stikke af / bopæl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2015

Newsence

I skal på ingen måde tirre ham men evt. kunne man blot næste gang det sker optage ham.. I kan evt. mærke det 2 sek før og så er det jo bare sætte mobilen til..

At hun er utryg ved sig selv og i grupper er et tegn og det ved dem der laver jeres sag også.. Men få samlet vidner. Få samlet de beviser I kan for så er jeres sag bedre. Meld ham så der lægger en anmeldelse. Få alle han har truet til at melde ham.. Evt. naboer der har hørt det gennem væggen der kan vidne? noter alle episoderne ned i kan huske. 

Glem ikke at nævne den måde han opdrager sit barn på... Dette kunne jo nemt filmes og HER ville et godt bevis være uden at han behøver gå helt amok ( så vidt jeg forstod på dig gør han det tit) så kan man jo sidde med sin mobil som var man på face og så filme... 

Gør et grundigt stykke arbejde. 

Igen så er de trænet i at se den slags ting.. Og især psykopater har tendens til at fremstå super godt og er meget manipulerende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2015

Mettefpigen

I skal skaffe alle de beviser i kan, for ellers har han mulighed for at rende efter hende... et krisecenter kan hun ikk være på i evighed.... 

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

I skal skaffe alle de beviser i kan, for ellers har han mulighed for at rende efter hende... et krisecenter kan hun ikk være på i evighed.... 

De eneste beviser vi har, er det vuggestuen sagde til hende her den anden dag - vi har ingen film eller lyd optagelser - nej hun har så sandelig heller ikke lyst til at puste til ilden.  

Men hvis hun skal væk hurtigst muligt, har hun jo ikk en jordisk chance for at lyd - eller film optage ham , vi havde tænkt vi ville gøre det helt samme som i forslår.  

Vi har desværre kun beviser ud fra hvad vi har set og hørt også den udtalelse fra vuggestuen.   

Anmeld Citér

21. august 2015

Mor i Aarhus

Jeg vil råde din veninde til at ringe til det nærmeste krisecenter, det er bedst at gøre inden man kommer, for der kan være fyldt. Er der det, ringer man til det næste, og det kan det første krisecenter være behjælpelige med. Så får hun pakket de mest nødvendige ting, inkl. sine egne og barnets personlige papirer (dette er vigtigt) og tager af sted. På krisecentret er din veninde og datteren i sikkerhed ( bl.a. døgnbemanding og sikkerhedsruder) og der vil være professionelle (sagsbehandlere, pædagoger, terapeuter) til at hjælpe hende med de praktiske og følelsesmæssige opgaver, der venter forude. Men lad være med at tænke på det nu. Én ting ad gangen, for at det ikke bliver for uoverskueligt, og det første, vigtigste og ikke mindst sværeste skridt er at komme væk. Så start med kun at fokusere på- og lægge energien i det. Når hun og datteren er flyttet ind, er der både tid, ro og hjælp til resten. 

Senere kan hun flytte hjem til sin søster, men jeg vil kraftigt anbefale at hun til en start flytter på krisecenter, hvor sikkerheden er i top, og hvor hun kan få den bedste hjælp, rådgivning og støtte fra personalet.

Rigtig meget held og lykke med din veninde og hendes datter herfra, og så en  for at du hjælper hende. Det er ikke alle, der er så heldig at have en så god veninde, når det virkelig brænder på. 

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym trådstarter

Mor i Aarhus skriver:

Jeg vil råde din veninde til at ringe til det nærmeste krisecenter, det er bedst at gøre inden man kommer, for der kan være fyldt. Er der det, ringer man til det næste, og det kan det første krisecenter være behjælpelige med. Så får hun pakket de mest nødvendige ting, inkl. sine egne og barnets personlige papirer (dette er vigtigt) og tager af sted. På krisecentret er din veninde og datteren i sikkerhed ( bl.a. døgnbemanding og sikkerhedsruder) og der vil være professionelle (sagsbehandlere, pædagoger, terapeuter) til at hjælpe hende med de praktiske og følelsesmæssige opgaver, der venter forude. Men lad være med at tænke på det nu. Én ting ad gangen, for at det ikke bliver for uoverskueligt, og det første, vigtigste og ikke mindst sværeste skridt er at komme væk. Så start med kun at fokusere på- og lægge energien i det. Når hun og datteren er flyttet ind, er der både tid, ro og hjælp til resten. 

Senere kan hun flytte hjem til sin søster, men jeg vil kraftigt anbefale at hun til en start flytter på krisecenter, hvor sikkerheden er i top, og hvor hun kan få den bedste hjælp, rådgivning og støtte fra personalet.

Rigtig meget held og lykke med din veninde og hendes datter herfra, og så en  for at du hjælper hende. Det er ikke alle, der er så heldig at have en så god veninde, når det virkelig brænder på. 

Så selvom hun ikke har nogle beviser på han har truet hende med at slå ihjel osv kan hun godt tage afsted og stå stærkt i sin sag? 

Vi har som sagt kun det vs har fortalt også hvad vi selv har oplevet, set og hørt. 

Anmeld Citér

21. august 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Så selvom hun ikke har nogle beviser på han har truet hende med at slå ihjel osv kan hun godt tage afsted og stå stærkt i sin sag? 

Vi har som sagt kun det vs har fortalt også hvad vi selv har oplevet, set og hørt. 

Jaa i kan godt få plads, men det er mere når hun kommer ud igen... har selv en veninde der har været på flugt i 11 år nu og han kan komme når som helst....

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Jaa i kan godt få plads, men det er mere når hun kommer ud igen... har selv en veninde der har været på flugt i 11 år nu og han kan komme når som helst....

Og det er det jeg frygter, at min veninde skal leve i skjul resten af hendes liv  for han slår dem sku ihjel hvis han finder hende og datter.

Anmeld Citér

21. august 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Og det er det jeg frygter, at min veninde skal leve i skjul resten af hendes liv  for han slår dem sku ihjel hvis han finder hende og datter.

Og det er ikk sjovt... at skifte navn, flytte hvis der er nogen tvivl om han er i nærheden... men snak med krisecentret så må de kunne fortælle hende hvad hu skal Gøre...

Anmeld Citér

21. august 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Og det er ikk sjovt... at skifte navn, flytte hvis der er nogen tvivl om han er i nærheden... men snak med krisecentret så må de kunne fortælle hende hvad hu skal Gøre...

Kan hun risikere at skulle ændre navn?

Det skal vel også igennem stats forvaltning da det jo os er hans datter  . 

Anmeld Citér

21. august 2015

Mor i Aarhus

Ja, det kan hun godt. Beviser er selvfølgelig godt at have, men det er ikke hensigtsmæssigt at blive i et destruktivt miljø for at få beviser. Hendes ord vægter højt, og det at hun flytter på krisecenter vægtes også højt. Efter min mening skal hun skynde sig væk og tage imod den professionelle hjælp hun kan få i stedet for at forsøge selv. For hver dag der går, forværres både hendes egen, men i særdeleshed datterens situation. 

Et rigtig godt råd er, at hun fører dagbog/logbog, hvor hun skriver dato og hver eneste hændelse ned. Fx 21/8-'15. X truede med at slå mig ihjel, hvis jeg flytter. 22/8-'15. X skubbede mig ind i væggen. Ect. Hvilket kan bruges som "bevismateriale"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.