Min mave er svigermors "ejendom".

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2015

Sienna82

Jeg synes selv det generelt er lidt grænseoverskridende at blive rørt ved af andre, så da jeg var gravid og folk automatisk bare rørte min mave, synes jeg det var liidt overvældende med opmærksomheden, men også lidt rørende, at andre er så interesserede og glade for en baby på vej:-) svor at jeg aldrig selv ville ae gravide mavser, men hov, stod og talte med en gravid bekendt, og tadaa landede min hånd lige på hendes mave. Hun var ok med det, men synes selv det var sært at den lige skulle klappes

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2015

Rockertand

Mjlf89 skriver:

Jeg er 9+5, og jeg har ingen mave endnu. Det er min første graviditet. Mit problem er at min svigermor altid skal tage mig på maven i tide og utide. Hun gør det, når jeg er mest uforberedt. F.eks. når vi sidder og spiser frokost, så får jeg lige hendes hånd på maven. Hvis jeg nu var længere henne og havde en stor mave, så kunne det måske forsvares en lille smule, at hun skulle røre, men lige nu er jeg ikke særligt langt henne, og jeg har ingen mave. Jeg synes, at det er underligt og grænseoverskridende, at hun skal tage mig på maven i tide og utide, og specielt når man intet kan mærke endnu. Jeg ved, at det kun er kærligt ment. Jeg har talt med min kæreste om det, men han siger, at han synes ikke, at vi skal sige noget, for det vil kun gøre hende ked af det. Og vi vil tage glæden fra hende, så jeg må bare bide det i mig. Skal jeg bare bide det i mig, og lade hende røre ved min mave, når det passer hende, eller har jeg "ret" til at sige fra, selvom min kæreste siger, at vi ikke skal sige noget? Hilsen hende den forvirrede

Du skal sige fra nu - det her er nemlig kun starten, når baby er kommet, er der rigtig mange entusiastiske bedsteforældre, der mener, at man godt kan tage baby op, selvom den sover, at det er helt i orden at lade en spritny baby gå på omgang, at de nok lige skal pusle og rende rundt med barnet, at de køber babyudstyr I ikke ønsker jer og videre i den dur.

Du kommer til at sætte grænser - og jo tidligere jo bedre. Man kan sagtens gøre det på en god måde, men det er klart nemmest at gøre det fra start.

Jeg er ikke berøringsangst (bogstaveligt talt) eller specielt blufærdig, men i alle mine graviditeter har min beskyttertrang været udtalt, så jeg har faktisk præsteret at slå folks hænder væk, de bliver overraskede, men jeg har aldrig fået skældud. En pige på min egen alder rørte, men bagefter sagde jeg fra, og hun undskyldte mange gange.

Anmeld Citér

29. september 2015

Zelia

Du skal sige fra nu - det her er nemlig kun starten, når baby er kommet, er der rigtig mange entusiastiske bedsteforældre, der mener, at man godt kan tage baby op, selvom den sover, at det er helt i orden at lade en spritny baby gå på omgang, at de nok lige skal pusle og rende rundt med barnet, at de køber babyudstyr I ikke ønsker jer og videre i den dur.

Du kommer til at sætte grænser - og jo tidligere jo bedre. Man kan sagtens gøre det på en god måde, men det er klart nemmest at gøre det fra start.

Jeg er ikke berøringsangst (bogstaveligt talt) eller specielt blufærdig, men i alle mine graviditeter har min beskyttertrang været udtalt, så jeg har faktisk præsteret at slå folks hænder væk, de bliver overraskede, men jeg har aldrig fået skældud. En pige på min egen alder rørte, men bagefter sagde jeg fra, og hun undskyldte mange gange.

Jeg skulle lige til at skrive præcis det samme. Få sagt fra nu!

Anmeld Citér

29. september 2015

2721

LOL skriver:

Nej men så bør man måske i nogle tilfælde rykke lidt på sine grænser, især hvis det er til glæde for andre. Men hver sin mening 

Det har du ret i, hver sin mening

Anmeld Citér

29. september 2015

Av, min tå

Hey 89`.

Jeg har 2 sønner, den ældste er også 89` - så her et input fra en ældre herre, jeg gætter - ca. på din svigermors alder.

Du skal naturligvis ikke gå rundt og have det skidt, bare for at "please" svigermor. Du skal beskytte din privatsfære.

Mit forslag er du "bænke"r din kæreste og endnu en gang forklare ham, det faktisk er en stor belastning for dig og at du næste gang din svigermor "lige" skal tjekke maven, siger til hende

"Jeg bryder mig ikke om den kropskontakt, kan vi aftale at næste gang - så er det på min invitation, du rører mig på maven"   -   mens du holder hendes hånd/håndled, har øjenkontakt og afventer hendes accept, så du ved hun har forstået budskabet.''

Jeg mener også din kæreste burde være mand nok til at bakke dig op og forklare det samme budskab til sin mor. Den vej rundt kan konflikter mellem dig og hende, helt undgås.

Måske hun viser mere forståelse når det er hendes eget kød og blod der melder ud. Skulle hun alligevel glemme det, skal du stadig på en fast og venlig måde, forklare hun er trådt over stregen.

DaD-Enniseksto

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.