hus køb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.057 visninger
38 svar
6 synes godt om
5. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hej. 

Vi har fundet et hus til 1.195. (man kan nok godt få det lidt ned) som vi er vældig interesseret i. 

hvad er vores chance for at det kan lade sig gøre, eftersom jeg er arbejdsløs og han tjener 450.000 om året.

jeg tænker hvis jeg ryger på kontanthjælp? (hvilket er det næste trin)

Vi tænker bare at det snart hvis ikk, dyre at bo til leje efterhånden, derfor vil vi prøve at undersøge det, man kan jo kun få svaret nej.

andre ting vi skal være opmærksom på?

råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Hej. 

Vi har fundet et hus til 1.195. (man kan nok godt få det lidt ned) som vi er vældig interesseret i. 

hvad er vores chance for at det kan lade sig gøre, eftersom jeg er arbejdsløs og han tjener 450.000 om året.

Vi tænker bare at det snart hvis ikk, dyre at bo til leje efterhånden, derfor vil vi prøve at undersøge det, man kan jo kun få svaret nej.

råd?

Det bliver nok svært.

Bankerne ser på det sådan (der er selvfølgelig forskelle):

Samlede årlige husstandsindkomst (i dette tilfælde sandsynligvis kun din mands) minus samlede gæld, dette beløb ganges med 3 = det I kan købe for, men de fleste vil ikke være med til gældssættelse for det fulde beløb.....og så skal I huske, at I kun kan låne 80% i boligen, så de sidste 20% skal finansieres på anden måde, hvis I ikke har dem som opsparing.

Derudover er der MANGE flere udgifter som ejer i forhold til lejer, men det glemmer man hurtigt, når man kun kigger på huslejen.

Det bedste, du kan gøre, er at komme i fast arbejde, det vil gavne jeres økonomiske situation gevaldigt, og så kan jeg ikke forestille mig, at de vil afvise, selv det at starte en (ny?) uddannelse op vil gavne i forhold til bare at være på overførselsindkomst.

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det bliver nok svært.

Bankerne ser på det sådan (der er selvfølgelig forskelle):

Samlede årlige husstandsindkomst (i dette tilfælde sandsynligvis kun din mands) minus samlede gæld, dette beløb ganges med 3 = det I kan købe for, men de fleste vil ikke være med til gældssættelse for det fulde beløb.....og så skal I huske, at I kun kan låne 80% i boligen, så de sidste 20% skal finansieres på anden måde, hvis I ikke har dem som opsparing.

Derudover er der MANGE flere udgifter som ejer i forhold til lejer, men det glemmer man hurtigt, når man kun kigger på huslejen.

Det bedste, du kan gøre, er at komme i fast arbejde, det vil gavne jeres økonomiske situation gevaldigt, og så kan jeg ikke forestille mig, at de vil afvise, selv det at starte en (ny?) uddannelse op vil gavne i forhold til bare at være på overførselsindkomst.

Man kan jo ikke leve for en su, med et barn i forvejen 

men ja det bedste er selvfølgelig at begge var i arbejde, for manden har os noget gæld. 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej. 

råd?

Jeg tror det bliver mere ens svært. 

Vi har en årsindkomst på 670.000 og er 2 voksne og 2 børn. Vores bank sagde at vi kunne købe for 1.3 millioner med et rådighedsbeløb på 12.000. 

I kan prøve at spørge jeres rådgiver, men husk på at bare fordi "det ikke er dyrere end at leje" så er der rigtig mange udgifter forbundet med at eje hus. Og de udgifterhar man altså ikke når man bor til leje 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg tror det bliver mere ens svært. 

Vi har en årsindkomst på 670.000 og er 2 voksne og 2 børn. Vores bank sagde at vi kunne købe for 1.3 millioner med et rådighedsbeløb på 12.000. 

I kan prøve at spørge jeres rådgiver, men husk på at bare fordi "det ikke er dyrere end at leje" så er der rigtig mange udgifter forbundet med at eje hus. Og de udgifterhar man altså ikke når man bor til leje 

hvad er der ellers foruden husleje? 

vi er 2 voksne og 1 barn. 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Mami

Anonym skriver:

Man kan jo ikke leve for en su, med et barn i forvejen 

men ja det bedste er selvfølgelig at begge var i arbejde, for manden har os noget gæld. 

Kan man sagtens. 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

female

Anonym skriver:

Ud over udgifter forbundet med lånet, er der også ejendomsskatter, udvendig og indvendig vedligeholdsudgifter, renovationsudgifter og husforsikring. Ydermere kan der komme diverse andre udgifter, som ikke ville komme i en lejebolig. Eksempelvis skal mange ejendomme i løbet af de kommende år have separeret spildevand- og kloakledninger. 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Vedligeholdelse af huset er nok den største ekstra udgift. Det er en god ide at sætte et beløb af hver måned kun til vedligeholdelse af huset, så når taget skal skiftes eller der skal skiftes vinduer, at man så har penge til rådighed. 

Andre ekstra udgifter er grundskyld og ejedomsværdiskat. 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Jj1709

Anonym skriver:

Hej. 

råd?

Det er jeg næsten 100% sikker på i ikke får lov til, altså som en har skrevet kan man låne sin indtægt x 3, minus gæld, men det er der slet ingen banker der går med til mere.. derudover kræver de fleste banker at man selv har som minimum til udbetalingen af huset.. ja det kan være billigere at eje, end at leje, men der er også mange udgifter forbundet, ejendoms skat, ,renovation, rottebekæmpelse, forsikringer, vedligeholdelse af hus, samt renovering. .. :-) mit bud ville være at i måske ville kunne låne 7-800000, hvis ellers i ikke har gæld osv 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Der er.

-Ejendomsværdiskat 

-Grundskyld

-Kreditforeningslån

-Boliglån (hvis i ikke har til udbetaling)

-Renovation 

-Ejendomsforsikringer

-ALT Vedligeholdelse 

Og så er der Selvfølgelig varme, vand, el mm. ��

Og så har jeg stadig sikkert glemt en noget.... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.