Nogen der ved??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2015

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

min mors veninde brækkede håndleddet rigtig slemt. Hun fik hjemmehjælp tre gange om dagen. Komplet åndssvagt i det tilfælde, men det var måske en mulighed for dig, selvom jeg ikke lige ved, om det er den slags du søger

Jo det kunne lige præcis godt være sådan noget hjælp jeg kunne bruge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2015

Morjanne76

Har din datter ikke en far, der kan hjælpe? 

Anmeld Citér

17. august 2015

Karina1

Prøv at ringe til den kommune du bor i og snak med en visitator? Arbejder selv i hjemmeplejen og vi har flere som bare får "midlertidigt pleje" pga operation eller lignede, der kan dog være egen betaling, alt efter din indtægt. Ellers kan du få sygehuset til at hjælpe dig med at søge om det

Anmeld Citér

17. august 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Har din datter ikke en far, der kan hjælpe? 

Nej. Han bor i den anden ende af landet og kan kun finde tid til hende 1-2 gange om måneden. Så jeg tror næppe at han har tid til at passe hende 2 uger i træk.

Anmeld Citér

17. august 2015

Anonym trådstarter

Karina1 skriver:

Prøv at ringe til den kommune du bor i og snak med en visitator? Arbejder selv i hjemmeplejen og vi har flere som bare får "midlertidigt pleje" pga operation eller lignede, der kan dog være egen betaling, alt efter din indtægt. Ellers kan du få sygehuset til at hjælpe dig med at søge om det

Jeg tror jeg tager på borgerservice imorgen. - Har ingen telefon i øjeblikket, så kan ikke ringe. 

Er på SU, og kan lige få det til at løbe rundt når jeg tager su-lån også. Så håber sandelig ikke jeg vil skulle betale en masse også...

Anmeld Citér

17. august 2015

Morjanne76

Anonym skriver:

Nej. Han bor i den anden ende af landet og kan kun finde tid til hende 1-2 gange om måneden. Så jeg tror næppe at han har tid til at passe hende 2 uger i træk.

Måske du kunne søge en barnepige, der kan aflaste dig. Det ville også være skånsomt for din datter, du kan jo ikke bare aflevere hende et fremmed sted i 14 dage.

Tvivler på at kommunen tilbyder aflastning,

Anmeld Citér

17. august 2015

Morjanne76

Og selv om det er selvbetalt hjemmehjælp, er det en begrænset tid, at hjælperen er i hjemmet til at yde den visiterede ydelse 

Anmeld Citér

17. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Ja hør på kommunen hvad hjælp du muligvis kan få, og så begynd at bede om hjælp hos veninder - måske de kan tage 1 dag hver, hvis din mor så kunne komme i weekenden osv. 

De 2 uger lægen nævner er jo nok en helgardering, jeg vil sige 8-10 dage, så burde det være helet nok op og smerterne aftaget.

Anmeld Citér

17. august 2015

Mom2

Anonym skriver:

Øv øv øv...

Ved godt at de jo "bare" er mandlerne der skal fjernes, men lægen jeg snakkede med idag sagde at fysisk aktivitet og tunge løft var totalt no-go hvis sårene skal have en chance for at hele uden at springe op igen...

Prøv at søge ved kommunen, du kan jo højest få nej og så må du jo tage situationen derfra.

Håber du finder en løsning

Anmeld Citér

17. august 2015

Tin

Profilbillede for Tin

Du kunne også selv tage kontakt til et privat hjemmeservice firma og høre dem ad. Men der er det selvfølgelig egen betaling. 

Du kunne evt lave fast aftale med dem iforhold til hjælp også få en konkret pris for ydelsen. Men det er sikkert ikke billigt,men klart mere fleksibel i forhold til kommunens hjælp.

Dog er jeg ret sikker på,at du kan få hjemmehjælp fra kommunen, men den er meget firkantet sat op,og på ingen måde fleksibel.  Det kan jo være lidt svært når det drejer sig om børn. Men er dit barn i pasning om dagen, kan det jo hedde sig hjælp til hendes pleje og aflevere om morgen, og hjælp ved sengetid. 

God bedring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.