Jeg tænker lidt, at fordi hun ikke gider fast at hjem til sin far hveranden weekend, og så til at kappe kontakten helt, er der altså lang vej. Hun kan sagtens opretholde en kontakt til sin far og hans familie alligevel, det kræver måske bare at far rent faktisk gør en indsats og prioriterer hende, fremfor at hun bare skal være der på faste tidspunkter, såfremt hendes far får lyst til at beskæftige sig med hende. Som jeg forstår på TS, er et af pigens problemer at hun føler at hendes far ikke prioriterer hende, og ikke gør en indsats for at være hjemme, når hun rent faktisk er der, og bruger tid med hende.
Jeg gætter på at hvis far selv ringede og spurgte hende om hun ikke ville komme en weekend og hygge med dem, eller komme nogle dage i efterårsferien eller lignende, måske fortalte hende at de savnede hende og glædede sig til at hun kom, så ville hun gerne. Og her mener jeg ikke at det er fordi hun skal bestikkes med arrangementer, ture eller lignende, men bare det at føle sig savnet og at det betyder noget for nogen at hun er der, kan gøre en stor forskel, istedet for at hun "bare bliver flyttet frem og tilbage som et stykke baggage"
Og så mener jeg i øvrigt at det er en snak faren og pigen bør tage sammen, evt. med mor som støtte.
Jeg er enig et meget langt stykke hen af vejen, mener også mit blev mere og mere løst som tiden gik især fordi det sociale liv jo fyldte mere og mere, kærester, fester og og og...
Men jeg vil nu alligevel slå på tromme for, man også skal det sure, også være med de dage hvor familien "bare" skal rydde op, også når far måske har fokus på lillesøster fordi hun skal være med i skolekomedie osv. Grunden til det er, jeg tænker man også skal have opgøret med samværsforældren, man skal også fortælle dem at de er dybt uretfærdige, at man bare ikke gider dem og alle deres lorte krav, man skal også til skal tingene og være muggen sammen med samværsforældren, man skal vokse sammen i en tid hvor den unge udvikler sig eksplosivt og tager mange skridt mod at blive voksen. Hvis samværsforældren kobles af der så går det fra at være lille pige til voksen kvinde uden de opdagede det, og den voksne pige vil have en noget opgør der aldrig kom osv osv osv.
Ja for helvede det var møg surt at skulle til min far fast, eller den aftalte dag, for som ung levede jeg impulsivt og fra dag til dag. Og når min far holdt fast på vi havde aftalt og min mor endda støttede det - så var livet da dybt uretfærdige. Jeg stak af, nægtede, råbte, tog opgør på den der teenage agtige måde med min far og derfor voksede vi sammen. Hvis jeg kun skulle stryges over hårene havde vi ikke taget de ture og ikke fået et forholdsvist ærligt forhold...
og skulle som ung gå fra sine to dejlige værelser (åh ja var dejlig forkælet som ene barn hos min mor), til at have sofaen i en stue - der var da bare så uretfærdigt og hvordan skulle jeg og og og og... Gå fra frihed under ansvar til at sidde der og ikke vide hvad jeg rigtigt skulle lave når mine tanker kun var hos vennerne osv osv. Jo det var ikke altid lige fedt, men nede under alt brokken var jeg jo stadig fars pige
skal lige putte den sidste krølle på, det var absolut ikke uproblematisk. Min far drak og endda en del for meget. Men sidder nu og skriver det her med er skævt smil og en taknemmelighed for jeg havde ham, for han lærte mig at kende som ung voksen, for at jeg lærte ham at kende som andet en far, for jeg ikke har dårlig samvittighed. Og pokkers savner ham sgu også og tænk om jeg var blevet støttet i: ej det er også hårdt for dig, lad du bare være med at tage hen til din far???