"Hej skat. Jeg har købt en hvalp ....... "

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2015

sollou

Christine skriver:

Jeg er lidt forvirret over hvorfor du på den ene side siger (med rette) at det er uacceptabelt hvad han har gjort og så samtidig retter du op på hans fejl ved at foretage alle de nødvendige og praktiske ting omkring hundeejerskab.

Det var ALDRIG gået herhjemme og jeg ville føle mig virkelig tisset på. Og det gør du jo også, så det synes jeg du skal handle på. Der er ingen tvivl om han fremover vil tro han kan få det som han vil, hvis du ikke sætter foden ned og siger stop.

Hvis du mener han ikke kan gøre for det og det er noget patologisk der gør at han handler impulsivt, så må han jo søge læge og gå i behandling. Og ellers må han simpelthen tage sig sammen.

Hvis det var her, så var hvalpen allerede tilbage hvor den kom fra.

Det var igår aftes og nat jeg begyndte at tænke de tanker om at måske skulle jeg bare acceptere den..men så gik det hele ligesom op for mig her tidligere, hvor røvrendt jeg egentlig føler mig.. 

Jeg tror faktisk godt det er noget der kan ligge i ham.. Jeg har oplevet det mange gange før, bare ikke i så ekstreme tilfælde her :/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2015

sollou

MysteriousAngel skriver:

Når han reagerer sådan, er det slet ikke jer 2 der skal være sammen. 

Nej det er det måske ikke... 

Vi har også haft mange skænderier i vores forhold, det kan jeg ikke komme udenom, for vi er meget forskellige.. til gengæld har vi også bare så meget kærlighed til hinanden at det så svært at give slip på..  eller det troede jeg da vi havde

Føler mig så lost lige nu, kan ikke magte en skid!

Anmeld Citér

19. september 2015

MKN2015

Jeg bliver sikkert haglet ned nu, men jeg kan lige så godt forstå ts kæreste som jeg kan forstå de kvinder der vælger at fuldføre en graviditet på trods af modsat ønske fra deres mænd.

Tænk over det, er det ikke cirka samme situation og følelser der spiller ind? Han har knyttet sig til hundehvalpen, hun forstår det ikke, og vil af med den, han vil ikke, og vil hellere gå fra hende end at miste sin hundehvalp. 

Omvendt fortegn og med en baby i maven, så har vi samme situation. Tit foregår bruddet når fosteret er SÅ lille at kvinden dårligt har fået en scanning endnu. Han forventer at ts vil passe den i løbet af dagen og den gravide kvinde forventer at manden vil bidrage med penge. Om ikke andet, så er han sgu tvunget.

Jeg kan se uhyggeligt mange ligheder lige nu, og tænker om ts måske oplever det mareridt som mænd der pludselig skal være far oplever. Jeg ved godt at hund og barn ikke er det samme, og det skriver jeg heller ikke. Princippet og følelserne er de samme. Hun er forvirret og føler sig forrådt - mon ikke manden med den gravide kæreste gør det samme?

Jeg har ikke nogen brugbare råd til den konkrete situation, jeg fordømmer ts kæreste lige så meget som jeg fordømmer de snotskovle til kvinder der vælger at bringe et barn til verden uden farens samtykke.

Lortesituation, og den er opstået af mangel på respekt og egoisme...

Anmeld Citér

19. september 2015

sollou

MKN2015 skriver:

Jeg bliver sikkert haglet ned nu, men jeg kan lige så godt forstå ts kæreste som jeg kan forstå de kvinder der vælger at fuldføre en graviditet på trods af modsat ønske fra deres mænd.

Tænk over det, er det ikke cirka samme situation og følelser der spiller ind? Han har knyttet sig til hundehvalpen, hun forstår det ikke, og vil af med den, han vil ikke, og vil hellere gå fra hende end at miste sin hundehvalp. 

Omvendt fortegn og med en baby i maven, så har vi samme situation. Tit foregår bruddet når fosteret er SÅ lille at kvinden dårligt har fået en scanning endnu. Han forventer at ts vil passe den i løbet af dagen og den gravide kvinde forventer at manden vil bidrage med penge. Om ikke andet, så er han sgu tvunget.

Jeg kan se uhyggeligt mange ligheder lige nu, og tænker om ts måske oplever det mareridt som mænd der pludselig skal være far oplever. Jeg ved godt at hund og barn ikke er det samme, og det skriver jeg heller ikke. Princippet og følelserne er de samme. Hun er forvirret og føler sig forrådt - mon ikke manden med den gravide kæreste gør det samme?

Jeg har ikke nogen brugbare råd til den konkrete situation, jeg fordømmer ts kæreste lige så meget som jeg fordømmer de snotskovle til kvinder der vælger at bringe et barn til verden uden farens samtykke.

Kan godt se din sammenligning.. men jeg ville faktisk ikke have noget imod en hund snart. Det der såre mig så meget og gør mig virkelig vred er den måde han har gjort det her på, istedet for at kommunikere som man gør I et forhold og tage den fælles så jeg også føler JEG har noget at skylle have sagt! For self har jeg det og ja han har allerede knyttet sige til den, og det noget lort for han giver ikke slip på den, men hvis jeg bare nu acceptere (hvilket jeg desuden er alt alt for vred og såret over ) så tror jeg han laver noget ligende igen, for så ved han at det jo gik.... og ham burde kunne have sagt sig selv, der varen stor chance for jeg ville blive vred og så det også dumt at bruge hele dagen igår at knytte sige til den inden jeg kom hjem....

Jeg gider ikke leve i sådan et forhold hvor man ikke respektere hinanden 

Anmeld Citér

19. september 2015

MKN2015

sollou skriver:

Kan godt se din sammenligning.. men jeg ville faktisk ikke have noget imod en hund snart. Det der såre mig så meget og gør mig virkelig vred er den måde han har gjort det her på, istedet for at kommunikere som man gør I et forhold og tage den fælles så jeg også føler JEG har noget at skylle have sagt! For self har jeg det og ja han har allerede knyttet sige til den, og det noget lort for han giver ikke slip på den, men hvis jeg bare nu acceptere (hvilket jeg desuden er alt alt for vred og såret over ) så tror jeg han laver noget ligende igen, for så ved han at det jo gik.... og ham burde kunne have sagt sig selv, der varen stor chance for jeg ville blive vred og så det også dumt at bruge hele dagen igår at knytte sige til den inden jeg kom hjem....

Jeg gider ikke leve i sådan et forhold hvor man ikke respektere hinanden 

Det var mest bare lidt reflektion over situationen, det er en totalt tough og unfair situation, og den stinker af mangel på respekt og egoisme på højt plan... I begge scenarier!!

Din kæreste har handlet ud fra et tankemønster der hedder "jeg er vigtigst" og det kan man bare ikke i et forhold. Der er konsekvenser af alle valg man tager, og her har han handlet egoistisk og uden tanke på dig. Det handler ikke om at du vil have en hund snart (det kan også være at manden gerne vil have en baby snart) - du vil jo ikke NU! Og det har han valgt at skide på. Det bør være en fælles beslutning (igen i begge scenarier).

Rigtig øv situation. Gjorde min kæreste nogensinde samme nummer ville han være single fra dags dato. Det handler om respekt og tillid, så er det sådan set ligegyldigt om det er en baby, hundehvalp, bopæl, eller noget helt fjerde vi snakker om, det er princippet i at respektere hinanden og lytte til hinanden. Og det har han taget et bevidst valg om ikke at gøre. Jeg synes det er synd for dig ts, og jeg håber at du står ved dit eget værd.

Anmeld Citér

19. september 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
MKN2015 skriver:

Ææææh, nej. Den her situation kan ikke sammenlignes med en kvinde der bliver gravid trods prævention. Det er det et reet uheld, som hverken mand eller kvinde kan gøre for.

en hvalp kommer ikke ind i hjemmet ved et uheld! Det du kan sammenligne med er hvis en kvinde snyder en mand ved fx ikke at tage P-piller, men siger at hun gør. Pludselig er baby i maven og hun vil beholde og han er på herrens mark. Og lige præcis dén situation kender jeg INGEN kvinder der bakker op om!

Anmeld Citér

19. september 2015

Morjanne76

Som jeg læser det, købte han hunden også for at glæde dig. Han gjorde det i en god mening og ikke for at såre dig. Ved du, at du inderst inde kan acceptere hunden og hans uheldige måde at overraske dig på, ville jeg ikke ødelægge/ stoppe mit forhold.Bare få klare linjer til fremover. 

Anmeld Citér

19. september 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Morjanne76 skriver:

Som jeg læser det, købte han hunden også for at glæde dig. Han gjorde det i en god mening og ikke for at såre dig. Ved du, at du inderst inde kan acceptere hunden og hans uheldige måde at overraske dig på, ville jeg ikke ødelægge/ stoppe mit forhold.Bare få klare linjer til fremover. 

Der er jo klare linjer. Hun har flere gange måtte stoppe ham fordi han har haft taget kontakt til kenneler uden hendes samtykke. Han vidste udemærket at det ikke ville falde i god jord. Han tog chancen udelukkende for sin egen skyld. 

Anmeld Citér

19. september 2015

Morjanne76

Der er jo klare linjer. Hun har flere gange måtte stoppe ham fordi han har haft taget kontakt til kenneler uden hendes samtykke. Han vidste udemærket at det ikke ville falde i god jord. Han tog chancen udelukkende for sin egen skyld. 

Hvor læser du henne, at han har kontaktet flere kenneler?

Du har din fortolkning og jeg min. Jeg har aldrig smidt mit forhold væk pga. denne problemstilling.

Anmeld Citér

19. september 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvor læser du henne, at han har kontaktet flere kenneler?

Du har din fortolkning og jeg min. Jeg har aldrig smidt mit forhold væk pga. denne problemstilling.

Fx kommentar nummer 9 på side 2. Og det er da ikkw en fortolkning men bare hvad ts selv har givet af oplysninger? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.