At skralde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.854 visninger
38 svar
41 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. oktober 2015

Anonym trådstarter

Er der nogen der har prøvet det og hvad mener I om det? 

Jeg er blevet indbudt med af en veninde og er egentlig lidt nysgerrig.  Hun har sparet vildt mange penge ved at gøre det.

Det kan forøvrigt Googles hvis nogen ikke ved hvad det er....i store træk,finder man mad i butikkernes container, mad der intet fejler.

Jeg er lidt i begge lejre,for ville egentlig gerne spare penge, og mindske madspildet... Men hvad med bakterier mv...hvordan rengøre man feks grønsager godt nok? Er meget i tvivl om konceptet, men mest pga frygt for sygdom mv.

Byd meget gerne ind med alle holdninger på en konstruktiv måde og berig min viden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2015

Bshizzle

Jeg har en veninde som osse gerne gør det.. 

Personligt ville jeg aldrig selv kunne hoppe ned i en container og samle mad sammen   

Der er mange andre spare midler. 

Men ja, bakterier kan man nok ikke helt undgå i sådan en container. 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

sne190810

Personligt ville jeg aldrig selv gøre det, da jeg simpelthen syntes det er for klamt at samle mad op, fra en skraldespand. 

Jeg er helt med på, at man kan reducere madspil, maden intet fejler, den økonomiske fordel osv. Jeg har heller intet imod folk der gør det, det er vel deres egen sag.

Det er bare ikke noget for mig, og jeg kan snildt finde andre måder at reducere madspild, spare penge eller andet på, end at hoppe i en container/skraldevogn og hente mad. :-) 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym

Arbejder selv i fødevsrebutik og de containere er mildest talt mega ulækre. Ville aldrig spise noget derfra. Selvom der måske ryger noget deri, som ikke fejler noget ligger det jo stadig sammen med fordærvet kød og varer, der normalt skal være på køl. Forestiller mig de bakterier der findes i sådan en. 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Carina:-)

Synes det er voldsomt ulækkert 

Ville man også samle mad op fra naboens skraldespand?

Men der er grupper på blandet andet facebook hvor jeg ved flere fra min venneliste er medlem og så tager de ud sammen og skralder.

Lad mig sige det sådan- jeg spiser ikke ved de personer mere :)

Og som en anden skrev så kan man reducere madspild på andre måder end at samle mad fra skralde spande . 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym trådstarter

Altså jeg har faktisk samme holdning som jer,men tror måske også det er fordi jeg ikke ved hvad det er...Min veninde er meget begejstret og overrasket over hvor meget hun kan finde. Hun kan forsørge familien med det meste på den måde.

Og trods min skeptiske holdning er jeg også vildt nysgerrig. For hvor meget kan man finde? Men igen jeg er vildt bange for de der bakterier der absolut må være sådan et sted. Hun siger dog, at det meste er vacom pakket og oftest er det smidt i en sort pose med knude på...og hun tager kun det hvor emballagen ikke er brudt. Tit finder hun feks konserves der er bulet, og som butikkerne ikke må sælge pga den ene bule. Det fejler intet overhovedet.... Det ER da spild.

Anmeld Citér

6. oktober 2015

modesty

Anonym skriver:

Er der nogen der har prøvet det og hvad mener I om det? 

Jeg er blevet indbudt med af en veninde og er egentlig lidt nysgerrig.  Hun har sparet vildt mange penge ved at gøre det.

Det kan forøvrigt Googles hvis nogen ikke ved hvad det er....i store træk,finder man mad i butikkernes container, mad der intet fejler.

Jeg er lidt i begge lejre,for ville egentlig gerne spare penge, og mindske madspildet... Men hvad med bakterier mv...hvordan rengøre man feks grønsager godt nok? Er meget i tvivl om konceptet, men mest pga frygt for sygdom mv.

Byd meget gerne ind med alle holdninger på en konstruktiv måde og berig min viden.

Jeg har et par venner der skralder. Synes det er en fin måde at både spare penge og gøre sin egen lille brøkdel for at begrænse det afsindige madspild.

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg har et par venner der skralder. Synes det er en fin måde at både spare penge og gøre sin egen lille brøkdel for at begrænse det afsindige madspild.

Ved du hvordan de rengører varerne og er de blevet syge af der nogen sinde? 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

modesty

Anonym skriver:

Ved du hvordan de rengører varerne og er de blevet syge af der nogen sinde? 

Nej.

Men altså, bakterier dør jo ved 80 grader. Så alt der bliver brugt til f.eks sammenkogte retter eller ovnretter er jo sikkert. Ellers tænker jeg at man skal sørge for at konserves og emballerede varer bliver vasket grundigt inden man åbner dem.

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg har prøvet at skralde et par gange. Det var ikke rigtig noget for mig, men hvis du er nysgerrig synes jeg du skal prøve det en gang. Du kan bare se på mens din veninde skralder. Det er forskelligt hvilke grænser man har i forhold til 'skraldet'. Vi tog aldrig kødvarer eller mælkeprodukter, andre har ikke problemer med at tage disse ting. Vi tog heller aldrig ting hvor emballagen var åbnet eller skadet. Men sådan noget som en pose æbler eller shampoo havde jeg ingen kvaler med at tage. Varerne bliver så set grundigt efter når man kommer hjem og emballagerne bliver steriliseret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.