Fortælle chef det eller ej..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2015

Carina:-)

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Ja. Selvfølgelig er det som regel til gene for arbejdspladsen - ellers har de vel en ansat for meget. Det kan ikke rigtig være anderledes, men så er det godt at man den resterende del af tiden er med til at genere penge til dem man arbejder for.

Om man som medarbejder oplever, at det er fordel med fortrolighed, må jo alene være op til den enkelte at afgøre. Graviditet og evt. sygdom er for mange en privat sag - jeg har fx intet behov for at tale fortroligt med min chef om dette, og lader derfor være.

Efter at have mistet 4 gange, får min arbejdsgiver ikke noget af vide før jeg har lyst - formentlig omkring uge 18-20 (eller når jeg længere kan skjule det)... det finder jeg præcis ligeså reelt og "fair" som hvis man havde lyst til at sige det tidligere... og glæder mig over at man har sikret mig retten til at gøre det på denne måde...

Du skal da også bare gøre som du har det bedst med.

Mine ansatte har et godt forhold til mig og deres servicechef og øvrige ansatte Og det er et plus i forhold til at få virksomheden til at fungere.

Her giver det færre gener for de andre ansatte Og det ser vi heldigvis ens på hos os for det der er godt for andre er også godt for en selv.

Og vi ser det som en fordel at vi i fællesskab kan få det til at fungere sådan at ens kollegaer får færrest gener af ens fravær + at f.eks i forbindelse med min ansatte der mistede i 12 uge - der behøvede vi ikke snakke om mulighedserklæring da jeg jo vidste hvorfor hun måtte blive hjemme.

Så her var det en fordel især for hende  - Jeg ved jeg hører fra hende igen når hun er klar og indtil da får hun fred og jeg kan med god samvittighed underskrive erklæringen til kommunen ang refusion uden at skulle ringe til hende først og se hende til samtale. 

At du ikke ser det ligesådan er jo i realiteten ligegyldigt når du nu ikke er ansat hos mig ( Skrevet med et glimt i øjet)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2015

Kløver

Anonym skriver:

Hej til jer alle 

Jeg ved ikke helt om den ligger det rigtige sted, men kunne ikke finde en der kunne passe bedre..

Men sagen er, at jeg har lige testet positivt her til morgen, så glad 

Men så kommer spørgsmålet.. Skal jeg sige det til mig chef eller ej..?

For at fortælle lidt om situationen, så er jeg næsten lige startet på et nyt jo. Har været der nogle mdr. Min chef er en chef som jeg er rigtig glad for, og har arbejdet under i 6-7 år et andet sted. Vi kender hinanden rigtig godt arbejdsmæssigt, og ved præcis hvor vi har hinanden på det plan. Han har tidligere hjulpet mig rigtig meget i forskellige situationer, og vil derfor gerne være fair over for ham.

Jeg er stadigvæk på prøvetid lidt endnu, og derfor tænker jeg på. om det er mest fair over for ham, at fortælle ham det nu, mens jeg er på prøvetid, så han kan ha det med i sine tanker.

Er ikke i tvivl om, at hvis jeg ikke siger noget, så bliver jeg fastansat.

Så hvad syntes i..?? Skal jeg siger noget og evt risikere et godt job, eller skal jeg holde min kæft, og så måske miste lidt troværdighed hos min chef..??

Fuck jeg syntes at den er svær

Er kun lige ramt uge 4 i dag. Havde forventet mens dag i dag. 

Jeg ville være ærlig uanset hvad  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.