Det undrer mig egentlig hvor mange (alt er relativt), der er parat til "bare" at slutte et forhold når der er børn involveret. Selvom min bedre halvdel havde gået hele vejen, skulle jeg have en lang betænkningstid, mange tårer, mange snakke, mange råb, mange kram, mange skubbe væk osv. Før jeg overhovedet vidste om jeg kunne fortsætte forholdet eller ej. Der skulle laves en milliard plus og minus lister, tænkes million tanker, føles en millio følelser før jeg kunne tage et skridt og smide den jeg elsker og den der er far til børnene ud af mit liv.
At slutte et forhold hvor man har børn sammen er jo helt anderledes end at slutte et forhold uden børn. Med børn er man en del af hinandens liv resten af ens liv (forhåbentligt), man skal efter bedste evne kunne være på venskabelig fod og samarbejde om måske det aller vigtigste i ens liv. Og når man vælger: nu er forholdet slut, så træffer man også et valg for sine/sit barn.
jeg er nok gammeldags men vil sige, da jeg valgte at få bærn med min mand, valgte jeg også at forholdet ikke var et til og fra forhold, men et forhold som jeg ville kæmpe en kamp for at beholde. Og at brud må og skal være roligt og i samarbejde.
Anmeld
Citér