Angående hjemturen med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2009

Ni-ko-li-ne

Dutte84 skriver:

synes bare det er utroligt at liftnet er godkendt og at det faktisk ikke er sikkert at køre med det....

ja det synes jeg også..... men jeg tror simpelthen det er fordi folk med præmatur børn også skal have en mulighed... MEN SÅ VIL JEG SGU HELLERE MED BUSSEN!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2009

Lone Jakobsen

mariamiss6 skriver:

Liften er ikke sikker, hverken med eller uden liftnet..... det eneste dit liftnet kan gør, er at sørge for at barnet bliver i liften hvis i skulle køre galt.......

Men hvis i kører galt og bruger lift med liftnet, så bliver dit barn kastet rundt i liftet, og kommer højst sandsynligt slemt til skade alligevel....

Så helt klart autostol..... Her får du en crash test af liftnet, så kan du se hvor dårligt en baby er stillet ved uheld.....

http://www.youtube.com/watch?v=qeJ50z-r-5s

puha det ser bestemt ikke godt ud.
har også altid brugt autostol.

Anmeld

17. september 2009

Mira0911

ka-ri-na skriver:

ja det synes jeg også..... men jeg tror simpelthen det er fordi folk med præmatur børn også skal have en mulighed... MEN SÅ VIL JEG SGU HELLERE MED BUSSEN!!

Med bussen?

Anmeld

17. september 2009

Ni-ko-li-ne

Dutte84 skriver:

Med bussen?

ja jeg ville hellere putte lille bebs i lift og barnevogn og så tage bussen end jeg ville bruge lift med liftnet i bil

Anmeld

17. september 2009

Mira0911

ka-ri-na skriver:

ja jeg ville hellere putte lille bebs i lift og barnevogn og så tage bussen end jeg ville bruge lift med liftnet i bil

Ja det kan jeg godt forstå...

Anmeld

17. september 2009

mariamiss6

Hvis man absolut VIL have sin baby liggende i bilen, så må en boxettes elle rhvad de hedder, da være det bedste valg.... den er jo med seler så barnet er spændt fast som i autostolen, bare liggende....

Anmeld

17. september 2009

Klumpe-dumpe

Mirjam123 skriver:

Lift eller Autostol??

Ja ville lige høre om i bruger/brugte liften eller autostol til og få den lille med hjem fra sygehuset?

Jeg har hørt lidt forskelligt.. Men hva gør/gjorde i? og er der nogen bestemte reler for det?

Rådet for Større Færdselssikkerhed anbefaler babystolen som det sikreste valg til transport af nyfødte børn i bilen. Ved et evt. sammenstød vil kraftpåvirkningen blive fordelt over hele barnets ryg og baghoved, da barnet sidder fastspændt med ryggen til kørselsretningen. Risikoen for alvorlige skader mindskes således betydeligt ved valg af babystolen.

Er det farligt for barnets ryg?

Det er ikke skadeligt for et nyfødt barns ryg at bruge en babystol og der findes ingen konkrete tilfælde af rygskader hos små børn ved normalt brug af babystolen.

Hvad er normalt brug?

De første par måneder kan babystolen bruges 30-45 minutter dagligt og hvis man skal på en længere tur kan barnet godt sidde i ca. 2 timer i babystolen uden at der sker noget ved det.

Både boxette og liftnet er godkendte løsninger til biltransport af helt små børn, men de er ikke lige så sikre som babystolen bl.a. fordi barnet ligger på tværs af kørselsretningen. Derfor anbefaler Rådet for Større Færdselssikkerhed at man kun bruger boxette eller liftnet til børn med særlige problemer, som gør at de ikke kan bruge et babystol eller ved ekstraordinært lange transporter.

Anmeld

17. september 2009

betina21

Mirjam123 skriver:

Lift eller Autostol??

Ja ville lige høre om i bruger/brugte liften eller autostol til og få den lille med hjem fra sygehuset?

Jeg har hørt lidt forskelligt.. Men hva gør/gjorde i? og er der nogen bestemte reler for det?

vi bruge liften til og tage freja med hjem i fra sygehus knus 

Anmeld

17. september 2009

betina21

Mirjam123 skriver:

Lift eller Autostol??

vi bruge liften til og tage freja med hjem i fra sygehus knus 

Anmeld

17. september 2009

TbCp

Mirjam123 skriver:

Lift eller Autostol??

Boxette brugte vi. Men det var fordi LIva ikke var så stor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.