Er min kærestes barn psykopat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2015

lineog4

Anonym skriver:

Hej mødre

Jeg står i den situation at jeg mistænker min kærestes barn for at være psykopat.

Grundet anonymitet så lad os kalde barnet for Maja.

Maja er 5 år og meget voldelig, lyver åbenlyst, får raserianfald, lydighedsnægtelse, provokerende adfærd og virker sadistisk i mange situationer.

Jeg har selv børn fra et tidligere forhold og de lider meget under Majas adfærd når hun er på besøg hver anden weekend.

Hun griner rigtig ondt hver gang hun slår, sparker, river, bider og når hun ødelægger de andres leg, om hun deltager eller ej.

Min kæreste prøver virkelig at være den bedste far når han har hende og giver hende masser af positiv opmærksomhed men fortæller også når hun opfører sig forkert, med skammekrog til følge når hun ikke fortstår det første gang.

Jeg fik gæster i weekenden da vi havde hende og det første hun gør da vennen kom, var at løbe mod ham og sparke ham.

Det er ikke første gang hun reagere sådan overfor voksne.

Min søster fik slået brillerne af sig af hende i sommers f.eks 

Mine børn er begyndt at sige at de ikke vil have at Maja kommer hjem til os hver anden weekend.

Jeg ved ikke hvordan forholdene er hjemme hos Majas bopæls forældre men det bekymre mig at hun er sådan.

Hvad er det hun reagere sådan mod, har hun det ikke godt i hjemmet, eller er hun virkelig syg?

Er der nogen derude der har et bud, evt erfaringer? 

Går helt ondt i maven og ondt af lille Maja. 

Jeg tror ikke på et eneste menneske er født som psykopat, men jeg tror gerne på vi kan skabe dem med vores tilgange til dem. Du beskriver for mig at se et frustreret barn og voksne der ikke vil se på egen praksis. 

Jeg ville selv hvis jeg stod i dine sko, kaste håndklædet i ringen og kontakte åben familierådgivning og bede om fx rådgivning, de kom og så vores praksis - for fx lyder skammekrogen helt galt i mine ører, med et barn der tydeligt viser en ubalance og frustration - der skal der i mod rummes og lyttes. Afsted med jer og anerkend I også kan blive bedre. Måske vil de foreslå en underretihg for man kan få skub i sagerne og lave en familie/børne undersøgelser  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Far kan godt selv se det men virker ikke til at han selv vil indrømme at det er så slemt som det er.

Både min familie og venner har oplevet Maja og det var faktisk efter det at de selv har startet emnet og om Maja fejlet noget som f.eks adhd. Min søster studere psykologi og nævnte psykopati hos børn og syntes at hun udviste mange tegn på dette.

Hun bor hos sin mor, der selv har adhd og angst og som min kæreste fortæller så køre de meget rundt, er aldrig hjemme og bhv er inddraget så hun har sin egen konsulent der observere hende i dagligdagen i bhvén.

Det os svært at indse sit barn har det sådan....Men i blir nød til at gøre noget og far må til at se sandheden.... For sit barns skyld og for andres... For det kan ende rigtig galt hvis udviklingen forsætter...

Jeg har selv en bror lidt i samme stil, og han har rigtig mange ting i kufferten og er umulig at udrede.... Han er bare ældre, så jeg ved godt hvad du føler...det er rigtig svært at forstå for de der ikke har oplevet det og stået i det selv... For barnet virker nemlig som hvad man forbinder med en psykopat.... Og de har os som feks min bror stor mulighed for at det udvikler sig sådan...... 

Anmeld Citér

22. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Går helt ondt i maven og ondt af lille Maja. 

Jeg tror ikke på et eneste menneske er født som psykopat, men jeg tror gerne på vi kan skabe dem med vores tilgange til dem. Du beskriver for mig at se et frustreret barn og voksne der ikke vil se på egen praksis. 

Jeg ville selv hvis jeg stod i dine sko, kaste håndklædet i ringen og kontakte åben familierådgivning og bede om fx rådgivning, de kom og så vores praksis - for fx lyder skammekrogen helt galt i mine ører, med et barn der tydeligt viser en ubalance og frustration - der skal der i mod rummes og lyttes. Afsted med jer og anerkend I også kan blive bedre. Måske vil de foreslå en underretihg for man kan få skub i sagerne og lave en familie/børne undersøgelser  

Fakta er at man bliver født psykopat, fx pga nerveskader i hjernen, som er opstået under graviditet eller fødsel. Dog kan man også blive psykopat pga fx manglende tilknytning tidligt i barndommen.

Men det er faktuelt forkert at ingen fødes psykopater.

Anmeld Citér

22. september 2015

alenemor42

Det er ekstrem adfærd for et 5 årige barn selv hvis barnet skulle have ADHD er det ekstremt af så lille et barn. 

Det stikker mig lidt i øjnene at du fortæller mor har ADHD og at de er gået fra hinanden da pigen var 1 1/2 år.  Så er det nok en mulighed at barnet aldrig har lært bl.a. empati og andre sociale spilleregler.

Jeg vil også råde jer til at lave en indberetning til hendes kommune efter som hun allerede er under observation i børnehaven. 

Anmeld Citér

22. september 2015

lineog4

Mom skriver:

Fakta er at man bliver født psykopat, fx pga nerveskader i hjernen, som er opstået under graviditet eller fødsel. Dog kan man også blive psykopat pga fx manglende tilknytning tidligt i barndommen.

Men det er faktuelt forkert at ingen fødes psykopater.

Det tror jeg ikke mit hjerte vil kunne indse forskning eller ej... Og jeg vil selv altid møde alle børn ud fra ideen om de vil gøre det gode, men bare ikke alle sammen ved hvad det gode er.

Det kan så godt være jeg bliver skuffet nogle gange og de er født sådan... Men hellere jeg bliver skuffet er par gange end jeg har mødt er frustreret barn med en opgivende tanken: sådan er de født

Anmeld Citér

22. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
lineog4 skriver:

Det tror jeg ikke mit hjerte vil kunne indse forskning eller ej... Og jeg vil selv altid møde alle børn ud fra ideen om de vil gøre det gode, men bare ikke alle sammen ved hvad det gode er.

Det kan så godt være jeg bliver skuffet nogle gange og de er født sådan... Men hellere jeg bliver skuffet er par gange end jeg har mødt er frustreret barn med en opgivende tanken: sådan er de født

Jeg er enig med dig i, at man skal møde ethvert barn med tanken om den gode intention. Psykopater har deres eget virkeligheds billede, og ejer ikke empati, det er i og for sig ikke deres skyld, det er i deres gener. Dog kan man lærer en psykopat, hvis man ved det tidligt i deres liv, at følge almindelige sociale regler, men det er ikke noget de finder naturligt.

Børn (også ældre børn som rent klinisk er psykopater) er ikke onde, men deres handlinger kan være det. Og ved et barn med psykopati, vil det kræve ualmindelig meget terapi, og indlæring, for at lære dem hvordan man gebærder sig i samfundet, selvom de følelsesmæssigt aldrig kommer til at forstå det, men de kan intilligensmæssigt lære det.

Men som sagt er det faktuelt forkert, at sige at ingen fødes psykopater, for det er der nogle som gør.

Anmeld Citér

24. september 2015

Lenats31

Anonym skriver:

Hej mødre

Jeg står i den situation at jeg mistænker min kærestes barn for at være psykopat.

Grundet anonymitet så lad os kalde barnet for Maja.

Maja er 5 år og meget voldelig, lyver åbenlyst, får raserianfald, lydighedsnægtelse, provokerende adfærd og virker sadistisk i mange situationer.

Jeg har selv børn fra et tidligere forhold og de lider meget under Majas adfærd når hun er på besøg hver anden weekend.

Hun griner rigtig ondt hver gang hun slår, sparker, river, bider og når hun ødelægger de andres leg, om hun deltager eller ej.

Min kæreste prøver virkelig at være den bedste far når han har hende og giver hende masser af positiv opmærksomhed men fortæller også når hun opfører sig forkert, med skammekrog til følge når hun ikke fortstår det første gang.

Jeg fik gæster i weekenden da vi havde hende og det første hun gør da vennen kom, var at løbe mod ham og sparke ham.

Det er ikke første gang hun reagere sådan overfor voksne.

Min søster fik slået brillerne af sig af hende i sommers f.eks 

Mine børn er begyndt at sige at de ikke vil have at Maja kommer hjem til os hver anden weekend.

Jeg ved ikke hvordan forholdene er hjemme hos Majas bopæls forældre men det bekymre mig at hun er sådan.

Hvad er det hun reagere sådan mod, har hun det ikke godt i hjemmet, eller er hun virkelig syg?

Er der nogen derude der har et bud, evt erfaringer? 

Psykopat er et ret voldsomt ord at bruge.

ADHD og Tourrette Syndrom måske

Anmeld Citér

24. september 2015

LOL

Kunne det eventuelt også tænkes at barnet kan mærke at du/i "dømmer" hende som psykopat? Man kan nemt fremprovokere adfærdsvanskeligheder hos børn hvis man kun har fokus på deres problematiske adfærd. 

Jeg tænker, at pigen mangler kærlighed, omsorg og støtte til at genfinde sig selv. Hendes adfærd bunder helt sikkert i at hun ikke har det godt. Håber for hende at i finder en løsning i fællesskab 

Anmeld Citér

24. september 2015

Anonym

Kender virkelig til dit problem, min mand og jeg er for nyligt flyttet fra hinanden grundet hans søn på 10 år, han har virkelig også problemer og det gik ud over vores 2 fælles børn hele tiden plus vi som forældre skændtes meget pga ham da vi tackler det vidt forskelligt. Han boede så fast hos os så de 2 andre havde ikke noget frirum. Men vi har set det her som den eneste løsning for at de to andre ikke skal være bange hele tiden. Og som det er lige nu fungerer det udemærket, de to små er blomstret helt op. Og hans søn har fået den ro omkring sig som han har brug for. Og ja det er super hårdt at bo hver for sig, men det er børnenes trivsel der kommer først. Vi ses så i weekenderne alle sammen.

Anmeld Citér

24. september 2015

De3Guldklumper

Lenats31 skriver:

Psykopat er et ret voldsomt ord at bruge.

ADHD og Tourrette Syndrom måske

Det er ikke Tourette hvis ikke der er tics. Det er rigtigt at et tourette barn også kan have den udadreagerende adfærd som touretten kan udløse. Men tourette i sig selv er tics

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.