Angående hjemturen med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2009

Ni-ko-li-ne

Tanja.. skriver:

Det tror jeg da bestemt ikke ,, Barnevogn bliver kastet rundt og barnet kan tilmed ryge ud

ja hvis man kører galt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

Ayasmor

ja her gad vi ikke køen ud til storcenteret efter autosol (20 dec. hvor der er pææænt mange biler), så jeg fik nogle dejlige venner til at komme op på sygehuset med barnevognen, og så tog vi gåturen hjem.. Det var nu skønt at komme lidt ud at bevæge sig lidt (ca. 20 min. gåtur, som den dag lige var forlænget en del)

Anmeld

18. september 2009

Diana...

Autostol.

Anmeld

20. september 2009

Nemesis

Vinker skriver:

Niklas Emil vejede kun 2950 gram og vi fik ikke noget af vide om at vi ikke måtte bruge autostolen!

men hvor lange har de så været??

Jonas var fx 2180 kg..men kun 46.5 lang..og dermed faldt han helt sammen i en autostol...han sad nærmest som en kugle og det trykker på lungerne.

:-) Sisse

Anmeld

20. september 2009

stine_olesen

Dutte84 skriver:

synes bare det er utroligt at liftnet er godkendt og at det faktisk ikke er sikkert at køre med det....

Synes jeg kan mindes at lift med lift net heller ikke er godtkendt længere selv om du stadig kan leje det i babysam, vi brugte også autostol

Anmeld

20. september 2009

Pige2009

stine_olesen skriver:

Synes jeg kan mindes at lift med lift net heller ikke er godtkendt længere selv om du stadig kan leje det i babysam, vi brugte også autostol

Liftnet er skam godkendt.
http://www.familien-i-trafikken.dk/Default.aspx?ID=36
http://www.sikkertrafik.dk/a1a03e80

Anmeld

20. september 2009

Mira0911

stine_olesen skriver:

Min sp siger at det er godkendt - Men ikke sikkert at bruge...

Anmeld

20. september 2009

Vinker

ladydan1 skriver:

men hvor lange har de så været??

Jonas var fx 2180 kg..men kun 46.5 lang..og dermed faldt han helt sammen i en autostol...han sad nærmest som en kugle og det trykker på lungerne.

:-) Sisse

Niklas Emil var 50cm, men han blev også pakket i en bamse-jakke som nok har støttet ham meget i autostolen.

Uha det er godt nok også en lille størrelse du fik dig, lille pusling

Anmeld

20. september 2009

Pia

Da vi fik Lærke i 2006 brugte vi liftnet og dengang var det det der blev anbefalet og autostolen var "bandlyst" indtil de var tre mdr.
Så derfor brugte vi det den gang..
Da vi fik Louise her i juni i år, ja der vlagte vi også liftnet og det er først nu hun kommer i autostol..
Jeg kender godt til skræk historiern omkring liftenettet, men har valgt det alligevel.
og fortryder ikke mit valg overhovdet..
og slet ikke da vi fandt ud af at hun er stiv/skæv i venstre side af nakken.. så vil autostol slet ikke havde været godt og bruge...
Kald mig bare dum og naiv.. Men jeg nægter og tro på at de er så meget mere farlige end en stol.
Og ja har set den video der ligger her... Men når Louise ligger i liften og med dynen om sig, så tror jeg ikke på at hun ville kunne blive kastet rundt på den måde man ser på filmen..
Men det er bare min mening..

Pia..

Anmeld

20. september 2009

iln

Mirjam123 skriver:

Lift eller Autostol??

Ja ville lige høre om i bruger/brugte liften eller autostol til og få den lille med hjem fra sygehuset?

Jeg har hørt lidt forskelligt.. Men hva gør/gjorde i? og er der nogen bestemte reler for det?

Du skal bruge autostolen. Du kan få et klip i kørekortet ved at køre med baby i liften.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.