hvordan ser jeres familier ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvordan ser jeres familie ud?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.669 visninger
29 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

efter at have hørt på kommentarer om at vi "ikke er normale" i ca. et år er jeg efterhånden blev nysgerrige, hvordan ser jeres familier ud?

I må meget gerne uddybe hvis I vil...

Jeg har en søn fra tidligere forhold der bor hos far og så har jeg en datter med min nuværende kæreste. Vi bor sammen med min svigermor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2015

Tip!

Vi er familien sammenbragt... 

Jeg er kærester med Christian.. Christian har 3 drenge fra tidligere forhold og jeg har min søn fra tidligere.. 

Pt bor vi hver for sig, men til jul rykker vi vasketøjs kurv og alt vores avl sammen under et tag. 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Julemusen

Vi er den traditionelle far, mor og snart tre børn. Men den er jo ikke mere normal end så mange andre familieformer. Jeg kan huske at DR lavede en dokumentarserie ligepræcis om de mange familieformer vi har i Dk. Synes det var utroligt spændende at se. Og det at i bor med en eller flere af jeres forældre er jo egentlig meget normalt i mange lande og før i tiden i Dk :-) 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi er standardfamilie med Mor, far og 2 unger.

jeg kunne nu saaaagtens bo sammen med mine svigerforældre også  men det kunne kæresten absolut ikke 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Benjamins'mor

Vi er mor, far og 2 børn.

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Carina:-)

Vi er mor og far og pt 5 hjemmeboende børn - og så har vi W som er vores barnebarn boende i døgnpleje. 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Anonym

Vi er nok også lidt anderledes. Vi er gift og har tre børn i huset. Den ældste på 16 er kun min og de to små på 4 og 1 er vores plejebørn, som begge har boet her fra de var helt små (den ene fra nyfødt og den anden fra 8 måneder).

Manden min har ingen børn selv og vi har været sammen i 11 år. 

Ifølge vores forældre og søskende skulle vi tage os sammen og få et fælles barn, men manden har aldrig haft lyst til at sprede sine gener, selvom han har siden han var 18 arbejdet og uddannet sig på børne/familieområdet, og min lyst til at være gravid og føde blev slukket efter 1. gang. Jeg vil ikke udsætte min krop for hverken graviditet eller fødsel endnu en gang. 

Vi elsker børn begge to, har overskud og vi er knaldgode til at forme dem til velfungerende individer, derfor blev vi plejeforældre. 

Vi elsker vores plejebørn meget meget højt, de har begge en børneopsparing og bliver behandlet på lig fod med min biologiske søn. Han forguder de små og det er gensidigt

Anmeld Citér

2. oktober 2015

StephanieNajim

Vi er far, mor og vores 3 børn ♡ (og vi bor alle sammen) 

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Anonym

Carina:-) skriver:

Vi er mor og far og pt 5 hjemmeboende børn - og så har vi W som er vores barnebarn boende i døgnpleje. 

Det er virkeligt fedt at læse om at I tog imod Jeres barnebarn på denne måde. Hatten af! 

Jeg ved, at det at have et barn i netværkspleje er hårdt og der er anderledes udfordringer som for os, "almindelige" plejeforældre. 

Jeg synes jeg kan huske, at barnebarnet er meget tæt på Jeres den yngste aldersmæssigt?

Anmeld Citér

2. oktober 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Det er virkeligt fedt at læse om at I tog imod Jeres barnebarn på denne måde. Hatten af! 

Jeg ved, at det at have et barn i netværkspleje er hårdt og der er anderledes udfordringer som for os, "almindelige" plejeforældre. 

Jeg synes jeg kan huske, at barnebarnet er meget tæt på Jeres den yngste aldersmæssigt?

Ja det er rigtigt  - Der er 10 uger imellem dem og NU går det godt .

Jeg ville lyve hvis jeg sagde det ikke har været hårdt og at det har haft konsekvenser for mine børn -

Men han havde kun os ,og jeg ville aldrig kunnet se på at han kom andre steder end hos os. Og nu går det godt han trives og får kun ros i bh for at være på lige fod med alle de andre børn Så det har været det hele værd på trods af tårer og frustrationer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.