hus køb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hvis ikk man står på huset, kan man vel heller ikk hæfte for pengene? Eller ? 

Hvad vil det sige at blive deltidsfoesikret? Hvad har det af betydning?

Nej, men hvis I så har været kærester i fx 10 år har I betalt lige meget til det. Så kan han sparke dig ud og du kan intet gøre.

der er fuldtidsforsikring: 37 timer og så er der deltid. Fx 28 eller hvad man nu kan forestille sig. Man kan godt arbejde fuldtid og på samme tid være deltidsforsikret. Men man får mindre udbetalt: svarende til en på deltid(på dagpenge self, så lige lidt over halv rigtig dagpenge). 

Det er self ikke mange penge man vil få, men set er altså stadigvæk bedre end at være på kh fx i forhold til hvis man ejer noget. Og modregning af partnerens løn osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2015

januar16

Hvis huset er sat til salg på eks home har der det sidste års tid stået månedlige ejerafgifter, så det er mere overskueligt hvad de yderligere udgifter er. Derudover kan man vist også få af vide hvad de tidligere beboere har brugt på el, vand og varme. 

Mht lån er det vel banken det ved bedst, så der er ikke andet end at spørge dem

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

fresia skriver:

Det er det virkelig også  vi regnede med de ville sige nej, så vi blev positivt overraskede 

Sikke vildt altså

Anmeld Citér

5. oktober 2015

KissMeKissMeKissMe

Vi har lånt 1,3 til lejlighed og vi har samlet en indtægt på 300.000 (2xSU plus studiejobs). 

Men kommer begge ud med uddannelser om et par år, som vi kommer til at tjene ret godt på - datalog og psykolog.

Og banken var meget direkte om, at noget af det, de ser mest på, er fremtidsmuligheder. Så det er altså ikke kun indtægt, men også den forventede indtægtsudvikling (hvis det giver mening) 

Og derfor bliver det jo en individuel vurdering. 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

God-mor

Vi har lige købt hus for 1,5 og vi har en årsindtægt på lidt over 500.000 og det er så kun min mands indtægt der er regnet med (jeg er på su). Vi havde selv 100.000 til udbetalingen. Vi har 1 barn og der var ingen problemer i at låne 1,5, så jo det kan lade sig gøre 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Hvis ikk man står på huset, kan man vel heller ikk hæfte for pengene? Eller ? 

Hvad vil det sige at blive deltidsfoesikret? Hvad har det af betydning?

I teorien kan man godt hæfte for gælden uden at stå på husets dokumenter, da der er tale om to forskellige dokumenter. Hvis din kæreste bliver tinglyst som eneste ejer af huset, vil du ikke stå på skødet, men du kan godt skrive under på lånet hos banken, da det er et andet dokument, der ikke hænger sammen med skødet. Du kan også godt blive tinglyst som ejer af huset, selv hvis det kun var din kæreste, der oprettede og underskrev lånepapirer hos banken.

I jeres situation, hvor din kæreste tinglyses som eneste ejer, skal du jo bare ikke stå på lånedokumenterne, så hæfter du ikke for noget.

En anden ting som en anden nævner, så har du ingen retttigheder i forhold til huset, hvis I går fra hinanden og din kæreste står som ejer alene, hvilket også gælder selv, hvis du har været med til at betale af på lånet. 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Vi har lige købt hus for 1,5 og vi har en årsindtægt på lidt over 500.000 og det er så kun min mands indtægt der er regnet med (jeg er på su). Vi havde selv 100.000 til udbetalingen. Vi har 1 barn og der var ingen problemer i at låne 1,5, så jo det kan lade sig gøre 

tror du ikke også det er fordi i selv havde en udbetaling på 100.000?

Anmeld Citér

6. oktober 2015

God-mor

Anonym skriver:

tror du ikke også det er fordi i selv havde en udbetaling på 100.000?

Det ved jeg jo ikke, jeg svarede på dit spørgsmål .. Så vidt jeg kunne se var det hus du kiggede på ikke så dyrt 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Det ved jeg jo ikke, jeg svarede på dit spørgsmål .. Så vidt jeg kunne se var det hus du kiggede på ikke så dyrt 

Det har du ret i og tak for det 

nej det var det ikke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.