billig familie fødselsdag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.100 visninger
36 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. oktober 2015

Anonym trådstarter

vi sidder rigtig stramt i det i denne mdr, og har inviteret familien til fødselsdag, vi bliver 8-9 stk i alt hvad kan man lave som er meget billigt?

vi har mellem 12-1500 til hele mdr og vi er 4 personer, plus vi skal have købt en fødselsdaggave, så ved ikke lige hvordan det skal hænge sammen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2015

Stimap

Anonym skriver:

vi sidder rigtig stramt i det i denne mdr, og har inviteret familien til fødselsdag, vi bliver 8-9 stk i alt hvad kan man lave som er meget billigt?

vi har mellem 12-1500 til hele mdr og vi er 4 personer, plus vi skal have købt en fødselsdaggave, så ved ikke lige hvordan det skal hænge sammen

Den eneste løsning jeg kan se på det er, at i udskyder fødselsdagen ... Og ellers kan i spørge familien om de vil være med på et sammenskudsgilde ? Evt droppe gaver og sige de gerne må tage mad med i stedet ... 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Anonym trådstarter

Stimap skriver:

Den eneste løsning jeg kan se på det er, at i udskyder fødselsdagen ... Og ellers kan i spørge familien om de vil være med på et sammenskudsgilde ? Evt droppe gaver og sige de gerne må tage mad med i stedet ... 

jeg har også overvejet at rykke det til næste mdr, men der skal vi holde børne fødselsdag.

det ene par bliver hurtigt sur og jeg ved hvis vi rykker det bliver de sure og måske ikke vil snakke med os i lang tid. de har købt fødselsdagsgave. 

det andet par vil være mere forstående

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Sedigfor

Anonym skriver:

jeg har også overvejet at rykke det til næste mdr, men der skal vi holde børne fødselsdag.

det ene par bliver hurtigt sur og jeg ved hvis vi rykker det bliver de sure og måske ikke vil snakke med os i lang tid. de har købt fødselsdagsgave. 

Så lad dem blive sure, i skal da ikke stå med næsten ingen penge til mad og sådsn fordi der er et par som bliver sur over det

Jeg ville klart vente til næste mdr (:

Anmeld Citér

7. oktober 2015

serinasmor

Hmm ... Inviter til boller og varm kakao - eller snobrød kaffe og saftevand nogenlunde billig post på den måde ... Skal det være lidt vildere så tøv ikke med at spørge gæsterne om de vil tage en kage / ret med til fællesskabet

Afhængig af barnets alder - vente med gaven fra jer - give mindre gave nu (for børn under 5 er det bare at få en gave jo fantastisk - giv en lille bil eller en billig dukke -eller et par strømper hvis barnet kun er 1 år ... Det er snart jul og måske er der flere penge på lommen der ? 

Brug billige fødevarer som havregryn og gulerødder til at strække fars i fx frikadeller 

Bagekartofler mætter godt og kan fx fyldes med rest kød / kødsovs /grøntsager 

Frisk pasta og spinat pesto kan laves relativt billigt med frosen spinat  

Bagte rodfrugter mætter godt

Spis mindre kød end i plejer (kød er dyrt)

Indfør suppe og evt grøddag

Kødfrie dage er også en mulighed der er værd at overveje 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Det er en ærlig sagde at melde ud at pengene er små og i derfor ikke har råd til at give mad/kage eller hvad i plejer at gøre. Måske i bare skal aflyse.

Men ellers kan i som en anden nævner spørge om alle vil medbringe lidt til en hyggelig dag evt istedet for gaver og så bare fokusere på at det en hyggelig eftermiddag i godt selskab og ikke holde fokus på alt det du gerne ville have serveret - sådan er det bare ikke lige nu.

Håber i får en dejlig fødselsdag tiltrods for de små penge

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar
Anonym skriver:

Øhh så er det par måske ikke så gode venner alligevel hvis ikke de kan vise en smule forståelse - de må da gerne aflevere gaven alligevel. Tænk hvis det var dem selv der havde lidt problemer med at få pengene til at slå til! Man skal i hvert fald ikke tage lån (hvilket nogle ville blive presset ud i) for at holde en alm. fødselsdag og kunne opfylde evt. forventninger andre måtte have.

Gør som I synes bedst om

Anmeld Citér

7. oktober 2015

ann-kristina

Kartoffel-porresuppe m bacondrys og hjemmebagt flutes til. Super lækkert og billigt. Det har vi tidligere budt på når vi har gæster.

Gammeldags æblekage til dessert, hvis I kender en med et æbletræ

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Hmm ... Inviter til boller og varm kakao - eller snobrød kaffe og saftevand nogenlunde billig post på den måde ... Skal det være lidt vildere så tøv ikke med at spørge gæsterne om de vil tage en kage / ret med til fællesskabet

Afhængig af barnets alder - vente med gaven fra jer - give mindre gave nu (for børn under 5 er det bare at få en gave jo fantastisk - giv en lille bil eller en billig dukke -eller et par strømper hvis barnet kun er 1 år ... Det er snart jul og måske er der flere penge på lommen der ? 

Brug billige fødevarer som havregryn og gulerødder til at strække fars i fx frikadeller 

Bagekartofler mætter godt og kan fx fyldes med rest kød / kødsovs /grøntsager 

Frisk pasta og spinat pesto kan laves relativt billigt med frosen spinat  

Bagte rodfrugter mætter godt

Spis mindre kød end i plejer (kød er dyrt)

Indfør suppe og evt grøddag

Kødfrie dage er også en mulighed der er værd at overveje 

tak for de gode råd. mine børn er i skole alderen.

det er ikke fordi det behøver at være så voldsomt, normalt plejer børnene at vælge nogen kopper og tallerkner med de figurer de kan lide (kan vi godt undvære i år)

og så plejer der at blive lavet 2 lagkager 1 kage, boller og kakao pålæg chokolade, ost og syltetøj også sodavand og kaffe

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jegermoar skriver:

Øhh så er det par måske ikke så gode venner alligevel hvis ikke de kan vise en smule forståelse - de må da gerne aflevere gaven alligevel. Tænk hvis det var dem selv der havde lidt problemer med at få pengene til at slå til! Man skal i hvert fald ikke tage lån (hvilket nogle ville blive presset ud i) for at holde en alm. fødselsdag og kunne opfylde evt. forventninger andre måtte have.

Gør som I synes bedst om

det er ikke fordi vi plejer at gøre voldsomt meget ud af det se svar op over. 

det er ikke venner det er familie, vi ses også kun med dem et par gange om året, hvis de ikke få ønskeliste få børnene heller ikke gaver, selvom jeg har det sådan at jeg kun giver ønskeliste hvis folk ber om det, fordi jeg selv syntes det er uhøfligt at sende en liste med invitationen (de har ikke selv børn)

de har købt gaven så derfor kan jeg ikke spørger om de vil tage kage med i stedet for.

det andet par er mere forståene

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.