Anonym skriver:
Er der nogen der har prøvet det og hvad mener I om det?
Jeg er blevet indbudt med af en veninde og er egentlig lidt nysgerrig. Hun har sparet vildt mange penge ved at gøre det.
Det kan forøvrigt Googles hvis nogen ikke ved hvad det er....i store træk,finder man mad i butikkernes container, mad der intet fejler.
Jeg er lidt i begge lejre,for ville egentlig gerne spare penge, og mindske madspildet... Men hvad med bakterier mv...hvordan rengøre man feks grønsager godt nok? Er meget i tvivl om konceptet, men mest pga frygt for sygdom mv.
Byd meget gerne ind med alle holdninger på en konstruktiv måde og berig min viden.
Jeg har overvejet det. Det er dog kun blevet ved tanken, da jeg ikke ved "hvordan man gør". Men kom der en veninde og spurgte om jeg ville med, ville jeg sige ja.
Jeg synes de butikker, der sætter lås på deres container skulle skamme sig. Tænk at man ikke under fattige, hjemløse, eller sparsommelige folk noget, der alligevel skal smides ud. -Det er simpelthen topmål af lavmål.
Det er det samme jeg tænker om genbrugsstationer. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man ikke må tage ting andre har smidt ud, når det alligevel blot skal destrueres. Giftige ting selvklart undtaget, men ellers. Jeg ved man stadig må tage ting på nogen genbrugspladser, ellers er der en ordning, hvor opsynsmanden tager de ting han finder anvendelige, og sætter dem ind i et rum, hvor man så enten kan tage/købe det man ønsker. Men der er så også genbrugspladser, der er forbeholdt indbyggere i kommunen, hvor man simpelthen har et klistermærke i bilruden, der viser at man har tilladelse til at komme på denne genbrugsplads.
Jeg synes systemet er råddent i denne forbindelse.
Min datter ville gerne have mange disneykort, men hun ønskede ikke at bruge penge fra sin pung. Derfor samlede vi flasker, når vi alligevel var ude at gå med hunden. Det blev til mange pakker, og jeg belønnede hendes indsats ved også at købe nogen til hende. Hun var stolt, men også undrende over hvorfor folk smider penge i skraldespanden. Hun spørger mig om andre ikke ved at det forurener. Hun er 8 år. En dag hvor vi var ude at handle ved lukketid, så vi de tømte alle brød og kager i containeren, det forstod hun ikke, og spurgte hvorfor det blev smidt ud når det lige før havde stået i butikken.
Når også børn begynder at undre sig over voksnes handlinger, så er der noget galt. Jeg ved godt hun ikke har det fra fremmede
, men alligevel...