Min mave er svigermors "ejendom".

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.737 visninger
34 svar
47 synes godt om
28. september 2015

Mjlf89

Jeg er 9+5, og jeg har ingen mave endnu. Det er min første graviditet. Mit problem er at min svigermor altid skal tage mig på maven i tide og utide. Hun gør det, når jeg er mest uforberedt. F.eks. når vi sidder og spiser frokost, så får jeg lige hendes hånd på maven. Hvis jeg nu var længere henne og havde en stor mave, så kunne det måske forsvares en lille smule, at hun skulle røre, men lige nu er jeg ikke særligt langt henne, og jeg har ingen mave. Jeg synes, at det er underligt og grænseoverskridende, at hun skal tage mig på maven i tide og utide, og specielt når man intet kan mærke endnu. Jeg ved, at det kun er kærligt ment. Jeg har talt med min kæreste om det, men han siger, at han synes ikke, at vi skal sige noget, for det vil kun gøre hende ked af det. Og vi vil tage glæden fra hende, så jeg må bare bide det i mig. Skal jeg bare bide det i mig, og lade hende røre ved min mave, når det passer hende, eller har jeg "ret" til at sige fra, selvom min kæreste siger, at vi ikke skal sige noget? Hilsen hende den forvirrede

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2015

Mom2

Mjlf89 skriver:

Jeg er 9+5, og jeg har ingen mave endnu. Det er min første graviditet. Mit problem er at min svigermor altid skal tage mig på maven i tide og utide. Hun gør det, når jeg er mest uforberedt. F.eks. når vi sidder og spiser frokost, så får jeg lige hendes hånd på maven. Hvis jeg nu var længere henne og havde en stor mave, så kunne det måske forsvares en lille smule, at hun skulle røre, men lige nu er jeg ikke særligt langt henne, og jeg har ingen mave. Jeg synes, at det er underligt og grænseoverskridende, at hun skal tage mig på maven i tide og utide, og specielt når man intet kan mærke endnu. Jeg ved, at det kun er kærligt ment. Jeg har talt med min kæreste om det, men han siger, at han synes ikke, at vi skal sige noget, for det vil kun gøre hende ked af det. Og vi vil tage glæden fra hende, så jeg må bare bide det i mig. Skal jeg bare bide det i mig, og lade hende røre ved min mave, når det passer hende, eller har jeg "ret" til at sige fra, selvom min kæreste siger, at vi ikke skal sige noget? Hilsen hende den forvirrede

Selvfølgelig har du ret til at sige fra, hvis det gør dig utilpas. Det er din krop og ikke hendes og du kan sagtens sige fra på en pæn måde.

Det bliver en meget lang graviditet, hvis du skal gå og tænkte over det hele vejen igennem og tænker, at det ikke bliver mindre, når man kan mærke den lille. Så tag en pæn snak med hende allerede nu

Anmeld Citér

28. september 2015

Mjlf89

Christina88 skriver:

Selvfølgelig har du ret til at sige fra, hvis det gør dig utilpas. Det er din krop og ikke hendes og du kan sagtens sige fra på en pæn måde.

Det bliver en meget lang graviditet, hvis du skal gå og tænkte over det hele vejen igennem og tænker, at det ikke bliver mindre, når man kan mærke den lille. Så tag en pæn snak med hende allerede nu

Tak for svar  Det var rart at høre en andens mening. Jeg må tage en snak med hende, og fortælle hende pænt, at hun lige må have lidt tålmodighed. 

Anmeld Citér

28. september 2015

asphodel

Jeg ville helt sikkert også sige noget. Der er INGEN, der skal røre ved min mave uden tilladelse! 

Anmeld Citér

28. september 2015

Kløver

Selvfølgelig må du sige fra. 

Du kan jo evt tilbyde svigermor at når du kan mærke den lille sparke, du kan sige til, så hun kan mærke, så får hun mærket den lille sparke og samtidig kan du undgå hun mærker i tide og utide  

Anmeld Citér

28. september 2015

2721

Mjlf89 skriver:

Du har altid ret til at sige fra.

jeg har frabedt mig al form for mave rørende fra alle sider undtagen min kæreste.

i mim første graviditet blev svigermor meget ked og vred i denne har det ikke været et issue, da hun jo vidste Det fra sidst.

at jeg er gravid ændre ikke

på at jeg personligt har nogle grænser jeg ikke ønsker overskredet.

Anmeld Citér

28. september 2015

Bshizzle

Hvor jeg dog kender det!! 

Dog var det min egen Mor og storebror som gjorde det når vi var hjemme ved dem eller fælles med andre 

Jeg oplevede end da at min storebror ville trække op i blusen for at se maven foran andre familiemedlemmer 

Jeg må ærlig indrømme at jeg blev så gal og irriteret! 

Meldte KLART ud at jeg ikke kunne li det, og at de selvfølgelig gerne måtte være glade på mine vegne at en lille baby var på vej.

De forstod det, og blev hverken skuffet eller sure. 

De troede bare det ville være okay. 

Så syntes du skulle forklare dem at du ikke bryder dig om det, men forstår godt deres glæde. 

Anmeld Citér

28. september 2015

Bshizzle

Dobbelt.. 

Anmeld Citér

28. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

Du skal da se at få sagt fra i en hulens fart  Det kan selvfølgelig gøres på en plade måde, men det er da ikke ok at gå og rage på andre mennesker, uden at spørge? Og uanset hvor langt du er i din graviditet, bliver din krop ikke allemandseje - så hun kan pænt holde snitterne for sig selv indtil du evt. får lyst til andet

Anmeld Citér

28. september 2015

Lillepigen2

Kan lige så godt sige det: Få sagt fra NU INDEN baby kommer 

Når først baby kommer kan du gange det der "ejendomsprincip" med 10. Ikke for at skræmme, men jeg skulle have sagt fra allerede i graviditeten. Mit forhold til mit barns farmor gik helt i stykker efter at hun netop blev farmor. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.