Min mave er svigermors "ejendom".

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2015

Jn81

Mjlf89 skriver:

Jeg er 9+5, og jeg har ingen mave endnu. Det er min første graviditet. Mit problem er at min svigermor altid skal tage mig på maven i tide og utide. Hun gør det, når jeg er mest uforberedt. F.eks. når vi sidder og spiser frokost, så får jeg lige hendes hånd på maven. Hvis jeg nu var længere henne og havde en stor mave, så kunne det måske forsvares en lille smule, at hun skulle røre, men lige nu er jeg ikke særligt langt henne, og jeg har ingen mave. Jeg synes, at det er underligt og grænseoverskridende, at hun skal tage mig på maven i tide og utide, og specielt når man intet kan mærke endnu. Jeg ved, at det kun er kærligt ment. Jeg har talt med min kæreste om det, men han siger, at han synes ikke, at vi skal sige noget, for det vil kun gøre hende ked af det. Og vi vil tage glæden fra hende, så jeg må bare bide det i mig. Skal jeg bare bide det i mig, og lade hende røre ved min mave, når det passer hende, eller har jeg "ret" til at sige fra, selvom min kæreste siger, at vi ikke skal sige noget? Hilsen hende den forvirrede

Jeg tror desværre du skal "vænne" dig til at din mave fra nu af kan blive "allemands eje" 

jeg er også i min første graviditet og min mave har også været centrum i de seneste mange uger.... 

Tænker at de gør de i bedste mening men det kan godt være lidt grænseoverskridende nogle gange... Det værste var næsten da vi lige havde offentliggjort det og en af vores venners far mødte mig (jeg arb på en tankstation i byen, så mange "ved hvem jeg er") og han sagde stort tillykke og spurgte om man ku se noget endnu (jeg venter tvillinger, så muligheden var der da, men er en stor pige, så der fik lidt) og han nærmest løftede op i min arb skjorte til mit bare maveskind 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2015

Mom2

Mjlf89 skriver:

Tak for svar  Det var rart at høre en andens mening. Jeg må tage en snak med hende, og fortælle hende pænt, at hun lige må have lidt tålmodighed. 

Det er med at sige fra nu, ellers risikere du bare, at hormonerne tager over en dag og så bliver det formentlig ikke pænt!... Gør det som regel ikke, når hormonerne tager over

Anmeld Citér

28. september 2015

God-mor

Mjlf89 skriver:

Jeg er 9+5, og jeg har ingen mave endnu. Det er min første graviditet. Mit problem er at min svigermor altid skal tage mig på maven i tide og utide. Hun gør det, når jeg er mest uforberedt. F.eks. når vi sidder og spiser frokost, så får jeg lige hendes hånd på maven. Hvis jeg nu var længere henne og havde en stor mave, så kunne det måske forsvares en lille smule, at hun skulle røre, men lige nu er jeg ikke særligt langt henne, og jeg har ingen mave. Jeg synes, at det er underligt og grænseoverskridende, at hun skal tage mig på maven i tide og utide, og specielt når man intet kan mærke endnu. Jeg ved, at det kun er kærligt ment. Jeg har talt med min kæreste om det, men han siger, at han synes ikke, at vi skal sige noget, for det vil kun gøre hende ked af det. Og vi vil tage glæden fra hende, så jeg må bare bide det i mig. Skal jeg bare bide det i mig, og lade hende røre ved min mave, når det passer hende, eller har jeg "ret" til at sige fra, selvom min kæreste siger, at vi ikke skal sige noget? Hilsen hende den forvirrede

Svigermor gør det i den bedste mening, og jeg ville som din kæreste heller ikke sige noget til hende da hun kan misforstå det, og blive rigtig ked af det. Ville nu bare bide det i mig, men nu havde jeg heller ikke noget imod at nærmeste familie rørte min mave :-) 

Anmeld Citér

28. september 2015

LOL

Jeg synes ikke der er nogen grund til at gøre det til et problem og synes du skal lytte til din mand, det er jo også hans bebs derinde. Jeg ville glæde mig over at have en svigermor der var så glad for graviditeten og så ka man tænke det er pjattet hun rør din mave så tidligt, men fred være med det. Og tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

28. september 2015

2721

LOL skriver:

Jeg synes ikke der er nogen grund til at gøre det til et problem og synes du skal lytte til din mand, det er jo også hans bebs derinde. Jeg ville glæde mig over at have en svigermor der var så glad for graviditeten og så ka man tænke det er pjattet hun rør din mave så tidligt, men fred være med det. Og tillykke med graviditeten 

Undskylder på forhånd, men mener du helt seriøst at fordi det er begges barn så må ts bare acceptere svigermors røren ved maven?

Jeg ved godt at ligestilling på alle områder er blevet meget in osv men som gravid er man stadig et individ med grænser og bare fordi man bærer et fælles barn skal man da stadig have lov til at sige fra på egne vegne. Det er jo ikke faren der ligger krop til.

Anmeld Citér

28. september 2015

Benjamins'mor

Mjlf89 skriver:

Du skal ikke bare bide det i dig nej. Hvis du er utilpas med det, så skal du sige fra. Det er din krop, din mand bestemmer ikke hvem der må røre ved den og hvornår. 

Det burde ikke tage glæden fra hende, nu kender jeg hende selvfølgelig ikke, hun kan jo ikke mærke noget. 

Anmeld Citér

28. september 2015

Benjamins'mor

2721 skriver:

Undskylder på forhånd, men mener du helt seriøst at fordi det er begges barn så må ts bare acceptere svigermors røren ved maven?

Jeg ved godt at ligestilling på alle områder er blevet meget in osv men som gravid er man stadig et individ med grænser og bare fordi man bærer et fælles barn skal man da stadig have lov til at sige fra på egne vegne. Det er jo ikke faren der ligger krop til.

Lige præcis det jeg skulle til at skrive. 

Bare fordi det også er hans barn betyder det ikke at han skal bestemme over hendes krop! Hvis hun bliver utilpas ved det, så skal det da bare stoppe ligemeget hvad.

Anmeld Citér

28. september 2015

2721

Benjamins'mor skriver:

Lige præcis det jeg skulle til at skrive. 

Bare fordi det også er hans barn betyder det ikke at han skal bestemme over hendes krop! Hvis hun bliver utilpas ved det, så skal det da bare stoppe ligemeget hvad.

Præcis!

jeg var godt nok blevet ked og vred hvis min kæreste havde sagt til mig at jeg bare måtte finde mig i det, da det også er hans barn.

Det samme med amning, jeg ammer ikke således at andre kan se med og fortrækker at gå for mig selv, det ved jeg godt inderst inde at fx svigermor syntes er lidt træls, da hun gerne vil kigge på, men helt ærligt så kan jeg bare mærke hvordan det hele lukker til hvis nogen overskrider den grænse, så jeg ville da blive meget ked af det hvis min kæreste sagde at det skulle jeg altså for hans mor ville gerne dele den stund og det er jo også hans barn. 

Anmeld Citér

28. september 2015

Benjamins'mor

2721 skriver:

Præcis!

jeg var godt nok blevet ked og vred hvis min kæreste havde sagt til mig at jeg bare måtte finde mig i det, da det også er hans barn.

Det samme med amning, jeg ammer ikke således at andre kan se med og fortrækker at gå for mig selv, det ved jeg godt inderst inde at fx svigermor syntes er lidt træls, da hun gerne vil kigge på, men helt ærligt så kan jeg bare mærke hvordan det hele lukker til hvis nogen overskrider den grænse, så jeg ville da blive meget ked af det hvis min kæreste sagde at det skulle jeg altså for hans mor ville gerne dele den stund og det er jo også hans barn. 

Man skal ikke finde sig i hvad som helst bare fordi man er gravid eller nybagt mor for den sags skyld. Man har nogen grænser, og de ændre sig ikke bare fordi man bliver gravid. 

Det ville dælme blive nogen lange 9 måneder hvis alle kvinder bare skulle rette ind efter deres mand. 

Anmeld Citér

29. september 2015

hmg86

Kan ikke undgå at se det sjove i, at folk i denne sag er hurtige til at tage kvindens side her, mens der i en anden tråd, hvor det omhandler fødslen hele tiden nævnes at det er et fælles barn og far også har noget at skulle have sagt. I begge tilfælde er der tale om at det er kvindens krop, der skal igennem en stor forandring...

Min mening.. se det fra den anden side.. hvis der slet ikke blev vist interesse.. min mor har det med at kysse min mave og jeg hader det. Synes det er SÅ underligt, men hun gør det af kærlighed.. og ville have det værre, hvis hun slet ikke udviste interesse.. har valgt ikke at sige noget, da jeg ved hun bare ville blive ked af det. Hun viser kærlighed på den måde hun nu kan..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.