hus køb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Det er jeg næsten 100% sikker på i ikke får lov til, altså som en har skrevet kan man låne sin indtægt x 3, minus gæld, men det er der slet ingen banker der går med til mere.. derudover kræver de fleste banker at man selv har som minimum til udbetalingen af huset.. ja det kan være billigere at eje, end at leje, men der er også mange udgifter forbundet, ejendoms skat, ,renovation, rottebekæmpelse, forsikringer, vedligeholdelse af hus, samt renovering. .. :-) mit bud ville være at i måske ville kunne låne 7-800000, hvis ellers i ikke har gæld osv 

han har glæd. 

men for 2½år siden, købe jeg hus med min eksmand, på trods af jeg var på uddannelse ydelse. der lånte vi 1,1.  

men reglerne har selvfølgelig ændret sig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Vedligeholdelse af huset er nok den største ekstra udgift. Det er en god ide at sætte et beløb af hver måned kun til vedligeholdelse af huset, så når taget skal skiftes eller der skal skiftes vinduer, at man så har penge til rådighed. 

Andre ekstra udgifter er grundskyld og ejedomsværdiskat. 

Ja selvfølgelig, her er der en konto der hedder "efterregninger" fordi man hvert år fra bolig selskabet for en efterregning. (næsten alle beboerne".. 

så den kunne man bare lave om til vedligeholdelse af hus

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

female skriver:

Ud over udgifter forbundet med lånet, er der også ejendomsskatter, udvendig og indvendig vedligeholdsudgifter, renovationsudgifter og husforsikring. Ydermere kan der komme diverse andre udgifter, som ikke ville komme i en lejebolig. Eksempelvis skal mange ejendomme i løbet af de kommende år have separeret spildevand- og kloakledninger. 

Ja, det rigtig.

men så laver de jo bare en husleje stigning når der er noget der bliver forbedret i en lejet bolig. 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Kan man sagtens. 

og så stadig få lov at købe?

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Mami

Anonym skriver:

og så stadig få lov at købe?

Man kan sagtens leve med et barn på SU, og SU ser altid bedre ud end kontant hjælp. 

Så ja der er større chance for at få lov på SU frem for på kh

Anmeld Citér

5. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
FruStolpe skriver:

Jeg tror det bliver mere ens svært. 

Vi har en årsindkomst på 670.000 og er 2 voksne og 2 børn. Vores bank sagde at vi kunne købe for 1.3 millioner med et rådighedsbeløb på 12.000. 

I kan prøve at spørge jeres rådgiver, men husk på at bare fordi "det ikke er dyrere end at leje" så er der rigtig mange udgifter forbundet med at eje hus. Og de udgifterhar man altså ikke når man bor til leje 

Det er lidt underligt at I ikke kunne låne mere. Vores årlige indkomst ligger lavere end jeres(udregnet med nogle måneders arb.løshed pga min mand har sæsonarb og kan risikere at gå hjemme), og vi kunne låne 1,5 med godt nok 14 til rådighed. Men stadigvæk. 

Til ts:

Jeg vil anbefale jer at snakke med jeres bank. Hvis ikke det kan lade sig gøre nu, kan I om ikke andet få lavet en plan for hvornår/hvordan osv. 

Mht SU, så jo det kan man godt. Jeg har en veninde hvor de begge er på SU, de har en lille pige der overhovedet ikke mangler noget.

men ja, snak med banken. I kan højest få et nej

Vi regnede personligt med et nej fra banken, da vores økonomi havde været ustabil og vi havde været lidt dårlige til at være på forkant. Men vi fik ja

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Man kan sagtens leve med et barn på SU, og SU ser altid bedre ud end kontant hjælp. 

Så ja der er større chance for at få lov på SU frem for på kh

okey det troede jeg dog ikke

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

Det er lidt underligt at I ikke kunne låne mere. Vores årlige indkomst ligger lavere end jeres(udregnet med nogle måneders arb.løshed pga min mand har sæsonarb og kan risikere at gå hjemme), og vi kunne låne 1,5 med godt nok 14 til rådighed. Men stadigvæk. 

Til ts:

Jeg vil anbefale jer at snakke med jeres bank. Hvis ikke det kan lade sig gøre nu, kan I om ikke andet få lavet en plan for hvornår/hvordan osv. 

Mht SU, så jo det kan man godt. Jeg har en veninde hvor de begge er på SU, de har en lille pige der overhovedet ikke mangler noget.

Vi regnede personligt med et nej fra banken, da vores økonomi havde været ustabil og vi havde været lidt dårlige til at være på forkant. Men vi fik ja

Ja lige præcis. 

med min eksmand fik vi os lov selvom jeg var på uddannelseydelse.

men vi skal jo nok ha ham til at stå for det, for hvis jeg ryger på kontanthjælp (hvilket jeg håber jeg ikke når) så må jeg jo ikke eje noget 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

drabo

Profilbillede for drabo

tag en snak med jeres bank og få lavet et huskøbstjek.

den tommelfingerregel med 3 gange indkomst minus gæld er kun en tommelfingerregel. Banken ser på hvad de mener i bør have som rådighedsbeløb, når alle udgifter minus mad og diverse er betalt.

Og udgifter er jo forskellige - og især poster som transport og institution kan nemt variere nogle tusind om måneden og dermed gøre en stor forskel for hvad man kan låne.

og rådighedsbeløbet banken forlanger er også til dels baseret på jeres nuværende forbrug.

Og selvom i ikke får lov til at købe nu, kan det være de kan hjælpe med en plan, så et køb er realistisk indenfor den nærmeste fremtid - tænker opsparing til udbetaling, nedbringelse af jeres gæld eller noget helt tredje.

held og lykke med husdrømmene

Anmeld Citér

5. oktober 2015

FruStolpe

SDD skriver:

Til ts:

Det har nok noget at gøre med vores meget høje udgifter. 

Vi betaler bla 5000/mdr på institutioner, 2 biler og så bor vi i udkants Danmark. Det kan jo ha lidt af forklaringen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.