Selvfølgelig skal du have klart svar på om hun tager med til scanning.
MEN giv hende lige lidt tid til at sunde sig over din gode nyhed. Evt. skriv til hende at du selvfølgelig gerne vil have hende med, men at det er vigtigst, at hun kan rumme det og har overskud til at dele din glæde. Du skal nok finde en anden hvis det er hun har brug for lidt pause fra baby-lykke. Jeres venskab er vigtigere. Giv hende så et par dage til tænke før hun svarer.
Jeg gætter på at hun ligesom dig glædede sig til at være gravid samtidig med dig, og dele den kæmpe oplevelse med sin veninde. Og jeg synes du er ret streng hvis du lige så stille afskriver din veninde fordi hun måske sørger sit mistede barn, i stedet for at glæde sig over din spire.
Nu har jeg selv mistet i uge 13, og det var da vildt hårdt. Der er både et hormonfald og sorg, og sammen kan det gøre det noget hårdt at være til. Samtidig med min SA var der nærmest dagligt nye annonceringer af graviditeter på min facebook, og min bedste veninde fødte. Min veninde valgte først at fortælle mig om at hun havde født til jeg var udskrevet og hjemme igen. På den ene side ville jeg da vildt gerne have hørt om det med det samme, men er samtidig taknemmelig for at hun gav mig lidt plads til at komme mig. Det gjorde at jeg lige havde lidt ekstra energi til at glæde mig over hendes gode nyhed. Jeg så også først den lille ny efter er 1½ måned. Har hele tiden været glad på hendes vegne, men har da haft behov for lidt tid til at vænne mig til tanken om jeg ikke var gravid længere.
Hvis der er en der er en svigtende veninde vil jeg næsten sige at det er dig. Du siger at hun har prøvet længe, og da du så melder dig ind i pb, så mister hun, og du bliver gravid. Så du overhaler hende lidt indenom, selvom det selvfølgelig ikke er noget du kan gøre for. Det gør ikke din graviditet til mindre af et mirakel, men måske et hun ikke har behov til at forholde sig til din graviditet hele tiden. Jeg tænker ikke, at hun ikke er glad på dine vegne, men lige nu minder din graviditet hende måske for meget om hvad hun har mistet. Hvis du giver hende tid og plads, uden at forsvinde helt, så skal hun nok komme igen.
Anmeld
Citér