Nogen der ved??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2015

Sissel

Hvilken kommune bor du i?

jeg har i hjemmeplejen haft nogle borgere der fik midlertidigt hjælp.. En dame havde brækket sin fod, og selvom hendes mand var hjemme jævnligt, var hun visiteret til flere daglige besøg.. Dog mod egenbetaling, men den er jo sat efter indkomst.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg synes, der lyder lidt voldsomt, du ikke kan have din datter i 14 dage pga mandlerne. Jeg fik fjernet den ene mandel sidste år og er alene med mine børn, der da var 5 og 2 år.

De var hos deres babysitter til dagen efter operationen, så jeg kunne komme mig lidt, men ellers havde jeg dem hjemme selv, som vi nu plejer, og mine læger sagde heller ikke noget om, jeg ikke måtte løfte, tage mig af dem etc. 

Men hvis du har brug for den ekstra hjælp var det måske en god idé at finde en god babysitter - det kan jo også blive nødvendigt fremover at have en at trække på, når man kommer i knibe. Jeg bor i et andet land, end min familie, og mine venner har selv børn osv, så min sitter er guld værd

Anmeld Citér

18. august 2015

klmf

Jeg tænker en god barnepige, der kan have din datter 1 døgn eller 2 efter operationen og så må du klare den derfra. Hjemmehjælp er nok ikke løsningen til børnepasning. 

Anmeld Citér

18. august 2015

God-mor

Ring og forhør dig i din kommune om du kan få visiteret hjemmehjælp for en kort periode, men jeg tror absolut ikke at du får tildelt det. Desværre. Er din datter ikke i inst. ? Så må du give hende lange dage og slappe af så godt du kan, og så må du få en veninde eller hyret barnepige til at hjælpe for en kort periode.. Det er vist de muligheder du har.. Pøj pøj med operationen 

Anmeld Citér

18. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Hvad skal en hjemmehjælper der måske kommer 2-3 gange i døgnet kunne hjælpe med, hvis du slet ikke må løfte noget ?. Jeg kunne ikke forstille mig at de sidder der i flere timer hver gang for at passe din datter. Tror at hvis du slet ikke har noget netværk du kan trække på de første dage efter operationen, må du betale dig til noget privat børnepasning. Men , synes også at det lyder voldsomt at du ikke må bære noget i 14 dage. Men pøj pøj med det

Anmeld Citér

18. august 2015

lineog4

Om du kan få eller ej skal jeg ikke kloge mig på. Men jeg tænker egentlig mest hvad det skulle hjælpe. En sosu assistent (der hedder vist ikke hjemmehjælper mere?) kan hjælpe med personlig hygiejne, indkøb, rengøring, putte en i seng og tage en op af sengen osv. Men de kan jo ikke visiteres til ar babysitte. Skulle kommunen hjælpe med det du beskriver så er det jo en reel aflastningsfamilie, hvor din datter skal afsted til dem, ikke hvor de kommer i for hjem og aflaster (har jeg i hvert fald ikke hørt om endnu, men det kan jo være).

Og vil sige, jeg har selv fået taget mandler som ung. Første døgn havde jeg det ad h.... Til.... Men derefter var jeg for fight, dog gjorde det lidt ondt at synke og tog ikke lige det høje c, men...

Anmeld Citér

18. august 2015

Abracadabra

Alternativt må operationen udskydes til, at din datter er større og mere selvhjulpen. 

Men kan det ikke lade sig gøre at pusle hende på gulvet og få indkøbene leveret? Hvis du prøver at få lagt operationen om fredagen, sover hos din mor i weekenden, og så ellers agerer som en gravid med bækkensmerter og et lille barn derhjemme? 

Og så skal du nok også tage restriktionerne med forbehold. Hvis man kun må løfte sin tlf, så kan man jo ikke en gang hælde mælk op. Eller tage is ud af fryseren. Mon ikke, at du har fået en lille overdrivelse? Spørg igen. 

Anmeld Citér

18. august 2015

mpr

Om det er muligt at få noget hjælp fra kommunen hvis man for en kort stund er invalideret pga af en operation?

Jeg er alene med min datter på 14 mdr og skal have fjernet mandler i oktober. Jeg fik idag, til forundersøgelsen, at vide at jeg i 14 dage efter operationen ikke må løfte noget tungere end en mobiltelefon. Det hænger ikke voldsomt godt sammen med at være alenemor til en unge på 12 kg.

Jeg har ingen familie eller venner der har mulighed for at hjælpe mig, så jeg er lidt på bar bund. Kan man evt søge noget hjemmehjælp hos kommunen? Eller noget aflastning? Eller hvad gør jeg lige...

Håbe der er nogle af jer der har noget erfaring som kan hjælpe mig.

Puha ved ikke helt hvad du kan gøre andet end at løfte minimalt på hende... Men vil sige sæt alle sejl i bevægelse for at finde nogle venner eller familie der kan hjælpe dig. Jeg var høne syg og fik det der svare til en halv dl yoghurt ned om DAGEN jeg tabte mig helt vildt og havde ingen kræfter til noget som helst (dette var altså alle 14 dage), jeg ville slet ikke turde at være 100% alene med et barn i den alder hvis jeg skulle igennem sådan en operation igen.

Min mor klarede det bedre end jeg at få dem fjernet dog, men hun har også en voldsom høj smerte terskel, der skal meget til at hun pylre.. men vi var så også så store at vi kunne betjene hende

Håber du finder ud af det for tror ikke ud over plejefamilie at de kan hjælpe, og ja det er en del af området hos kommunen jeg ikke ville komme i nærheden af  

Anmeld Citér

18. august 2015

mpr

lineog4 skriver:

Om du kan få eller ej skal jeg ikke kloge mig på. Men jeg tænker egentlig mest hvad det skulle hjælpe. En sosu assistent (der hedder vist ikke hjemmehjælper mere?) kan hjælpe med personlig hygiejne, indkøb, rengøring, putte en i seng og tage en op af sengen osv. Men de kan jo ikke visiteres til ar babysitte. Skulle kommunen hjælpe med det du beskriver så er det jo en reel aflastningsfamilie, hvor din datter skal afsted til dem, ikke hvor de kommer i for hjem og aflaster (har jeg i hvert fald ikke hørt om endnu, men det kan jo være).

Og vil sige, jeg har selv fået taget mandler som ung. Første døgn havde jeg det ad h.... Til.... Men derefter var jeg for fight, dog gjorde det lidt ondt at synke og tog ikke lige det høje c, men...

Det hedder stadig hjemmehjælper  Sosu assistent er den udvidede uddannelse hvor man må håndtere medicin og give sprøjter  just for info

Anmeld Citér

18. august 2015

Morjanne76

mpr skriver:

Det hedder stadig hjemmehjælper  Sosu assistent er den udvidede uddannelse hvor man må håndtere medicin og give sprøjter  just for info

Det hedder faktisk ikke hjemmehjælper men social- og sundhedshjælper Bare til info

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.