Åh det er så nemt at sige "han er vattet, lad ham sejle i sin egen sø".
Men sådan fungerer verden ikke altid. Jeg har selv et par venner der er vokset op i kaotiske hjem og ALDRIG har lært at tage ansvar eller klare sig selv på nogen måde. De er decideret skadede og det er ikkw noget man fikser ved at lade dem sejle - for så sejler de faktisk! Den ene har prøvet, han endte med at pantsætte alle sine ting og smutte fra sin lejlighed da han ikke kunne betale. Altså så var han pludselig på gaden, og i hans hoved VED han ikke hvad han skal stille op i den situation. Trist, men sandt.
Begge to har fundet kærester der har styr på tingene og kører økonomien med fast hånd. De er nemlig begge nogen fantastiske mennesker, som uden tvivl er mere end elskelige, den ene oveni købet far til 2 nu og fantastisk i far-rollen. men de har også lidt deres, og det mærker man i en hverdag med dem.
Den ene har også haft store problemer med skolegang, han har ikke lært og forstår ikke at tænke på konsekvensen af ikke at dukke op til tiden fx. Kæresten fik her arrangeret en mentor på skolen til at holde styr på ham, og ja, det virker jo helt tosset at det er nødvendigt, manden er næsten 30! Men ikke desto mindre betyder det at han nu langt om længe næsten har gennemført en uddannelse, og har gode muligheder for job bagefter.
Verden er ikke sort/hvid, og jeg forstår udemærket ts! Jeg tror du skal acceptere at denne mand har brug for rigtig meget støtte og "holden i ørene" hvis i skal være sammen. Men du er ikke forpligtiget, og det er sgu også fair hvis du ikke har det overskud det kræver!
Anmeld
Citér