Anonym skriver:
Hej. 
Vi har fundet et hus til 1.195. (man kan nok godt få det lidt ned) som vi er vældig interesseret i. 

hvad er vores chance for at det kan lade sig gøre, eftersom jeg er arbejdsløs og han tjener 450.000 om året.
jeg tænker hvis jeg ryger på kontanthjælp? (hvilket er det næste trin)
Vi tænker bare at det snart hvis ikk, dyre at bo til leje efterhånden, derfor vil vi prøve at undersøge det, man kan jo kun få svaret nej.
andre ting vi skal være opmærksom på?
råd?

Det bliver nok svært.
Bankerne ser på det sådan (der er selvfølgelig forskelle):
Samlede årlige husstandsindkomst (i dette tilfælde sandsynligvis kun din mands) minus samlede gæld, dette beløb ganges med 3 = det I kan købe for, men de fleste vil ikke være med til gældssættelse for det fulde beløb.....og så skal I huske, at I kun kan låne 80% i boligen, så de sidste 20% skal finansieres på anden måde, hvis I ikke har dem som opsparing.
Derudover er der MANGE flere udgifter som ejer i forhold til lejer, men det glemmer man hurtigt, når man kun kigger på huslejen.
Det bedste, du kan gøre, er at komme i fast arbejde, det vil gavne jeres økonomiske situation gevaldigt, og så kan jeg ikke forestille mig, at de vil afvise, selv det at starte en (ny?) uddannelse op vil gavne i forhold til bare at være på overførselsindkomst.
Anmeld
Citér