Huller i ørerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2015

Mamacita til 2 piger

Både ørestikkerne hun fik lavet hullerne med, samt dem af plastik er fra Blomdahl. Prøv at google det!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2015

Augustmama

Jeg ville ALDRIG gå tilbage til de øreringe der blev skudt i.. Smid dem ud....

De siger i butikken at man skal skifte dem efter 6-8 uger og det siger de fordi der er et stof i de øreringe man får skudt i. Samt stangen er noget tykkere end almindelige.. 

Jeg har haft huller i ørene 5 gange fordi jeg altid fik betændelse.. Også pillede min mor dem ud.. 

Mit bedste råd er at købe det ørerens de sælger med fra butikken til 20kr.. Samt købe en sølv ørering (hvis hun er en sølv pige) med en lang stang. 

Når i renser så kom det på noget vat og lad hende sidde med det på øret et par minutter. Det hjalp mig en del!

Også rens 1 gang om dagen om morgen... Man kan godt overrense...

Det er 1,5 år siden jeg fik huller i ørene igen, og der gik et år før jeg var fuldstændig betændelses fri fordi mine øre "afskyger" smykket (sølv øreringe) men jeg har holdt ud og nu er det væk og helt alm. Så fik jeg et hul mere og det er nu lidt mere end et halvt år siden og det er først ved at blive godt nu.  

hold ud! Det skal nok forsvinde når hendes øre vender sig til at sådan er det bare! :-) 

ellers kan jeg anbefale en ørering uden lås på..

Hun skal dog huske at dreje sine øreringe rundt 2-3 gange om dagen så de ikke gror fast.. Selvfølgelig huske at vaske hænder grundet først  �� 

Giv ikke op 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

17. august 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Jeg ville skifte til blomdahl. Min datter har fået dem og har 7-9-13 intet mærket til dem andet end den naturlig ømhed de første dage.Når vi skifter øreringe første gang bliver det også blomdahl igen, venter lige med af putte andet i. De sagde i butikken hvor vi fik dem lavet, at de havde mange kunder som kom og døjede meget med betændelse og når de skiftede til de her plastik øreringe fra blomdahl gik det over.

Håber i får styr på det så din datter kan få glæden ved at pynte sig :-)

Anmeld Citér

17. august 2015

Mamacita til 2 piger

Jegermoar skriver:

Jeg ville skifte til blomdahl. Min datter har fået dem og har 7-9-13 intet mærket til dem andet end den naturlig ømhed de første dage.Når vi skifter øreringe første gang bliver det også blomdahl igen, venter lige med af putte andet i. De sagde i butikken hvor vi fik dem lavet, at de havde mange kunder som kom og døjede meget med betændelse og når de skiftede til de her plastik øreringe fra blomdahl gik det over.

Håber i får styr på det så din datter kan få glæden ved at pynte sig :-)

Enig!! 

Og man skal ikke længere dreje rundt på øreringene.. Fik vi afvide fra guldsmeden der lavede min datters huller i ørerne, netop med Blomdahl smykker..  

Anmeld Citér

18. august 2015

candy08

Ville nok prøve mig frem mef at rense med khlorhelxidin istedet for også få fat i nogle andre øreringe... 

Bare du ikke går over til at bruge brintoildte(staves? )

Anmeld Citér

18. august 2015

namaha

Dengang jeg fik lavet huller i ørne som nu er (hold da op) 12 år siden, fik vi at vide, at mange ikke kan tåle guld og sløv øreringe, og derfor anbefalede vores guldsmed at vi købte et par titanium øreringe.

Hullet skuffe renses med klorhexidin 2 gange om dagen og selve øreringen skulle også renses.

aldrig i mit liv oplevede hverken min søster eller jeg problemer med være huller i ørne.

det var først som teenager at jeg forsøgte mig med andre øreringe, i både sølv og plastic, som endte ud i at jeg fjernede øreringene da jeg ikke kunne komme betændelse til livs. Efter et par år fik jeg skudt nye huller og her for 1 år siden måtte jeg igen lade det gro sammen da de sølv øreringe  jeg fik af svigerfamilien endte med en ordenlig gang betændelse igen.

så jeg forstår dig en gang titanium øreringe og at rense med klorhexidin 2 gange dagligt 

Anmeld Citér

18. august 2015

MorTil3+

MoarHvidovre skriver:

Min datter fik lavet huller i ørerne da hun blev 6 år i marts. Det gik bare så godt de første 8 uger, hvor hun havde de øreringe i hun fik skudt i.

Vi købte nogen nye sølvringe til hende. Hun har stort set haft betændelse i lige siden - on and off. Vi har lige været i Tyrkiet i 2 uger, hvor der ingenting var.

Vi renser morgen og aften og på trods af det flyder betændelsen lige i øjeblikket.

Det skal lige siges, at hun ALDRIG piller i sine øreringe.

Er der nogen som har erfaring med betændelse i hullerne i ørerne og hvad har I gjort?

Jeg overvejer enda, at tage dem ud selvom de vokser sammen. Men min datter bliver dybt ulykkelig når jeg nævner det. Hun elsker sine huller i ørerne.

Prøv med guld i stedet. Jeg kan kun selv ha guld i, ellers får jeg også betændelse. Eller kirurgisk stål. 

Anmeld Citér

18. august 2015

Dorthe1986

Jeg stemmer i med øreringe fra blomdahl. Jeg har godt nok aldrig bøvlet med mine huller i ørene men har en stift i næsen og den er fra blomdahl 

Anmeld Citér

18. august 2015

MorTilN

Jeg fik også skudt i af  2 omgange da jeg var barn fordi der gik betændelse i begge gange og første gang blev de pillet ud.

Anden gang fik vi et råd om et par små ringe i stedet for stikkere fordi det giver luft til hulet så det heler bedre og det hjalp rigtig meget for mig.

Jeg kan den dag idag stadig få betændelsesligne puds og hævet røde øreflipper af at gå med stik øreringe en enkelt aften men har ingen problemer med øreringe der hænger så der kommer luft til.

Anmeld Citér

18. august 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
serinasmor skriver:

Det er en god idé at gå tilbage til de første øreringe ... 

Når der ikke var noget på ferie tror jeg i skal skifte rensemiddel ... Klor renser meget så på ferie har ørerne fået hjælp  

Jeg ville gå på apoteket eller i Matas og få råd og vejledning til nyt rensemiddel ... 

Herefter ville jeg lægge alle øreringe hun ikke har på lige nu i sprit - jævnligt ... Bare 2 minutter  Og så op og lufttørre på rent køkkenrulle 

Tak for tip - det vil jeg huske, at gøre (rense hendes øreringe jævnligt). Jeg kører en tur på apoteket i dag og købet noget saltvand og så må hun få de øreringe i hun fik skudt i

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.