hus køb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2015

(august)

Lille indspark mener at man pr 1/1-16 skal til at have 7 el 8% i udbetaling i stedet for de idag 5%. 

Har ikke nogen erfaringer med når kun den ene har job. 

Håber at alt lykkes for jer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Ja lige præcis. 

med min eksmand fik vi os lov selvom jeg var på uddannelseydelse.

men vi skal jo nok ha ham til at stå for det, for hvis jeg ryger på kontanthjælp (hvilket jeg håber jeg ikke når) så må jeg jo ikke eje noget 

Jeg vil lige indskyde at jeg aldrig ville købe hus eller andet sammen med en kæreste(ugift altså) og så have det til at stå i hans navn. I hæfter begge for lånet, men det vil være hans hus. Ærgeligt hvis man bliver forrygende uvenner, hvilket man self ikke håber!  

Min mand var forresten også så uheldig for nogle år siden og var ved at ryge på kontanthjælp pga udløbet dagpenge. I samråd med fagforeningen blev han bare deltidsforsikret i stedet. Kan det være en vej ud? Ved ikke om det er samme situation I står i.

Anmeld Citér

5. oktober 2015

fresia

Profilbillede for fresia

Vi har lige købt for 2,5, vi ligger selv 650.000, så vi har lånt ca 1,9. Og min kæreste er i arbejde og jeg er på SU. Så prøv at høre nogle forskellige banker, det værste der kan ske er at i får et nej 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg vil lige indskyde at jeg aldrig ville købe hus eller andet sammen med en kæreste(ugift altså) og så have det til at stå i hans navn. I hæfter begge for lånet, men det vil være hans hus. Ærgeligt hvis man bliver forrygende uvenner, hvilket man self ikke håber!  

Min mand var forresten også så uheldig for nogle år siden og var ved at ryge på kontanthjælp pga udløbet dagpenge. I samråd med fagforeningen blev han bare deltidsforsikret i stedet. Kan det være en vej ud? Ved ikke om det er samme situation I står i.

Hvis ikk man står på huset, kan man vel heller ikk hæfte for pengene? Eller ? 

Hvad vil det sige at blive deltidsfoesikret? Hvad har det af betydning?

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

fresia skriver:

Vi har lige købt for 2,5, vi ligger selv 650.000, så vi har lånt ca 1,9. Og min kæreste er i arbejde og jeg er på SU. Så prøv at høre nogle forskellige banker, det værste der kan ske er at i får et nej 

Hold da op 

det var da en go historie, hva ligger der til grunde til at i lige frem ku låne 1.9

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

(august) skriver:

Lille indspark mener at man pr 1/1-16 skal til at have 7 el 8% i udbetaling i stedet for de idag 5%. 

Har ikke nogen erfaringer med når kun den ene har job. 

Håber at alt lykkes for jer. 

Det har jeg nemlig os hørt at man skal 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

fresia

Profilbillede for fresia
Anonym skriver:

Hold da op 

det var da en go historie, hva ligger der til grunde til at i lige frem ku låne 1.9

De har vurderet det på vores formue ( der vi betaler selv til huset og det var har på opsparing ved siden af), samt at jeg er under uddannelse til en branche med lav arbejdsløshed 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

drabo skriver:

tag en snak med jeres bank og få lavet et huskøbstjek.

den tommelfingerregel med 3 gange indkomst minus gæld er kun en tommelfingerregel. Banken ser på hvad de mener i bør have som rådighedsbeløb, når alle udgifter minus mad og diverse er betalt.

Og udgifter er jo forskellige - og især poster som transport og institution kan nemt variere nogle tusind om måneden og dermed gøre en stor forskel for hvad man kan låne.

og rådighedsbeløbet banken forlanger er også til dels baseret på jeres nuværende forbrug.

Og selvom i ikke får lov til at købe nu, kan det være de kan hjælpe med en plan, så et køb er realistisk indenfor den nærmeste fremtid - tænker opsparing til udbetaling, nedbringelse af jeres gæld eller noget helt tredje.

held og lykke med husdrømmene

Ja lige præcis, så har man da noget at lave fremtid efter

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Anonym trådstarter

fresia skriver:

De har vurderet det på vores formue ( der vi betaler selv til huset og det var har på opsparing ved siden af), samt at jeg er under uddannelse til en branche med lav arbejdsløshed 

Wow hvor må det være fedt!!!

Anmeld Citér

5. oktober 2015

fresia

Profilbillede for fresia
Anonym skriver:

Wow hvor må det være fedt!!!

Det er det virkelig også  vi regnede med de ville sige nej, så vi blev positivt overraskede 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.