Er min kærestes barn psykopat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.780 visninger
30 svar
114 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. september 2015

Anonym trådstarter

Hej mødre

Jeg står i den situation at jeg mistænker min kærestes barn for at være psykopat.

Grundet anonymitet så lad os kalde barnet for Maja.

Maja er 5 år og meget voldelig, lyver åbenlyst, får raserianfald, lydighedsnægtelse, provokerende adfærd og virker sadistisk i mange situationer.

Jeg har selv børn fra et tidligere forhold og de lider meget under Majas adfærd når hun er på besøg hver anden weekend.

Hun griner rigtig ondt hver gang hun slår, sparker, river, bider og når hun ødelægger de andres leg, om hun deltager eller ej.

Min kæreste prøver virkelig at være den bedste far når han har hende og giver hende masser af positiv opmærksomhed men fortæller også når hun opfører sig forkert, med skammekrog til følge når hun ikke fortstår det første gang.

Jeg fik gæster i weekenden da vi havde hende og det første hun gør da vennen kom, var at løbe mod ham og sparke ham.

Det er ikke første gang hun reagere sådan overfor voksne.

Min søster fik slået brillerne af sig af hende i sommers f.eks 

Mine børn er begyndt at sige at de ikke vil have at Maja kommer hjem til os hver anden weekend.

Jeg ved ikke hvordan forholdene er hjemme hos Majas bopæls forældre men det bekymre mig at hun er sådan.

Hvad er det hun reagere sådan mod, har hun det ikke godt i hjemmet, eller er hun virkelig syg?

Er der nogen derude der har et bud, evt erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej mødre

Jeg står i den situation at jeg mistænker min kærestes barn for at være psykopat.

Grundet anonymitet så lad os kalde barnet for Maja.

Maja er 5 år og meget voldelig, lyver åbenlyst, får raserianfald, lydighedsnægtelse, provokerende adfærd og virker sadistisk i mange situationer.

Jeg har selv børn fra et tidligere forhold og de lider meget under Majas adfærd når hun er på besøg hver anden weekend.

Hun griner rigtig ondt hver gang hun slår, sparker, river, bider og når hun ødelægger de andres leg, om hun deltager eller ej.

Min kæreste prøver virkelig at være den bedste far når han har hende og giver hende masser af positiv opmærksomhed men fortæller også når hun opfører sig forkert, med skammekrog til følge når hun ikke fortstår det første gang.

Jeg fik gæster i weekenden da vi havde hende og det første hun gør da vennen kom, var at løbe mod ham og sparke ham.

Det er ikke første gang hun reagere sådan overfor voksne.

Min søster fik slået brillerne af sig af hende i sommers f.eks 

Mine børn er begyndt at sige at de ikke vil have at Maja kommer hjem til os hver anden weekend.

Jeg ved ikke hvordan forholdene er hjemme hos Majas bopæls forældre men det bekymre mig at hun er sådan.

Hvad er det hun reagere sådan mod, har hun det ikke godt i hjemmet, eller er hun virkelig syg?

Er der nogen derude der har et bud, evt erfaringer? 

Jeg synes du skal lave en underretning om hvordan du oplever hende.. Så må kommunen tag en snak med mor og barn og prøve at finde frem til hvad der kan gøres.. Det lyder ikke som om hun trives!!!

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym

Psykopat....nej...

Men det lyder til at evt evne for empati ikke er der... Eller svag... Og det er et ret alvorligt felt at mangle noget på... Dog er det svært, når man aldrig har mødt barnet....

Hvad siger far selv til det? Hvad indtryk ud over du har andre af barnet? Og hvad fortid har barnet og hvad lever hun i af miljø....hvordan er mor/far overfor hende og andre? 

Anmeld Citér

22. september 2015

B&J

undskyld men syntes godt nok det er en noget hård overskrift.

har i tænkt over barnet måske har adhd?

eller der er noget andet barnet har noget der er svært som ikke siger til jer?

lige som du skriver dine børn lider unde maja... ej hvor er det ondt skrevet. tænkt hvis maja føler sig ikke elsket, eller maja føler sig til sidesat?

jeg ville helt sikker blande børnehaven ind i det få snakket om de oplever alle de træk og om der evt. skal en børene psykolog til

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes du skal lave en underretning om hvordan du oplever hende.. Så må kommunen tag en snak med mor og barn og prøve at finde frem til hvad der kan gøres.. Det lyder ikke som om hun trives!!!

Jeg har virkelig overvejet det!

Men af hvad jeg kan forstå på min kæreste så har de altid haft problemer med hendes adfærd.

De gik fra hinanden da Maja var 1½ år.

Og moren er rigtig svær at snakke med omkring hvordan Maja opfører sig.

Hun mener at hun gør det som er bedst for barnet og at hun skal fortsætte som hun gør fordi hun mener at der er bedring.

og jeg må indrømme at jeg ikke kan se det og mit hjerte græder for det lille væsen 

Anmeld Citér

22. september 2015

put

Jeg får helt ondt i maven over at du beSkriver et lille barm på 5 år som psykopat!! Det er helt tydeligt at hun ikke trives med den adfærd. Ved i hvordan barnet har det hos sin mor? Kan det tænkes at hun er misundelig over at HENDES far bor sammen med nogle andre børn? 

Anmeld Citér

22. september 2015

Mor til Ella

Nej, men jeg tænker at gun måske går rund med noget som hun ikke selv kan rumme og derfor reagere som hun gør.

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har virkelig overvejet det!

Men af hvad jeg kan forstå på min kæreste så har de altid haft problemer med hendes adfærd.

De gik fra hinanden da Maja var 1½ år.

Og moren er rigtig svær at snakke med omkring hvordan Maja opfører sig.

Hun mener at hun gør det som er bedst for barnet og at hun skal fortsætte som hun gør fordi hun mener at der er bedring.

og jeg må indrømme at jeg ikke kan se det og mit hjerte græder for det lille væsen 

Hvis moren mener hun gør det bedste skal der nok en helt udestående person til at se problemet.. Der MÅ jo være noget hun reagere på..

synes stadig underretning er vejen frem.. Ikke for at pege fingre af moren men for at hjælpe pigen..

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Psykopat....nej...

Men det lyder til at evt evne for empati ikke er der... Eller svag... Og det er et ret alvorligt felt at mangle noget på... Dog er det svært, når man aldrig har mødt barnet....

Hvad siger far selv til det? Hvad indtryk ud over du har andre af barnet? Og hvad fortid har barnet og hvad lever hun i af miljø....hvordan er mor/far overfor hende og andre? 

Far kan godt selv se det men virker ikke til at han selv vil indrømme at det er så slemt som det er.

Både min familie og venner har oplevet Maja og det var faktisk efter det at de selv har startet emnet og om Maja fejlet noget som f.eks adhd. Min søster studere psykologi og nævnte psykopati hos børn og syntes at hun udviste mange tegn på dette.

Hun bor hos sin mor, der selv har adhd og angst og som min kæreste fortæller så køre de meget rundt, er aldrig hjemme og bhv er inddraget så hun har sin egen konsulent der observere hende i dagligdagen i bhvén.

Anmeld Citér

22. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Far kan godt selv se det men virker ikke til at han selv vil indrømme at det er så slemt som det er.

Både min familie og venner har oplevet Maja og det var faktisk efter det at de selv har startet emnet og om Maja fejlet noget som f.eks adhd. Min søster studere psykologi og nævnte psykopati hos børn og syntes at hun udviste mange tegn på dette.

Hun bor hos sin mor, der selv har adhd og angst og som min kæreste fortæller så køre de meget rundt, er aldrig hjemme og bhv er inddraget så hun har sin egen konsulent der observere hende i dagligdagen i bhvén.

Vi kan på ingen måde afgøre om barnet lider af psykopati, det kan kun en psykiatrisk udredning svare på, så som en anden har skrevet, så er en underretning nok på sin plads.

Har hun altid, i den tid du har kendt din kæreste, opført sig sådan?

En ting er helt sikkert, set fra mine briller, så trivedes hun ikke, og I gør hende en bjørnetjeneste hvis I blot lader stå til..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.