Angående hjemturen med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Enig i autostol

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2009

MetteT

Autostol autostol autostol....... Jeg ville simpelthen ikke turde andet..

Anmeld

17. september 2009

Nemesis

ka-ri-na skriver:

ja det synes jeg også..... men jeg tror simpelthen det er fordi folk med præmatur børn også skal have en mulighed... MEN SÅ VIL JEG SGU HELLERE MED BUSSEN!!

Her har det ikke været et spørgsmål om MULIGHED men at mine børn faktisk har været for små til at måtte sidde i en autostol.
ville klart foretrække autostol! Liftnet er noget l*rt, alt for besværligt, ikke så sikkert ifht autostol som bare er SÅ meget nemmere og sikrere.

Men vi fik besked fra neo at vi IKKE måtte bruge autostol før 3500 kg, dels pga at de var så små at de sidder for sammensunkne i stolen (kan medføre vejrtrækningsstop) men også fordi de som præmatur ikke var stærke nok til at kunne klare et sammenstød i en autostol.

At jeg så ikke kan se hvordan de skal kunne klare et som kludedukke i en lift, er jo så det, men når de ligger ned kan de da få vejret.
Så pest eller kolera...håber bare den næste er stor nok!
Hader virkelig liftnet!

:-) Sisse

Anmeld

17. september 2009

Ni-ko-li-ne

ladydan1 skriver:

Her har det ikke været et spørgsmål om MULIGHED men at mine børn faktisk har været for små til at måtte sidde i en autostol.
ville klart foretrække autostol! Liftnet er noget l*rt, alt for besværligt, ikke så sikkert ifht autostol som bare er SÅ meget nemmere og sikrere.

Men vi fik besked fra neo at vi IKKE måtte bruge autostol før 3500 kg, dels pga at de var så små at de sidder for sammensunkne i stolen (kan medføre vejrtrækningsstop) men også fordi de som præmatur ikke var stærke nok til at kunne klare et sammenstød i en autostol.

At jeg så ikke kan se hvordan de skal kunne klare et som kludedukke i en lift, er jo så det, men når de ligger ned kan de da få vejret.
Hader virkelig liftnet!

præcis... og jeg ved godt at det ikke er nemt for alle at tage bussen..... men det ville jeg vælge i det tilfælde... :0)

Anmeld

18. september 2009

Vinker

Vi brugte autostol - Kunne aldrig drømme om at bruge andet i bilen!

Anmeld

18. september 2009

Vinker

ladydan1 skriver:

Hader virkelig liftnet!

Niklas Emil vejede kun 2950 gram og vi fik ikke noget af vide om at vi ikke måtte bruge autostolen!

Anmeld

18. september 2009

Mca<3

ka-ri-na skriver:

præcis... og jeg ved godt at det ikke er nemt for alle at tage bussen..... men det ville jeg vælge i det tilfælde... :0)

Hvorfor er det sikre i en bus ??  Jeg tænker der kan alle vælte rundt i bussen incl barnevogn og barnet er da ikke godt beskyttet i barnevognen `??

Anmeld

18. september 2009

Misjelle

Mirjam123 skriver:

Lift eller Autostol??

Ja ville lige høre om i bruger/brugte liften eller autostol til og få den lille med hjem fra sygehuset?

Jeg har hørt lidt forskelligt.. Men hva gør/gjorde i? og er der nogen bestemte reler for det?

Hej Mirjam

Vi brugte en autostol og ville aldrig bruge en lift til at transportere barnet i bilen, mener bestemt også det er ulovligt, men er ikke sikker.

Römer laver jo en liggende autostol, hvis man virkelig vil have at baby ligger, men jeg har ikke yderlig kendskab til den og ved ikke hvordan den klare sig i tests.

www.britax-roemer.com/car-seats/baby-safe-sleeper/

(ved ikke hvordan jeg laver det til et link så i må copy paste )

Michelle

Anmeld

18. september 2009

Mca<3

Misjelle skriver:

Hej Mirjam

Vi brugte en autostol og ville aldrig bruge en lift til at transportere barnet i bilen, mener bestemt også det er ulovligt, men er ikke sikker.

Römer laver jo en liggende autostol, hvis man virkelig vil have at baby ligger, men jeg har ikke yderlig kendskab til den og ved ikke hvordan den klare sig i tests.

www.britax-roemer.com/car-seats/baby-safe-sleeper/

(ved ikke hvordan jeg laver det til et link så i må copy paste )

Michelle

http://www.britax-roemer.com/car-seats/baby-safe-sleeper/  

Anmeld

18. september 2009

Misjelle

Tanja.. skriver:

http://www.britax-roemer.com/car-seats/baby-safe-sleeper/  

Ihh altså Tanja du kan da også bare sådan nogle smarte ting .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.