At skralde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2015

Anonym

loop skriver:

Jeg har overvejet det. Det er dog kun blevet ved tanken, da jeg ikke ved "hvordan man gør". Men kom der en veninde og spurgte om jeg ville med, ville jeg sige ja.

Jeg synes de butikker, der sætter lås på deres container skulle skamme sig. Tænk at man ikke under fattige, hjemløse, eller sparsommelige folk noget, der alligevel skal smides ud. -Det er simpelthen topmål af lavmål.

Det er det samme jeg tænker om genbrugsstationer. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor man ikke må tage ting andre har smidt ud, når det alligevel blot skal destrueres. Giftige ting selvklart undtaget, men ellers. Jeg ved man stadig må tage ting på nogen genbrugspladser, ellers er der en ordning, hvor opsynsmanden tager de ting han finder anvendelige, og sætter dem ind i et rum, hvor man så enten kan tage/købe det man ønsker. Men der er så også genbrugspladser, der er forbeholdt indbyggere i kommunen, hvor man simpelthen har et klistermærke i bilruden, der viser at man har tilladelse til at komme på denne genbrugsplads.

Jeg synes systemet er råddent i denne forbindelse.

Min datter ville gerne have mange disneykort, men hun ønskede ikke at bruge penge fra sin pung. Derfor samlede vi flasker, når vi alligevel var ude at gå med hunden. Det blev til mange pakker, og jeg belønnede hendes indsats ved også at købe nogen til hende. Hun var stolt, men også undrende over hvorfor folk smider penge i skraldespanden. Hun spørger mig om andre ikke ved at det forurener. Hun er 8 år. En dag hvor vi var ude at handle ved lukketid, så vi de tømte alle brød og kager i containeren, det forstod hun ikke, og spurgte hvorfor det blev smidt ud når det lige før havde stået i butikken.

Når også børn begynder at undre sig over voksnes handlinger, så er der noget galt. Jeg ved godt hun ikke har det fra fremmede, men alligevel...

Jeg har arbejdet i bageren i Føtex og er du gal alt det brød , kager der blev smidt ud hver dag . Vi måtte IKKE tage et brød med hjem. Vildt at tænke på det bare røg ud

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Hvordan vil di steriliserer plast emballage? Er det ikke mere smart bare at pakke det om. Og hvad med æbler, hvis man feks bare skyller dem, er det vel ikke nok?

Jo man pakker det skam også om, men vi plejede at rense emballagerne før ompakning fordi vi helst ikke ville risikere at bakterierne blev overført til maden under ompakningen. Men det er vist forskelligt hvordan man gør. Æblerne vi fandt var pakke i plastikposer. Hvis de ikke var i emballage kunne man eventuelt skolde dem eller skrælle dem. 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym

Jeg har været med på sidelinjen en gang og min holdning til det er, at jeg syntes det er fint med de ting som man ikke skal spise hvis jeg absolut skulle gøre det en dag

Dog er det ikke noget jeg vil gøre selv for så lidt som de fandt dengang med ting der ikke kunne spises så jeg syntes det er nemmere at gå ned med panten og købe den ting

Anmeld Citér

6. oktober 2015

loop

Anonym skriver:

Jeg har arbejdet i bageren i Føtex og er du gal alt det brød , kager der blev smidt ud hver dag . Vi måtte IKKE tage et brød med hjem. Vildt at tænke på det bare røg ud

Ja, jeg ved det desværre godt. Min ældste søn arbejder i en dagligvarebutik og der smider de også en masse ud. De må heller ikke spise en bolle, men gerne smide den ud(som du også skriver).

Nu er det,trods alt, dog blevet sådan at man kan købe varer på dato, billigere end normalprisen. Det er da en start.

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

Altså jeg har faktisk samme holdning som jer,men tror måske også det er fordi jeg ikke ved hvad det er...Min veninde er meget begejstret og overrasket over hvor meget hun kan finde. Hun kan forsørge familien med det meste på den måde.

Og trods min skeptiske holdning er jeg også vildt nysgerrig. For hvor meget kan man finde? Men igen jeg er vildt bange for de der bakterier der absolut må være sådan et sted. Hun siger dog, at det meste er vacom pakket og oftest er det smidt i en sort pose med knude på...og hun tager kun det hvor emballagen ikke er brudt. Tit finder hun feks konserves der er bulet, og som butikkerne ikke må sælge pga den ene bule. Det fejler intet overhovedet.... Det ER da spild.

Det passer ikke, at de ikke må sælge varer med bulet emballage. Det gør vi tit på min arbejdsplads. Alt andet er da et frygteligt spild, varen fejler jo intet. 

Oplever sjældent at der bliver smidt konserves ud der hvor jeg arbejder.  Det er primært slagtervarer (som jo ikke duer, når kølekæden er brudt), bagervarer (flødekager osv), måske noget brød i ny og næ og ellers dårligt frugt.. 

Men vedselvfølgelig ikke hvad de smider ud andre steder, men jeg arbejder i et stort varehus 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja det er spild! Virkelig frygtelig at tænke på, hvad det ikke forurener når det forbrændes. Det var meget bedre at give det til nogen i nød.

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym

Ja, jeg ved det desværre godt. Min ældste søn arbejder i en dagligvarebutik og der smider de også en masse ud. De må heller ikke spise en bolle, men gerne smide den ud(som du også skriver).

Nu er det,trods alt, dog blevet sådan at man kan købe varer på dato, billigere end normalprisen. Det er da en start.

Helt bestemt . Nu er det mange år siden jeg var der . Men virkede ski vildsomt at smide 5-6 sorte sække ud hver dag. 

Det er et godt koncept med at sælge det billigt , det må da formindske madspildet en del 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Sprit25 skriver:

Så tog jeg fejl det må du undskylde Jeg ser det dog stadig som tyveri

Jeg er enig med dig i, at det i teorien er tyveri, men jeg tror dog ikke, at politiet gider gøre noget ved sagen, medmindre de får en anmeldelse. 

Urbanlaw er forresten enige med os /p>

http://www.urbanlaw.se/wp-content/uploads/2014/07/Retten-til-at-erhverve-sig-ting-andre-har-smidt-ud..pdf

Jeg har ikke noget imod, at folk skralder, men vil ikke selv gøre det, da jeg ikke vil have mad, der har ligget i en skraldespand.

Anmeld Citér

7. oktober 2015

MrsB

Husk at støtte op om de nye butikker, Folke kirkens nødhjælp prøver at stable på benene. Det er da også et sted at starte, for at undgå madspild. 

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Fint med mig, hvis folk har lyst til at skralde, men personligt kunne jeg aldrig finde på at samle ferskvarer op af en butiks kontainer og spise, der bliver jeg altså lidt for bakterie forskrækket

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.