Huller i ørerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Leneur skriver:

Ved godt det bliver lidt dyrere men jeg ville nok prøve med et par guldøreringe, for da jeg var barn var det det eneste jeg kunne tåle men det gik over da jeg blev ældre. 

Det overvejede jeg også, at gøre. De koster bare en bondegård 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2015

MoarHvidovre

sessen1984 skriver:

Du skal kun rense med saltvand om aftendn, det kan du købe på apoteket.   Ellers lad det være. Jo mere man renser, jo sværere har det ved at hele.

Min datter på 4 har også lige fået huller i ørerne, og der fik hun efter 6 uger skiftet dem til plastik. Der er ingen chancer for nikkel, og de er også lette så ikke hun ender med lange øreflipper, for de vejer jo ingenting.  

Jeg har selv en del piercinger, deraf min viden.. 

Jeg kører på apotektet i dag og køber saltvand. Hvor kan man købe plastikøreringe? Har aldrig hørt om det

Anmeld Citér

18. august 2015

MoarHvidovre

sessen1984 skriver:

Både ørestikkerne hun fik lavet hullerne med, samt dem af plastik er fra Blomdahl. Prøv at google det!

Tak, jeg så ikke denne besked før jeg skrev den andet. Jeg googler

Anmeld Citér

18. august 2015

MoarHvidovre

Navele skriver:

Jeg ville ALDRIG gå tilbage til de øreringe der blev skudt i.. Smid dem ud....

De siger i butikken at man skal skifte dem efter 6-8 uger og det siger de fordi der er et stof i de øreringe man får skudt i. Samt stangen er noget tykkere end almindelige.. 

Jeg har haft huller i ørene 5 gange fordi jeg altid fik betændelse.. Også pillede min mor dem ud.. 

Mit bedste råd er at købe det ørerens de sælger med fra butikken til 20kr.. Samt købe en sølv ørering (hvis hun er en sølv pige) med en lang stang. 

Når i renser så kom det på noget vat og lad hende sidde med det på øret et par minutter. Det hjalp mig en del!

Også rens 1 gang om dagen om morgen... Man kan godt overrense...

Det er 1,5 år siden jeg fik huller i ørene igen, og der gik et år før jeg var fuldstændig betændelses fri fordi mine øre "afskyger" smykket (sølv øreringe) men jeg har holdt ud og nu er det væk og helt alm. Så fik jeg et hul mere og det er nu lidt mere end et halvt år siden og det er først ved at blive godt nu.  

hold ud! Det skal nok forsvinde når hendes øre vender sig til at sådan er det bare! :-) 

ellers kan jeg anbefale en ørering uden lås på..

Hun skal dog huske at dreje sine øreringe rundt 2-3 gange om dagen så de ikke gror fast.. Selvfølgelig huske at vaske hænder grundet først  �� 

Giv ikke op 

Hun er sølvpige og har kun sølvøreringe. Jeg havde overvejet, at prøve guldøreringe, men de koster bare en bondegård. Vi har prøvet sølvøreringe der var runde, men de blev misfarvet og det hjalp ikke på betændelsen.

God ide, at lade hende sidde med det på øret. Det havde jeg ikke lige tænkt over.

Det var godt nok også længe, at du havde betændelse. Men så er der håb forude for min pige

Anmeld Citér

18. august 2015

MoarHvidovre

Jegermoar skriver:

Jeg ville skifte til blomdahl. Min datter har fået dem og har 7-9-13 intet mærket til dem andet end den naturlig ømhed de første dage.Når vi skifter øreringe første gang bliver det også blomdahl igen, venter lige med af putte andet i. De sagde i butikken hvor vi fik dem lavet, at de havde mange kunder som kom og døjede meget med betændelse og når de skiftede til de her plastik øreringe fra blomdahl gik det over.

Håber i får styr på det så din datter kan få glæden ved at pynte sig :-)

Der var også en anden som anbefalede dem og jeg må helt sikkert bagefter lige google dem. Jeg har aldrig hørt om dem. Tak for tippet

Anmeld Citér

18. august 2015

MoarHvidovre

candy08 skriver:

Ville nok prøve mig frem mef at rense med khlorhelxidin istedet for også få fat i nogle andre øreringe... 

Bare du ikke går over til at bruge brintoildte(staves? )

Det ville jeg aldrig bruge. Tror det mest var i gamle dage, at man brugte det. Jeg er blevet anbefalet, at skifte til Blomdahl (tror jeg de hed) og så rense med saltvand

Håber bare det hjælper. Min datter elsker sine øreringe, men det er bare hårdt, at se på, at hun har alt det betændelse på trods af, at vi gør det vi fik besked på.

Anmeld Citér

18. august 2015

MoarHvidovre

Anonymbebs skriver:

Jeg fik også skudt i af  2 omgange da jeg var barn fordi der gik betændelse i begge gange og første gang blev de pillet ud.

Anden gang fik vi et råd om et par små ringe i stedet for stikkere fordi det giver luft til hulet så det heler bedre og det hjalp rigtig meget for mig.

Jeg kan den dag idag stadig få betændelsesligne puds og hævet røde øreflipper af at gå med stik øreringe en enkelt aften men har ingen problemer med øreringe der hænger så der kommer luft til.

Vi har prøvet med runde øreringe - det hjalp ikke rigtigt. Hængeøreringe vil jeg ikke have hun går med, da hun kun er 6 år og skal kunne lege uden, at der sker noget. Jeg vil prøve med Blomdahl som flere har anbefalet

Anmeld Citér

21. august 2015

MoarHvidovre

sessen1984 skriver:

Både ørestikkerne hun fik lavet hullerne med, samt dem af plastik er fra Blomdahl. Prøv at google det!

Tak for tippet. Vi købte øreringe fra Blomdahl og der gik nærmest ikke 2 dage, så havde hun ikke betændelse i sine huller (7-9-13). Der er stadigvæk lidt sår omkring hullerne, men det er også ved, at gå væk.

Anmeld Citér

21. august 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar
MoarHvidovre skriver:

Tak for tippet. Vi købte øreringe fra Blomdahl og der gik nærmest ikke 2 dage, så havde hun ikke betændelse i sine huller (7-9-13). Der er stadigvæk lidt sår omkring hullerne, men det er også ved, at gå væk.

Fedt i fik det løst.

Kan fortælle at Blomdahl laver ørestikker med et fint lille vedhæng, som dog skulle knække af hvis der er modstand så de ikke river øret i stykker (jeg antager det er sådan noget du frygter).

Anmeld Citér

21. august 2015

MoarHvidovre

Jegermoar skriver:

Fedt i fik det løst.

Kan fortælle at Blomdahl laver ørestikker med et fint lille vedhæng, som dog skulle knække af hvis der er modstand så de ikke river øret i stykker (jeg antager det er sådan noget du frygter).

Ja, lige nøjagtig - fedt - så er der lige et par ønsker til jul. Hun fik to par. Nogen helt almindelig runde og et par med blomster. De er super søde og min datter er lykkelig (og moren)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.