Nogen der ved??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.837 visninger
33 svar
4 synes godt om
17. august 2015

Anonym trådstarter

Om det er muligt at få noget hjælp fra kommunen hvis man for en kort stund er invalideret pga af en operation?

Jeg er alene med min datter på 14 mdr og skal have fjernet mandler i oktober. Jeg fik idag, til forundersøgelsen, at vide at jeg i 14 dage efter operationen ikke må løfte noget tungere end en mobiltelefon. Det hænger ikke voldsomt godt sammen med at være alenemor til en unge på 12 kg.

Jeg har ingen familie eller venner der har mulighed for at hjælpe mig, så jeg er lidt på bar bund. Kan man evt søge noget hjemmehjælp hos kommunen? Eller noget aflastning? Eller hvad gør jeg lige...

Håbe der er nogle af jer der har noget erfaring som kan hjælpe mig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Om det er muligt at få noget hjælp fra kommunen hvis man for en kort stund er invalideret pga af en operation?

Jeg er alene med min datter på 14 mdr og skal have fjernet mandler i oktober. Jeg fik idag, til forundersøgelsen, at vide at jeg i 14 dage efter operationen ikke må løfte noget tungere end en mobiltelefon. Det hænger ikke voldsomt godt sammen med at være alenemor til en unge på 12 kg.

Jeg har ingen familie eller venner der har mulighed for at hjælpe mig, så jeg er lidt på bar bund. Kan man evt søge noget hjemmehjælp hos kommunen? Eller noget aflastning? Eller hvad gør jeg lige...

Jeg tror ikke du kan få aflastning igennem kommunen.. 

Men skal ikke gøre mig klog på. 

Havde en veninde for en del år siden som gennemgik det samme som du.. Og der var ingen hjælp udover det familie hun kunne finde samt veninderne som kom og hjalp hvis det blev nødvendigt. 

Har du ikke noget familie eller ven/inder som kan træde ind? 

Anmeld Citér

17. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg kan ikke svare dig, men har selv fået fjernet mandler, og er super glad for det idag. Jeg er ikke ude på at skræmme dig, men vil sige at du er nødt til enten at sende din datter væk i nogle dage eller få fx din mor til at flytte ind - jeg havde det ihvertfald temmelig skidt, både pga narkosen (kvalme) og så smerterne. Man kan ikke rigtig spise, så man bliver også lidt svag i det. 

Anmeld Citér

17. august 2015

Mom2

Du skal ikke forvente noget fra kommunen. Min mand som er kronisk syg (ryg søjlegigt) blev så syg og dårlig, at han ikke kunne noget uden min hjælp og var bundet til kørestol grundet smerterne. Vi havde en datter på 6mdr. så jeg havde rimelig meget om ørerne og kunne desuden ikke holde til, at løfte ham ud og i seng.
Vi snakkede med kommunen og den eneste hjælp vi kunne få, var en hjemmehjælper som kom og hjalp min mand ud af sengen kl. 9.00 og i seng kl. 16.00! Så tror ikke du får meget hjælp, når det "bare" er mandlerne du skal have fjernet.

Anmeld Citér

17. august 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg tror ikke du kan få aflastning igennem kommunen.. 

Men skal ikke gøre mig klog på. 

Havde en veninde for en del år siden som gennemgik det samme som du.. Og der var ingen hjælp udover det familie hun kunne finde samt veninderne som kom og hjalp hvis det blev nødvendigt. 

Har du ikke noget familie eller ven/inder som kan træde ind? 

Nej, jeg har desværre hverken familie eller venner der kan hjælpe. Min mor bor en time væk i bil og har et fuldtids job hun også skal passe. 

Min vennekreds består mere eller mindre af min mødregruppe der alle har børn på min datters alder og alle sammen er begyndt på studie/job igen.

Anmeld Citér

17. august 2015

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Jeg kan ikke svare dig, men har selv fået fjernet mandler, og er super glad for det idag. Jeg er ikke ude på at skræmme dig, men vil sige at du er nødt til enten at sende din datter væk i nogle dage eller få fx din mor til at flytte ind - jeg havde det ihvertfald temmelig skidt, både pga narkosen (kvalme) og så smerterne. Man kan ikke rigtig spise, så man bliver også lidt svag i det. 

Problemet er jo bare at der ikke er nogen at sende min datter til, og min mor bestemt ikke har tid til at gå og lege sygepasser.

Hendes far er ikke en mulighed da han bor i den anden ende af landet.

Anmeld Citér

17. august 2015

Anonym trådstarter

Christina88 skriver:

Du skal ikke forvente noget fra kommunen. Min mand som er kronisk syg (ryg søjlegigt) blev så syg og dårlig, at han ikke kunne noget uden min hjælp og var bundet til kørestol grundet smerterne. Vi havde en datter på 6mdr. så jeg havde rimelig meget om ørerne og kunne desuden ikke holde til, at løfte ham ud og i seng.
Vi snakkede med kommunen og den eneste hjælp vi kunne få, var en hjemmehjælper som kom og hjalp min mand ud af sengen kl. 9.00 og i seng kl. 16.00! Så tror ikke du får meget hjælp, når det "bare" er mandlerne du skal have fjernet.

Øv øv øv...

Ved godt at de jo "bare" er mandlerne der skal fjernes, men lægen jeg snakkede med idag sagde at fysisk aktivitet og tunge løft var totalt no-go hvis sårene skal have en chance for at hele uden at springe op igen...

Anmeld Citér

17. august 2015

Dinna88

min mors veninde brækkede håndleddet rigtig slemt. Hun fik hjemmehjælp tre gange om dagen. Komplet åndssvagt i det tilfælde, men det var måske en mulighed for dig, selvom jeg ikke lige ved, om det er den slags du søger

Anmeld Citér

17. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Anonym skriver:

Problemet er jo bare at der ikke er nogen at sende min datter til, og min mor bestemt ikke har tid til at gå og lege sygepasser.

Hendes far er ikke en mulighed da han bor i den anden ende af landet.

Har du spurgt din mor? For ja, det virker som en lille operation, men det er det bare ikke.... Vil påstå du ikke kan klare det selv.

Anmeld Citér

17. august 2015

Anonym trådstarter

Lomm skriver:

Har du spurgt din mor? For ja, det virker som en lille operation, men det er det bare ikke.... Vil påstå du ikke kan klare det selv.

Ja det har jeg. Det var hende der foreslog hjemmehjælp, fordi hun på ingen måde kan tage fri for at hjælpe.

Det er nemlig også det jeg frygter, at jeg ikke kan klare det selv..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.