Sexbranchen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hvor går grænsen fra at være en fræk fantasi til et reelt arbejde? 

Livet som sexarbejder er og har aldrig været en leg.

Det ved jeg ikke, for mig har det altid været en leg - selv de perioder hvor jeg har tjent penge på det så jeg kunne leve af det (og betalt skat af min indkomst). Det er vel individuelt. 

For mig er det en slags arbejde, som så mange andre. Det kan jeg sagtens sætte mig ind i, at kan være svært at forstå/have med at gøre, når/hvis man ikke har samme ide/livssyn/lyster omkring prostitution. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Det ved jeg ikke, for mig har det altid været en leg - selv de perioder hvor jeg har tjent penge på det så jeg kunne leve af det (og betalt skat af min indkomst). Det er vel individuelt. 

For mig er det en slags arbejde, som så mange andre. Det kan jeg sagtens sætte mig ind i, at kan være svært at forstå/have med at gøre, når/hvis man ikke har samme ide/livssyn/lyster omkring prostitution. 

Der jeg gerne ville hen med min kommentar, var at jeg tror man skal passe på med at gøre det til et glansbillede. For som med alt er der en bagside af medaljen. Og det er langt fra sikkert at den unge pige som læser kommentaren tænker over konsekvenserne.

Anmeld Citér

21. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Der jeg gerne ville hen med min kommentar, var at jeg tror man skal passe på med at gøre det til et glansbillede. For som med alt er der en bagside af medaljen. Og det er langt fra sikkert at den unge pige som læser kommentaren tænker over konsekvenserne.

Men hvorhenne gør jeg det til et glansbillede? :-) 

Jeg syntes selv jeg så vidt muligt for beskrevet i mit første indlæg, lettere bizarre lyster, som jeg udemærket godt er klar over alle ikke har. Og skriver ligeledes at fordi jeg har de særprægede lyster, netop er en leg for mig, fordi det er noget jeg virkelig godt kan lide. 

Jeg er enig i, at det ikke skal glorificeres til et nemt og hurtigt stykke arbejde, for det ved jeg godt det ikke er for den som udelukkende gør det af nød eller af økonomiske årsager. Men for "os" der er i den anden bås, må vel godt fortælle om vores vinkel også? :-) 

Anmeld Citér

23. september 2015

modesty

Anonym skriver:

Et glansbillede? Det er uden sammenligning det mest nedgjorte og stigmatiserede arbejde et menneske kan have i vores samfund. Hvordan kan det nogensinde blive til et glansbillede?

Anmeld Citér

23. september 2015

modesty

Til hele den her debat omkring "den lykkelige luder" vil jeg gerne lige knytte den kommentar, at jeg synes at det er en meningsløs diskussion.

Bliver man lykkelig af at være kassedame i Netto? Eller af at være kloakarbejder? Eller af at arbejde 14 timer om dagen og aldrig se sine børn?

Jeg kan ikke se hvorfor det skal handle om, om arbejdet gør én lykkelig.

Anmeld Citér

23. september 2015

Dorthe1986

modesty skriver:

Til hele den her debat omkring "den lykkelige luder" vil jeg gerne lige knytte den kommentar, at jeg synes at det er en meningsløs diskussion.

Bliver man lykkelig af at være kassedame i Netto? Eller af at være kloakarbejder? Eller af at arbejde 14 timer om dagen og aldrig se sine børn?

Jeg kan ikke se hvorfor det skal handle om, om arbejdet gør én lykkelig.

Fuldstændig enig. Det handler vel i bund og grund om hvorvidt man kan lide sit arbejde og hvilken bevæggrund der er for det arbejde man udfører - ligesom alle andre jobs. Kassedamen i Netto - kan være en der elsker det job, den lille sludder hun får med kunder osv. Den anden kassedame har måske taget jobbet, fordi det var nødvendigt og egentlig hader hun at stå op til det hver dag.

Det samme er jo gældende for sexarbejdere - hvad er grunden til de gik ind i branchen , hvilken vinkel har de gjort det ud fra?

Men den lykkelige luder er jo lige så absurd som at spørge findes den lykkelige alt muligt andet. Altså findes den lykkelige læge? ja klart, men den ulykkelige læge findes også og sådan er det jo hele vejen rundt. Så ja klart findes der da en luder der er lykkelig, ligeså vel som der findes dem der ikke er. Det handler vel ikke om lykken ud fra jobtitlen?

Anmeld Citér

23. september 2015

Anonym

modesty skriver:

Et glansbillede? Det er uden sammenligning det mest nedgjorte og stigmatiserede arbejde et menneske kan have i vores samfund. Hvordan kan det nogensinde blive til et glansbillede?

Det var lige præcis der min pointe ér.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.