Huller i ørerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25.647 visninger
33 svar
31 synes godt om
17. august 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min datter fik lavet huller i ørerne da hun blev 6 år i marts. Det gik bare så godt de første 8 uger, hvor hun havde de øreringe i hun fik skudt i.

Vi købte nogen nye sølvringe til hende. Hun har stort set haft betændelse i lige siden - on and off. Vi har lige været i Tyrkiet i 2 uger, hvor der ingenting var.

Vi renser morgen og aften og på trods af det flyder betændelsen lige i øjeblikket.

Det skal lige siges, at hun ALDRIG piller i sine øreringe.

Er der nogen som har erfaring med betændelse i hullerne i ørerne og hvad har I gjort?

Jeg overvejer enda, at tage dem ud selvom de vokser sammen. Men min datter bliver dybt ulykkelig når jeg nævner det. Hun elsker sine huller i ørerne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2015

serinasmor

MoarHvidovre skriver:

Min datter fik lavet huller i ørerne da hun blev 6 år i marts. Det gik bare så godt de første 8 uger, hvor hun havde de øreringe i hun fik skudt i.

Vi købte nogen nye sølvringe til hende. Hun har stort set haft betændelse i lige siden - on and off. Vi har lige været i Tyrkiet i 2 uger, hvor der ingenting var.

Vi renser morgen og aften og på trods af det flyder betændelsen lige i øjeblikket.

Det skal lige siges, at hun ALDRIG piller i sine øreringe.

Er der nogen som har erfaring med betændelse i hullerne i ørerne og hvad har I gjort?

Jeg overvejer enda, at tage dem ud selvom de vokser sammen. Men min datter bliver dybt ulykkelig når jeg nævner det. Hun elsker sine huller i ørerne.

Hmm 

Er hendes øreringe i rent sølv ? 

Badede hun meget i Tyrkiet - og var det salt eller klor 

Hvordan renser i når i renser og hvor tit ?

Anmeld Citér

17. august 2015

MoarHvidovre

serinasmor skriver:

Hmm 

I Tyrkiet badede vi hver dag i poolen - en enkelt dag i havet.

Ja, øreringene er ægte sølv fra smykkeforreningen.

Vi renser morgen og aften med noget fra smykkeforreningen som hedder "Augusta". De fleste dage drypper jeg det ud over øreringen foran og bagpå. Nogen dage tager jeg øreringene helt ud og må tørre øret rent for betændelse. Det gør jeg med vat og det var smykkeforrentningen. Jeg sørger for, at vaske mine hænder både før og efter, og ikke at tage fat i øreringen når den er renset inden, at jeg sætter den i øret.

Anmeld Citér

17. august 2015

ung-mor-2014

Prøv og giv hende dem i hun havde i starten, prøvede selv noget hvor det tit lagde tæt på betændelse hvis jeg havde andre øreringe i for længe, tror jun jeg har gået med et andet par uden der skete noget :/ så nu går jeg kun med dem jeg fik skudt i, og fik mine hulle i ørene da jeg var 14/15

Anmeld Citér

17. august 2015

MoarHvidovre

ung-mor-2014 skriver:

Prøv og giv hende dem i hun havde i starten, prøvede selv noget hvor det tit lagde tæt på betændelse hvis jeg havde andre øreringe i for længe, tror jun jeg har gået med et andet par uden der skete noget :/ så nu går jeg kun med dem jeg fik skudt i, og fik mine hulle i ørene da jeg var 14/15

Det var en god ide - det tror jeg, at jeg gør. Det er så synd for hende. Hun elsker sine huller i ørerne og piver stort set ikke selvom jeg kan se, at det gør ondt.

Jeg har overvejet om hun måske slet ikke kan tåle sølv

Anmeld Citér

17. august 2015

MoarHvidovre

Hmm 

Jeg har taget et billede af det jeg renser med.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

17. august 2015

Leneur

Ved godt det bliver lidt dyrere men jeg ville nok prøve med et par guldøreringe, for da jeg var barn var det det eneste jeg kunne tåle men det gik over da jeg blev ældre. 

Anmeld Citér

17. august 2015

serinasmor

MoarHvidovre skriver:

Det var en god ide - det tror jeg, at jeg gør. Det er så synd for hende. Hun elsker sine huller i ørerne og piver stort set ikke selvom jeg kan se, at det gør ondt.

Det er en god idé at gå tilbage til de første øreringe ... 

Når der ikke var noget på ferie tror jeg i skal skifte rensemiddel ... Klor renser meget så på ferie har ørerne fået hjælp  

Jeg ville gå på apoteket eller i Matas og få råd og vejledning til nyt rensemiddel ... 

Herefter ville jeg lægge alle øreringe hun ikke har på lige nu i sprit - jævnligt ... Bare 2 minutter  Og så op og lufttørre på rent køkkenrulle 

Anmeld Citér

17. august 2015

ung-mor-2014

MoarHvidovre skriver:

Det jo altid vær at prøve især når hun er super glad for sine huller i ørene  

Jeg er nu blevet meget glad for dem jeg valgte dengang selvom de er små og ikke så nemme at se, men jeg har ingen bøvl mere, så jeg acceptere det og nu elsker jeg dem 

Anmeld Citér

17. august 2015

Mamacita til 2 piger

Du skal kun rense med saltvand om aftendn, det kan du købe på apoteket.   Ellers lad det være. Jo mere man renser, jo sværere har det ved at hele.

Min datter på 4 har også lige fået huller i ørerne, og der fik hun efter 6 uger skiftet dem til plastik. Der er ingen chancer for nikkel, og de er også lette så ikke hun ender med lange øreflipper, for de vejer jo ingenting.  

Jeg har selv en del piercinger, deraf min viden.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.