Jeg bliver sikkert haglet ned nu, men jeg kan lige så godt forstå ts kæreste som jeg kan forstå de kvinder der vælger at fuldføre en graviditet på trods af modsat ønske fra deres mænd.
Tænk over det, er det ikke cirka samme situation og følelser der spiller ind? Han har knyttet sig til hundehvalpen, hun forstår det ikke, og vil af med den, han vil ikke, og vil hellere gå fra hende end at miste sin hundehvalp.
Omvendt fortegn og med en baby i maven, så har vi samme situation. Tit foregår bruddet når fosteret er SÅ lille at kvinden dårligt har fået en scanning endnu. Han forventer at ts vil passe den i løbet af dagen og den gravide kvinde forventer at manden vil bidrage med penge. Om ikke andet, så er han sgu tvunget.
Jeg kan se uhyggeligt mange ligheder lige nu, og tænker om ts måske oplever det mareridt som mænd der pludselig skal være far oplever. Jeg ved godt at hund og barn ikke er det samme, og det skriver jeg heller ikke. Princippet og følelserne er de samme. Hun er forvirret og føler sig forrådt - mon ikke manden med den gravide kæreste gør det samme?
Jeg har ikke nogen brugbare råd til den konkrete situation, jeg fordømmer ts kæreste lige så meget som jeg fordømmer de snotskovle til kvinder der vælger at bringe et barn til verden uden farens samtykke.
Lortesituation, og den er opstået af mangel på respekt og egoisme...
Anmeld
Citér