jeres børn, at i skal spare så meget resten af måneden, blot for at kunne please et dårligt vennepar.

Det lyder måske lidt hårdt. Men hvis en af mine veninder ringede, at de måtte udsætte pga økonomi, ville jeg tilbyde at bage en kage og tage med, eller jeg kunne købe ind til mad, som vi så kunne hjælpes om at lave hjemme ved dem til fødselsdagen. Fødselaren ville også få en gave af en art. Hvis det var en veninde der boede tæt på mig, ville jeg også tilbyde, at de kunne spise aftensmad hos mig nogle gange resten af måneden.

Jeg vil slet ikke være sammen med mennesker, der er så overfladiske, at det er økonomien, der er afgørende for venskabet. -Så de kunne blive lige så skuffede de ville for min skyld.

Overvej for dig selv, hvorfor du har behov for at please på den måde.

Mit indlæg er godt ment, og jeg er sikker på du også er god, måske endda for god af dig?    Din vigtigste mission er at passe på dig selv og dine børn. -Ikke dine venner, de burde hjælpe dig, og vise sig som rigtige venner.

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Anonym trådstarter

loop skriver:

Jeg synes i skal udsætte det til næste måned. Det er ikke rimeligt over for jeres børn, at i skal spare så meget resten af måneden, blot for at kunne please et dårligt vennepar.

Det lyder måske lidt hårdt. Men hvis en af mine veninder ringede, at de måtte udsætte pga økonomi, ville jeg tilbyde at bage en kage og tage med, eller jeg kunne købe ind til mad, som vi så kunne hjælpes om at lave hjemme ved dem til fødselsdagen. Fødselaren ville også få en gave af en art. Hvis det var en veninde der boede tæt på mig, ville jeg også tilbyde, at de kunne spise aftensmad hos mig nogle gange resten af måneden.

Jeg vil slet ikke være sammen med mennesker, der er så overfladiske, at det er økonomien, der er afgørende for venskabet. -Så de kunne blive lige så skuffede de ville for min skyld.

Overvej for dig selv, hvorfor du har behov for at please på den måde.

Mit indlæg er godt ment, og jeg er sikker på du også er god, måske endda for god af dig?    Din vigtigste mission er at passe på dig selv og dine børn. -Ikke dine venner, de burde hjælpe dig, og vise sig som rigtige venner.

Det er ikke venner det er familie og vi ses kun et par gange om året net op pga der ikke skal så meget til for de bliver sure 

I næste mdr skal vi holde børnefødselsdag plus vi skal Købe det sidste overtøj til børnene så der bliver ikke meget i overskud forhåbentlig har vi der 4000 til mad som vi plejer. Børnepenge er med i budget. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Anonym

Vi sidder selv stramt i det den her månede og på Lørdag står den på fødselsdag for den mindste på 4 år. 

Jeg var i Føtex idag og købe de der færdig pakker til Boller (50 kr for 4 pk hvor der kan blive 20 store boller pr pakke!) 

Ellers laver jeg et tårn af Romkugler og pynter fint. (Nemt hurtigt og billigt).

Gaverne fandt jeg på tilbud i Føtex pg i Tiger butikken. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

loop

Anonym skriver:

Det er ikke venner det er familie og vi ses kun et par gange om året net op pga der ikke skal så meget til for de bliver sure 

I næste mdr skal vi holde børnefødselsdag plus vi skal Købe det sidste overtøj til børnene så der bliver ikke meget i overskud forhåbentlig har vi der 4000 til mad som vi plejer. Børnepenge er med i budget. 

For mig er det nu underordnet om det er venner eller familie.

Jeg håber i finder en løsning uden at gå "fallit".

Vi er også 4 i husstanden og jeg kan slet ikke se, hvordan vi skulle leve for 1500kr resten af måneden. Det bruger vi min i ugen. -At der ud af de penge også skal komme gave og fødselsdagsfest, er for mig helt urealistisk.

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Bor du i Kbh?

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg tror altså jeg ville gøre den fødselsdag så simpel så mulig. 

Som jeg ser det er der tre muligheder. 

1. I udskyder fødselsdagen. Det kommer selvfølgelig an på barnet og om vedkommende ville ligge mærke til det osv. (fx. et barn på 1 år aner jo ikke præcis hvilken måneden fødselsdag er i hvorimod et barn på 10 nok ville blive ked af det, tænker jeg). Men står I med samme problem i næste måned løser det jo ikke problemet. 

2. I beder folk om at tage en ret/kage med. Ringede en af mine venner eller familie og fortalte om situationen så var jeg sprunget til med det samme og taget en kage/ret med så de kunne holde fødselsdag. Tænker jeg umiddelbart de fleste ville gøre. 

3. I holder en så simpel fødselsdag så mulig. Boller og kakao. Og that's it. Boller koster måske 10-15kr hvis I selv laver den fra bunden. Og så en 20-30kr på noget smør og syltetøj osv. Kakao koster 7kr for en liter, og afhænger af hvor mange I bliver så skal i måske have et par stykker. Så en 50-60kr - og så er det det fødselsdagen er og ikke mere. Man behøver jo ikke lave X antal kager hvergang og underholde i flere timer. 

Det vigtigste er vel at man er samme med sin familie/venner på dagen og hygger sig - og jeg synes det er okay at det ikke er en lige stor fødselsdag hvert år.

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Mullesmith

Bag boller. Jeg bager rigtig meget og det er jo nærmest gratis. Jeg har en meget nem opskrift, du skal ikke engang have fingrene i dejen og den skal ike hæve inden du klatter bollerne Op med en ske dom du dypper i vand. 

Smuldr 50g gær (1pk) i en skål. 

600ml lunken vand 

1/2 kop olie i

2-3 tsk sukker

2-3 tsk salt

1 æg (kan undlades)

3-4 revet gulerødder (kan undlades)

1 kop solsikkekerner (kan også undlades eller erstattes med sesamfrø)

hvedemel i indtil det bliver en sammenhængende men godt klistret dej. Og så skal der bare klattes dejklumper op på bagepladen, skal helst være så faste at de ikke flyder for meget ud og bliver helt flade. 

Så skal de bare stå og hæve 30 min. 

Sættes i en kold ovn og tændes på 200 grader. Når de er pænt guldenbrune så bare ud med dem og lade dem køle af. Meget nem og billige. Og så servere du bare syltetøj og en skæreost til, tjek hvor der er gode tilbud på ost. Evt. En klase vindruer eller peberfrugt hvis det er på bud nogen steder. Og så self en pakke smør. 

Kagen kan du også nemt bage billigt, en ganske almindelig chokoladekage eller banankage, med alm kakao glasur og lidt krymmel. 

Du kan bage meget for en 100kr seddel  

mel 2kg ca.10kr

gulerødder 1kg 10kr

rapsolie ca. 10kr

gær 1kr

salt 1/2kg 5kr

sukker 1kg 10kr

kakaopulver ca. 20-30kr

flormelis 10kr

krymmel 15kr

æg 20kr

smør 10kr

ost 50kr

vindruer 15kr

syltetøj 10kr.

210kr for både kage boller og ost og syltetøj. 

Du kan godt erstatte margarine i en kageopskrift med den rapsolie du i forvejen skal bruge i bollerne. 

Lav masser af saftevand til gæsterne, drikker de kaffe render det selvf lidt op men så køb en billig pose til 18kr.

samlet kan du holde mad og drikkelse indenfor 300kr uden problemer. Bare kig efter tilbud og tænk hellere en god ost end 4 middelmådige. Held og lykke med det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.