At skralde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2015

loop

MrsB skriver:

Husk at støtte op om de nye butikker, Folke kirkens nødhjælp prøver at stable på benene. Det er da også et sted at starte, for at undgå madspild. 

Det er nemlig et godt koncept de har lavet. 

Er butikken åbnet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2015

MrsB

loop skriver:

Det er nemlig et godt koncept de har lavet. 

Er butikken åbnet?

Det ved jeg faktisk ikke  

men synes det er så godt, vi har støttet. Selvom vi bor i Jylland og det i første omgang kun er i København :b

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Astoria skriver:

Det er fuldt ud lovligt (og absolut ikke set som tyveri) hvis containerne står frit tilgængeligt og ikke er aflåste. Det er dog korrekt at der er en del supermarkeder som er begyndt at aflåse for at forhindre skraldere i deres containere. 

Det bliver betragtet som tyveri, og er ulovligt hvis containeren står på en privat grund, det vil sige en butik der har købt grunden som butik og containeren står på

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Anonym

Hck skriver:

Det bliver betragtet som tyveri, og er ulovligt hvis containeren står på en privat grund, det vil sige en butik der har købt grunden som butik og containeren står på

Det er nemlig ulovligt..... Container tilhøre butikken, det samme gør indholdet.....

Så det er tyveri, men kunne i princippet lige så godt gå ind og fylde vare i sin kurv og gå uden at betale....

Anmeld Citér

12. oktober 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Tager hatten af for dem.der gør det. 

Vilde beløb der kan blive samlet ind af. Sommetider.

Ved at nogle butikker er list "" hjælpsomme " i forhold til at putte i poser fremfor direkte i kontaniern så det er nemmere at få vasket "" rent""

Dog vil jeg sige st nogle butikker er selv skyld . Madspil da de ikke fatter at sætte det ordentligt ned i pris på dato.  

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det er altså ikke korrekt... Det er IKKE tyveri... 

'Justitsministeriet kan mere generelt oplyse, at det er almindelig antaget, at straffelovens §§ 276 og 277 om tyveri og ulovlig omgang med hittegods ikke finder anvendelse på tilegnelse af affald, hvortil ejendomsretten er opgivet, jf. Vagn Greve m.fl., Kommenteret straffelov, Speciel del, 10. udgave, 2012, siderne 514 og 523.'

http://politiken.dk/debat/profiler/selinajuul/ECE2195331/det-er-ikke-ulovligt-at-stjaele-mad-fra-supermarkedernes-affaldscontainere/

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Mullesmith

Anonym skriver:

Er der nogen der har prøvet det og hvad mener I om det? 

Jeg er blevet indbudt med af en veninde og er egentlig lidt nysgerrig.  Hun har sparet vildt mange penge ved at gøre det.

Det kan forøvrigt Googles hvis nogen ikke ved hvad det er....i store træk,finder man mad i butikkernes container, mad der intet fejler.

Jeg er lidt i begge lejre,for ville egentlig gerne spare penge, og mindske madspildet... Men hvad med bakterier mv...hvordan rengøre man feks grønsager godt nok? Er meget i tvivl om konceptet, men mest pga frygt for sygdom mv.

Byd meget gerne ind med alle holdninger på en konstruktiv måde og berig min viden.

Har gjort det nogen gange, men ikke efter mad. Har fundet masser af planter og shampoo og andre produkter der ikke fejler noget. 

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Astoria skriver:

Det er altså ikke korrekt... Det er IKKE tyveri... 

'Justitsministeriet kan mere generelt oplyse, at det er almindelig antaget, at straffelovens §§ 276 og 277 om tyveri og ulovlig omgang med hittegods ikke finder anvendelse på tilegnelse af affald, hvortil ejendomsretten er opgivet, jf. Vagn Greve m.fl., Kommenteret straffelov, Speciel del, 10. udgave, 2012, siderne 514 og 523.'

http://politiken.dk/debat/profiler/selinajuul/ECE2195331/det-er-ikke-ulovligt-at-stjaele-mad-fra-supermarkedernes-affaldscontainere/

Ok, men en nær bekendt jeg har, har netop snakket med polititet om det og ifølge dem er det rent faktisk tyveri fordi at hendes butik og container, står på en privat grund, du må jo heller ikke gå ind i min private have og tag mit affald. Men mange store supermarkeder ligger på offentlig grund, og der er det ikke tyveri på samme måde, hvis du tager noget fra en ulåst container der står frit tilgængeligt

Anmeld Citér

12. oktober 2015

Michalala

Anonym skriver:

Er der nogen der har prøvet det og hvad mener I om det? 

Jeg er blevet indbudt med af en veninde og er egentlig lidt nysgerrig.  Hun har sparet vildt mange penge ved at gøre det.

Det kan forøvrigt Googles hvis nogen ikke ved hvad det er....i store træk,finder man mad i butikkernes container, mad der intet fejler.

Jeg er lidt i begge lejre,for ville egentlig gerne spare penge, og mindske madspildet... Men hvad med bakterier mv...hvordan rengøre man feks grønsager godt nok? Er meget i tvivl om konceptet, men mest pga frygt for sygdom mv.

Byd meget gerne ind med alle holdninger på en konstruktiv måde og berig min viden.

Jeg har prøvet at skralde en enkelt gang. Jeg brød mig dog ikke om det. Følte mig simpelthen som en forbryder der stod der, med hovedet ned i skraldespanden.

Har dog et par brødre der gør det. Og hold da op, hvor de finder mange gode ting. Jeg har heller ikke noget imod at spise maden. Det vigtigste tænker jeg er, at du tænker på temperaturen udenfor, fordi madvarerne jo godt kan have ligget lidt, før du finder dem. Dvs. at det faktisk først er nu på denne årstid at du fx kan skralde kød. Det er for risikabelt når det er varmere i vejret (mener jeg).Mælk kan man jo altid smage på...

Om sommeren kan du stadig skralde brød o.l.

Personligt ville jeg aldrig skralde skiveskåret kødpålæg, da det hurtige bliver dårligt. Jeg hørte engang om én der vaskede kødet når hun havde skraldet det og så direkte i fryseren. Ved ikke helt om det er godt...

Held og lykke med det...  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.