Min mave er svigermors "ejendom".

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2015

LOL

2721 skriver:

Undskylder på forhånd, men mener du helt seriøst at fordi det er begges barn så må ts bare acceptere svigermors røren ved maven?

Jeg ved godt at ligestilling på alle områder er blevet meget in osv men som gravid er man stadig et individ med grænser og bare fordi man bærer et fælles barn skal man da stadig have lov til at sige fra på egne vegne. Det er jo ikke faren der ligger krop til.

Hm, ja både og - jeg mener det ikke til punkt og prikke af årsager som ligestilling osv. Men jeg mener det, af den årsag, at ts' mand bla. siger det vil tage glæden fra hans mor og såre hende unødvendigt, der mener jeg at ts skal vise hensyn til hendes mands ønsker da det er et fælles projekt og ja, på mange måder nu en "fælles mave". 

Og det handler ikke om ligestilling eller lignende, jeg synes ærligt det er noget pjat og en anelse hysterisk at mange får en følelse af at det er MIN mave og INGEN må røre den - synes i stedet man burde være glad for alle dem der er glade for maven 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2015

2721

LOL skriver:

Hm, ja både og - jeg mener det ikke til punkt og prikke af årsager som ligestilling osv. Men jeg mener det, af den årsag, at ts' mand bla. siger det vil tage glæden fra hans mor og såre hende unødvendigt, der mener jeg at ts skal vise hensyn til hendes mands ønsker da det er et fælles projekt og ja, på mange måder nu en "fælles mave". 

Og det handler ikke om ligestilling eller lignende, jeg synes ærligt det er noget pjat og en anelse hysterisk at mange får en følelse af at det er MIN mave og INGEN må røre den - synes i stedet man burde være glad for alle dem der er glade for maven 

Men bare fordi man er gravid ændre det jo ikke på ens grænser. Det er jo ikke alle der har det godt med den form for berøring og at blive tvunget til det vil jo i sidste end blot skabe et anspændt forhold mellem den gravide og i ts tilfælde svigermor.

hvis man på en pæn måde forklare det ikke er personligt og man er glad for svigermors interesse og begejstring så burde hun også kunne respektere det

Anmeld Citér

29. september 2015

CutieKiwi

2721 skriver:

Men bare fordi man er gravid ændre det jo ikke på ens grænser. Det er jo ikke alle der har det godt med den form for berøring og at blive tvunget til det vil jo i sidste end blot skabe et anspændt forhold mellem den gravide og i ts tilfælde svigermor.

hvis man på en pæn måde forklare det ikke er personligt og man er glad for svigermors interesse og begejstring så burde hun også kunne respektere det

Du har så meget ret! Fordi man er gravid ændrer det ikke på ens grænser 

Vi besøgte mine bedsteforældre for et par uger siden og da jeg hilser på min morfars kone ligger hun uden videre hånden på min mave. Jeg var total uforberedt og synes måske at det lige blev  intimt nok  en gravid mave er ikke allemandseje. Den gravide har også en intim sfære. Må vidst have fundet på et kalv autosvar til folk der ikke kan holde fingrene væk.

Anmeld Citér

29. september 2015

LOL

2721 skriver:

Nej men så bør man måske i nogle tilfælde rykke lidt på sine grænser, især hvis det er til glæde for andre. Men hver sin mening 

Anmeld Citér

29. september 2015

Abracadabra

Der var aldrig nogen, der mærkede på min mave under nogen af mine graviditeter. Jo, én gang ville en sød ældre dame fra et kursus mærke - jeg blev så glad! Ellers var folk enten berøringsangste eller måske ligeglade. 

Jeg ville have elsket interessen for babyen derinde. 

Så sig fra,  indtil babyen er til at mærke. Og så nyd det lidt, hvis du kan. Ellers forestil dig min situation: jeg var så skuffet over, at ingen ville mærke spark eller noget. 

Anmeld Citér

29. september 2015

CutieKiwi

LOL skriver:

Nej men så bør man måske i nogle tilfælde rykke lidt på sine grænser, især hvis det er til glæde for andre. Men hver sin mening 

For mig er der stor forskel på hvordan situationen er og Hvordan det bliver gjort  Min svigerfar klappede mig blidt på maven da han gik forbi. Det er lige til at holde ud kontra hvis det sker midt i et goddagknus.

Anmeld Citér

29. september 2015

Benjamins'mor

hmg86 skriver:

Kan ikke undgå at se det sjove i, at folk i denne sag er hurtige til at tage kvindens side her, mens der i en anden tråd, hvor det omhandler fødslen hele tiden nævnes at det er et fælles barn og far også har noget at skulle have sagt. I begge tilfælde er der tale om at det er kvindens krop, der skal igennem en stor forandring...

Min mening.. se det fra den anden side.. hvis der slet ikke blev vist interesse.. min mor har det med at kysse min mave og jeg hader det. Synes det er SÅ underligt, men hun gør det af kærlighed.. og ville have det værre, hvis hun slet ikke udviste interesse.. har valgt ikke at sige noget, da jeg ved hun bare ville blive ked af det. Hun viser kærlighed på den måde hun nu kan..

Til mit "forsvar", så mente jeg i den anden tråd også at "det var kvindens krop", jeg skrev blandt andet at hvis hun følte sig mest tryg, så skulle hendes mor selvfølgelig med. 

Det er meget muligt det er fælles barn, men i begge situationer er det morens krop der er "til skue", så har hun altså også ret til at bestemme selv. 

Bare fordi min mands børn har været i min mave betød det ikke at han bestemte over min krop.

Anmeld Citér

29. september 2015

januar16

Puha jeg var også blevet utilpas hvis alle skulle mærke på min mave, især så tidligt i forløbet. Livmoderen er da knap blevet så stor at den kan mærkes på det tidspunkt. Og hvis den kunne så kun hvis man ligger ned og mærker efter. Hvis hun aer maven nu er der jo ikke mere af ae på end hos en ikke-gravid. 

Da jeg var gravid var det virkeligt også noget jeg frygtede skulle ske. Og jeg ville personligt prøve at undgå at være sammen med dem der havde tendens til at komme for tæt på. Selvfølgelig skulle der være mulighed for at røre maven eks. når baby sparkede, eller hvis jeg blev spurgt og de fik lov. Men at blive rørt helt uanmeldt ville jeg have det rigtig svært med. 

Ts: du kunne jo evt. sige til hende at baby stadig gemmer sig bag skam/kønsbenet, så lige nu aer hun bare dine tarme. Det ville måske være en måde at udsætte det lidt på. Men mindre hun så bare fører hænderne ned.....

Jeg har læst om nogle der valgte bare at ae igen. Så når hun lagde hånd på din mave så gjorde du det samme på hendes. Så kan det være hun får hånden til sig?

Anmeld Citér

29. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg synes egentlig (for en gangs skyld) slet ikke det handler om ligestilling. Bare om helt almindelig respekt for andres kroppe - og jeg finder det en udbredt misforståelse at andre "har ret" til at overskride personlige grænser bare fordi man er gravid. Der er mange måder at vise glæde på - og det er dejligt, for så kan folk finde en måde som er rar for både dig og dem - uden at du skal forpligtes til at ligge mave til....

Anmeld Citér

29. september 2015

mpr

Mjlf89 skriver:

Jeg er 9+5, og jeg har ingen mave endnu. Det er min første graviditet. Mit problem er at min svigermor altid skal tage mig på maven i tide og utide. Hun gør det, når jeg er mest uforberedt. F.eks. når vi sidder og spiser frokost, så får jeg lige hendes hånd på maven. Hvis jeg nu var længere henne og havde en stor mave, så kunne det måske forsvares en lille smule, at hun skulle røre, men lige nu er jeg ikke særligt langt henne, og jeg har ingen mave. Jeg synes, at det er underligt og grænseoverskridende, at hun skal tage mig på maven i tide og utide, og specielt når man intet kan mærke endnu. Jeg ved, at det kun er kærligt ment. Jeg har talt med min kæreste om det, men han siger, at han synes ikke, at vi skal sige noget, for det vil kun gøre hende ked af det. Og vi vil tage glæden fra hende, så jeg må bare bide det i mig. Skal jeg bare bide det i mig, og lade hende røre ved min mave, når det passer hende, eller har jeg "ret" til at sige fra, selvom min kæreste siger, at vi ikke skal sige noget? Hilsen hende den forvirrede

Uhh har godt nok ikke været gravid endnu men min intime grænse skal ikke overtrædes eller rykkes med medmindre jeg har sagt go for det.. den eneste der skulle have lov til at røre når det passede ham er min mand som i forvejen må røre alt når det passer ham  selv min mor skulle lige vende den med mig og ikke bare klaske hånden på min mave  så synes du skal snakke med hende stille og roligt ikke angribende, men forklare at det ville være rart at hun lige spurgte om det var ok og måske vente til der rent faktisk var noget at se  du skal i hvert fald ikke bare bide ting i dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.