Fortælle chef det eller ej..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.330 visninger
31 svar
20 synes godt om
24. september 2015

Anonym trådstarter

Hej til jer alle 

Jeg ved ikke helt om den ligger det rigtige sted, men kunne ikke finde en der kunne passe bedre..

Men sagen er, at jeg har lige testet positivt her til morgen, så glad 

Men så kommer spørgsmålet.. Skal jeg sige det til mig chef eller ej..?

For at fortælle lidt om situationen, så er jeg næsten lige startet på et nyt jo. Har været der nogle mdr. Min chef er en chef som jeg er rigtig glad for, og har arbejdet under i 6-7 år et andet sted. Vi kender hinanden rigtig godt arbejdsmæssigt, og ved præcis hvor vi har hinanden på det plan. Han har tidligere hjulpet mig rigtig meget i forskellige situationer, og vil derfor gerne være fair over for ham.

Jeg er stadigvæk på prøvetid lidt endnu, og derfor tænker jeg på. om det er mest fair over for ham, at fortælle ham det nu, mens jeg er på prøvetid, så han kan ha det med i sine tanker.

Er ikke i tvivl om, at hvis jeg ikke siger noget, så bliver jeg fastansat.

Så hvad syntes i..?? Skal jeg siger noget og evt risikere et godt job, eller skal jeg holde min kæft, og så måske miste lidt troværdighed hos min chef..??

Fuck jeg syntes at den er svær

Er kun lige ramt uge 4 i dag. Havde forventet mens dag i dag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2015

Kamilla-m

Jeg ville ikke sige noget før uge 12.

- det ville være ærgerligt at risikere jobbet vis noget sku gå galt.. 

Og selvf STORT tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

24. september 2015

hmg86

Jeg ville nok lige vente lidt mere før jeg sagde noget.. det er jo stadig rigtig tidligt..

Anmeld Citér

24. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg hælder også mest til at ikke at sige noget, men syntes bare, at den alligevel er svær, for jeg ved, at det bestemt ikke er en tanke han har tænkt..

Men ja, det er nemlig meget tidligt, og der kan nå at ske meget endnu, så måske jeg bare skulle lade være med at sige noget..

Anmeld Citér

24. september 2015

Anonym trådstarter

Nielsen-mortilfire skriver:

Jeg ville ikke sige noget før uge 12.

- det ville være ærgerligt at risikere jobbet vis noget sku gå galt.. 

Og selvf STORT tillykke med graviditeten 

1000 tak skal du ha, sødt af dig 

Anmeld Citér

24. september 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej til jer alle 

Jeg ved ikke helt om den ligger det rigtige sted, men kunne ikke finde en der kunne passe bedre..

For at fortælle lidt om situationen, så er jeg næsten lige startet på et nyt jo. Har været der nogle mdr. Min chef er en chef som jeg er rigtig glad for, og har arbejdet under i 6-7 år et andet sted. Vi kender hinanden rigtig godt arbejdsmæssigt, og ved præcis hvor vi har hinanden på det plan. Han har tidligere hjulpet mig rigtig meget i forskellige situationer, og vil derfor gerne være fair over for ham.

Jeg er stadigvæk på prøvetid lidt endnu, og derfor tænker jeg på. om det er mest fair over for ham, at fortælle ham det nu, mens jeg er på prøvetid, så han kan ha det med i sine tanker.

Så hvad syntes i..?? Skal jeg siger noget og evt risikere et godt job, eller skal jeg holde min kæft, og så måske miste lidt troværdighed hos min chef..??

Bare ha i mente at der ikke kommer nogen og takker dig for at ha fortalt det tidligt.

Jeg ville ikke sige et ord før det ikke KU skjules mere 

Anmeld Citér

24. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

Nej da - du skal ikke sige noget før du har lyst og er klar - langt de fleste venter til efter NF, men man er ikke forpligtet til at oplyse noget før efter et halvt år (ved så ikke helt hvem der kan/vil skjule det så længe)... du skylder ikke noget særligt, selvom du er tæt på din chef - nyd du din lille "hemmelighed". Lykke til.

Anmeld Citér

24. september 2015

hmg86

Anonym skriver:

Jeg hælder også mest til at ikke at sige noget, men syntes bare, at den alligevel er svær, for jeg ved, at det bestemt ikke er en tanke han har tænkt..

Men ja, det er nemlig meget tidligt, og der kan nå at ske meget endnu, så måske jeg bare skulle lade være med at sige noget..

Siger du skal vente da jeg selv har prøvet at miste.. så jeg ville helt sikkert vente.. måske ikke helt til nf, nu du kender chefen, men i hvert fald noget længere end du er nu..

Anmeld Citér

25. september 2015

Jn81

Anonym skriver:

Hej til jer alle 

Jeg synes den er lidt svær.... Men det er også KUN fordi at jeg har været i behandling for at opnå graviditet....

jeg fortalte min chef det med det samme... Men af ovennævnte grund... Han vidste vi var i behandling og der blev taget hensyn til mig med det samme.... (Jeg arb på en tank station med mange tunge løft og ville simpelthen ikke risikere noget- ikke at jeg sku pakkes ind i vat og bomuld, men) 

din situation er (i mine øjne) lidt "anderledes" end så mange andres... Du er lige startet i nyt job og stadig på prøve... Men du kender samtidig også chefen.... Så måske det kan være en fordel... Han/hun har vel ikke givet dig jobbet, hvis de ikke synes det lige var dig de manglede (de kender dine færdigheder, og vil så nok ikk fyrer dig pga graviditet)

Havde jeg blevet øko gravid havde jeg nok valgt først at sige noget til efter NF... Er du ikke i en fagforening, hvor du kan ringe og spørge om hvordan og hvorledes.... Hende jobbet været 100% dit, så ingen tvivl... Ikke aige det før efter NF... Men kan godt forstå dig i og med at du stadig er i prøve... Men jeg ville måske ringe til fagforeningen og hører.... Om de må fyrer dig i prøveperioden hvisdu fortæller du er gravid.... 

Det hele blev lidt rodet, kan jeg godt se, men håber du fik de overordnede punkter med 

og så tillykke for pokker da  

Anmeld Citér

25. september 2015

Benjamins'mor

Jn81 skriver:

Jeg synes den er lidt svær.... Men det er også KUN fordi at jeg har været i behandling for at opnå graviditet....

jeg fortalte min chef det med det samme... Men af ovennævnte grund... Han vidste vi var i behandling og der blev taget hensyn til mig med det samme.... (Jeg arb på en tank station med mange tunge løft og ville simpelthen ikke risikere noget- ikke at jeg sku pakkes ind i vat og bomuld, men) 

din situation er (i mine øjne) lidt "anderledes" end så mange andres... Du er lige startet i nyt job og stadig på prøve... Men du kender samtidig også chefen.... Så måske det kan være en fordel... Han/hun har vel ikke givet dig jobbet, hvis de ikke synes det lige var dig de manglede (de kender dine færdigheder, og vil så nok ikk fyrer dig pga graviditet)

Havde jeg blevet øko gravid havde jeg nok valgt først at sige noget til efter NF... Er du ikke i en fagforening, hvor du kan ringe og spørge om hvordan og hvorledes.... Hende jobbet været 100% dit, så ingen tvivl... Ikke aige det før efter NF... Men kan godt forstå dig i og med at du stadig er i prøve... Men jeg ville måske ringe til fagforeningen og hører.... Om de må fyrer dig i prøveperioden hvisdu fortæller du er gravid.... 

Det hele blev lidt rodet, kan jeg godt se, men håber du fik de overordnede punkter med 

og så tillykke for pokker da  

Men "nok ikke" er jo bare ikke garanti nok. Hvorfor tage chancen og risikere at miste jobbet? 

Hun skriver jo ingen steder at de kender hinanden personligt/udenfor jobbet, men at de har arbejdet sammen før og derfra kender hinanden. 

Til ts: Du skylder absolut ikke at fortælle det, og 4 uger henne er jo ingenting. Tænk hvis det går til grunde om 2 uger, så er det da træls at miste jobbet. Oven i det har de ikke krav på at vide det før 3 mdr før termin. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.