Nogen der ved??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2015

lineog4

Morjanne76 skriver:

Det hedder faktisk ikke hjemmehjælper men social- og sundhedshjælper Bare til info

Mente jeg nok  kan man så forkorte det til sosu eller er det kun assistenten?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

Morjanne76

lineog4 skriver:

Mente jeg nok  kan man så forkorte det til sosu eller er det kun assistenten?

Hjælperen forkortes som ssh og assistenten som ssa. 

Sosu vil jeg tro, er bare er en fællesnævner for begge faggrupper. Vi brugte det ikke selv i plejen, hvor jeg var.

Anmeld Citér

18. august 2015

lineog4

Hjælperen forkortes som ssh og assistenten som ssa. 

Sosu vil jeg tro, er bare er en fællesnævner for begge faggrupper. Vi brugte det ikke selv i plejen, hvor jeg var.

Tak og kunne da også bare selv havde tjekket. Sosu er uddannelsen....

Anmeld Citér

18. august 2015

L-Mortil3

Om det er muligt at få noget hjælp fra kommunen hvis man for en kort stund er invalideret pga af en operation?

Jeg er alene med min datter på 14 mdr og skal have fjernet mandler i oktober. Jeg fik idag, til forundersøgelsen, at vide at jeg i 14 dage efter operationen ikke må løfte noget tungere end en mobiltelefon. Det hænger ikke voldsomt godt sammen med at være alenemor til en unge på 12 kg.

Jeg har ingen familie eller venner der har mulighed for at hjælpe mig, så jeg er lidt på bar bund. Kan man evt søge noget hjemmehjælp hos kommunen? Eller noget aflastning? Eller hvad gør jeg lige...

Håbe der er nogle af jer der har noget erfaring som kan hjælpe mig.

Altså jeg har før som SSH og SSA i hjemmeplejen hjulpet mødre efter operation mm, men der er en egenbetaling, så jeg ved ikke om det så kan bruges? Det kan i hvert fald lade sig gøre! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.