min datter på 14,5 år ønsker ikke længere at besøge sin far. Det hele har været under opsejling noget tid, og vi er for ca. 1 år siden gået fra en 7/7 ordning til hver anden weekend hos far. Hos far er der også en stedmor og en lillesøster på lidt over et år. Her hos os er der en stedfar, en lillebror på 7 år og en lillesøster/bror på vej.
jeg ved ikke hvad jeg skal stille op. Jeg vil naturligvis gerne bakke hende op i hendes valg, men jeg synes også det er beslutning som måske kan få store og trælse konsekvenser for hende på sigt.
hun siger at hver gang hun snakker med sin far og besøger ham, så er han (og stedmor) altid negative, og påpeger konstant hvor lidt de ser hende (på en negativ måde). Hun siger til mig at det gør hende ked af det, og giver hende endnu mindre lyst til at være sammen med dem...
Jeg har forsøgt at snakke med ham om problemet, men det er et meget betændt emne, og jeg er dels bange for at han tror det er noget jeg finder på, men jeg er også bange for at han lader det gå ud over vores datter - altså at han på denne måde får endnu mere lyst til at bebrejde hende.
Hvad ville i gøre i samme situation?
Anmeld
Citér