Sexbranchen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.314 visninger
26 svar
56 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. september 2015

Anonym trådstarter

Ja, sexbranchen.. Hvad mener i om den? Her mener jeg IKKE sexslaver, handlede piger og drenge, og hvad end der måtte foregå af så grov karakter. 

Jeg tænker på de danske bordeller, hvor pigen frivilligt møder ind et par gange om ugen, hvad er jeres holdning til det? Tror i på "den lykkelige luder"? 

Tror i at nogen af de her piger gør det, fordi det faktisk tænder dem, eller tror i udelukkende det er pga. økonomi? 

Hvordan tror i, i ville reagere hvis i tog jeres mand i at have besøgt en prostitueret? Og tror i man kan have et velfungerende forhold, hvor den ene part sælger seksuelle ydelser?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2015

Sprit25

Jeg er ekstrem imod sexbranchen. Selvom den er frivillig. Jeg tror ikke på den "frivillige" luder og jeg tror slet ikke på den lykkelige luder! Jeg tror prostituererede har dybe alvorlige problemer og ja. 

Hvis min kæreste gik til luder nu ville jeg smide ham ud! Fuldstændig! 

Anmeld Citér

21. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Ja, sexbranchen.. Hvad mener i om den? Her mener jeg IKKE sexslaver, handlede piger og drenge, og hvad end der måtte foregå af så grov karakter. 

Jeg tænker på de danske bordeller, hvor pigen frivilligt møder ind et par gange om ugen, hvad er jeres holdning til det? Tror i på "den lykkelige luder"? 

Tror i at nogen af de her piger gør det, fordi det faktisk tænder dem, eller tror i udelukkende det er pga. økonomi? 

Hvordan tror i, i ville reagere hvis i tog jeres mand i at have besøgt en prostitueret? Og tror i man kan have et velfungerende forhold, hvor den ene part sælger seksuelle ydelser?

Jeg tror ikke på de er lykkelige i den branche... 

Jeg tror de gør det for pengene! 

Well... Jeg har engang mistet lysten til én gammel Eks, da jeg Fandt ud af han havde været sammen med en luder. 

Så han røg hurtigt ud af døren!! Føj! 

(Skal liges siges vi ik var sammen dengang, men bare tanken om at han havde valgt sådan en vej før mig var NOK). 

Jeg ville aldrig acceptere hvis min kæreste var sammen med en luder! 

Jeg tror ikke man kan ha et velfungerende forhold med en Luder 

Anmeld Citér

21. september 2015

alenemor42

Den lykkelige luder findes ikke .... det er ofte piger med sår/ar på sjælen, psykiske problemer osv. I mine øjne sælger de sig selv som en form for selv skade ala at skære i sig selv. De behøver ikke være i kontakt med deres følelser osv.

Anmeld Citér

21. september 2015

Anonym

Som de andre siger; nej den lykkelige luder findes ikke. Måske vil de påstå det - men det er bare endnu et eksempel på at der er noget psysisk galt med dem. Har så inderligt ondt af de kvinder Men det mest tragiske er dog de mænd der "opretholder" branchen. Øv.

min kæreste har været hos en før - da han var hvad... 16 år? Sammen med en ven... Meget Meget ulækkert at tænke på men sådan er det nu engang. Blev da vred men det er maaaange år siden og sådan er livet. Men trist er det. 

Anmeld Citér

21. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

Nej, jeg tror ikke på den lykkelige luder. I mine mange år som professionel på socialområdet, har jeg aldrig stødt på nogen som har solgt deres kroppe, uden seriøst skader og ar på krop og sjæl. Heller ikke selvom de har påstået at det var et frivilligt valg.

Hvis man mand gik til en prostitueret? Så ville han ikke længere være min mand. Det menneskesyn ville jeg aldrig kunne forenes med.

Anmeld Citér

21. september 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Åh det er nogle svære spørgsmål som jeg ikke tror man kan finde entydige svar på. Jeg bryder mig personligt ikke om tanken om at være intim med et "købt" menneske. Men jeg tror da bestemt at der kan være kvinder der trives med prostitution ihvertfald for en tid. Dog tror jeg sjældent eller aldrig at det er kvinder som har haft en sund og tryg opvækst der vælger den vej. Jeg mener dog ikke at prostitution skal forbydes. Da jeg Er sikker på det bare skaber flere ofre. Prostitution vil altid være der alligevel. Synes hellere man skulle afkriminalisere det. Og så skulle alle prostituerede registreres, sundhedstjekkes samt udstyres med overfaldsalarm samt et kort der viser at de er lovligt prostituerede. De skulle desudem tilbydes hjælp hvis de vil ud af branchen. bordellerne skulle være underlagt en form for smileyordning. På samme tid skulle der være høj straf for sex med ikkeregistrede og formodede handlede kvinder. Nu alle lovlige prostituerede var registreret kunne en mand ikke komme og sige at han ikke vidste at der var tale om tvang. Jeg ville ikke personligt kunne tilgive utroskab med en prostituerret da jeg synes det er sygt at tænde på sex med en der ikke selv har lyst. Kunne i nogle tilfælde godt tilgive almindelig utroskab.

Anmeld Citér

21. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg vil slet ikke udtale mig om den lykkelige luder findes, for jeg aner det virkelig ikke? 

Om jeg er imod branchen? Nææ...hvis de har ordentlige forhold. Men synes også de skal kunne få hjælp hvis de vil ud af det  

og ja, jeg tror økonomi kan spille ind

men jeg ville tilgengæld heller ikke synes det var fedt hvis min mand havde været hos en. Jeg tror, jeg ville blive tosset. 

Anmeld Citér

21. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg tror ikke på den lykkelige prostituret, men jeg tror heller ikke at branchen udelukkede består af ulykkelige kvinder og mænd.

Jeg er ikke imod branchen, da jeg mener at vi kvinder og mænd selv er herre over vore egne kroppe, og hvis der nogle som skulle tjene penge på at yde ydelsen indenfor sex, uden tvang, så går det skam intet af mig på den front.

Jeg tænker at det er nemt at have en masse fordomme og meninger specielt om den branche, eftersom vi alle herinde har et forhold til at, at have sex. Og jeg TROR at rigtig mange specielt kvinder, har et billede af at sex er lig med kærlighed eller intimitet, men sådan behøves det jo nødvendigvis ikke være for alle. For nogle er sex bare sex, en kødelig akt, uden følelser - og det gør ikke de mennesker der har det sådan til ulykkelige stakler, det gør dem allerhøjst en smule anderledes end flertallet. At nogle sælger sex som en vare, så længe det sker frivilligt, rører mig ikke. Det er først når det er handlet kvinder der er tale om, for så udsættes kvinden for overgreb, ved hver eneste kunde, uagtet om kunden har viden derom eller ej.

Kunne jeg selv sælge sex som en vare, tror jeg de fleste skulle spørge sig selv om, i sådan en debat..

Kunne jeg, ja absolut hvis det var min allersidste udvej, for at forsørge min familie - men kun hvis det absolut ingen anden udvej var. Ville jeg være lykkelig? Nej. Men jeg ville gøre det, for mine børns overlevelse er det som ligger mig allermest på sinde.

Ville jeg kunne blive sammen med min mand, hvis han havde besøgt en prostitueret? Nej det ville jeg ikke, for det ville være planlagt utroskab. Ville jeg kunne blive hvis han havde gjort det inden vi havde mødt hinanden, ja da - hvorfor skulle jeg ikke det...

Anmeld Citér

21. september 2015

Anonym trådstarter

Det er spændende at læse jeres svar. 

Jeg har selv haft tilknytning til branchen førhen og i en del år, samtidig er jeg gift med en mand som har vidst det, vi har det dejligste forhold og jeg er sikker på at vi bliver gamle sammen. Vi har kendt hinanden i 7 år.

Jeg har i mine år med kendskab til branchen set lidt af hvert.. Både pigen med den mest utrygge barndom, men også pigen fra kernefamilien. Især flyder branchen med helt unge gymnasie piger, det er der jeg har været allermest bekymret. Der synes jeg ihvertfald ofte jeg ser en virkelig uovervejet situation, hvor hurtige penge og gucci tasker er det eneste de ser, og grundet det, glemmer alt om deres grænser. 

Faktisk er der begyndt at komme en del muligheder for hjælp til at komme ud af prostitution, der er en del tilbud efterhånden, det synes jeg er virkelig vigtigt, da det er en kæmpe kæmpe stor ting at stå med selv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.