Dyne til tremmeseng??? What??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2015

Jn81

Omg jeg tror bare jeg dropper denne tråd... Det er da helt væk fra Hovedgaden, det her!!  Det er jo ikke fordi at de ikke skal have dyne på i tremmesengen eller barnevognen eller kravlegården eller liften eller eller eller.... Jeg troede bare at det hed babydyne, bum færdig og så kom junior dynen og bum færdig... 

Var ikke klar over at det hed babydyne, tremmesengs dyne osv.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2015

TNBC

Jn81 skriver:

Omg jeg tror bare jeg dropper denne tråd... Det er da helt væk fra Hovedgaden, det her!!  Det er jo ikke fordi at de ikke skal have dyne på i tremmesengen eller barnevognen eller kravlegården eller liften eller eller eller.... Jeg troede bare at det hed babydyne, bum færdig og så kom junior dynen og bum færdig... 

Jeg siger ikke noget om at du ikke vil give dem dyne på, jeg siger bare at det vel er logisk at der er en der passer til tremmesengen. Og også ganske smart. Men kun fra de er 12måneder, ikke lige så snart de kommer i tremmesengen.

En babydyne vil de jo vokse fra rimelig hurtigt, vil jeg tro.. Og som du selv siger, den til tremmesengen er mindre end en juniordyne.

Anmeld Citér

10. august 2015

Sandratoft

Jn81 skriver:

Jeg har heller aldrig hørt om en tremmesengsdyne før, her bruger vi bare junior dynen til tremmesengen og synes egentlig den passer ret fint er den større eller mindre end junior dynen? 

Anmeld Citér

10. august 2015

Mama85

Ikea har svenske mål, og vi har danske, det giver sig selv 

Anmeld Citér

10. august 2015

Jn81

Sandratoft skriver:

Jeg har heller aldrig hørt om en tremmesengsdyne før, her bruger vi bare junior dynen til tremmesengen og synes egentlig den passer ret fint er den større eller mindre end junior dynen? 

TAK!!  Hi hi... Ja umiddelbart ville je mene den er mindre end junior dynen... Altså som en mellemting mellem baby dyne og junior dynen... Jeg havde bare ikke hørt om andet end baby og junior... Men har selvfølgelig heller ikke haft brug for det før nu... Eller... Altså om nogle måneder 

Anmeld Citér

10. august 2015

Sandratoft

Jn81 skriver:

TAK!!  Hi hi... Ja umiddelbart ville je mene den er mindre end junior dynen... Altså som en mellemting mellem baby dyne og junior dynen... Jeg havde bare ikke hørt om andet end baby og junior... Men har selvfølgelig heller ikke haft brug for det før nu... Eller... Altså om nogle måneder 

Vi brugte babydynen ret lang tid faktisk, fordi hun er et varmt barn, tror først vi skiftede til junior omkring 1 års alderen, men som sagt synes jeg den passer godt i tremmesengen ingen grund til at have tre forskellige dyner til så kort en periode  

Anmeld Citér

10. august 2015

Tøs85

Jn81 skriver:

Er lige kommet hjem efter en tur i IKEA... Stod og så på dyne og pude betræk.... Der stod så... "Dyne og hovedpude betræk til tremmeseng"!! Skal man nu også have en dyne til tremmesengen? Synes det lød helt gaks... Den var lidt større (tror vi umiddelbart) end en baby dyne og mindre end junior dyne... Kunne "forstå" hvis det var til en kravlegård spm jo er lidt større og bredere end tremmesengen... Men vi lurede altså lidt min veninde og jeg... 

Har aldrig hørt om en tremmesengsdyne før.. Lyder som om de bare gerne vil sælge en dyne når de har solgt en tremmeseng.. Her har vores søn brugt babydyne indtil han var 2 år.. Selvom han har ligget i en tremmeseng, har dynen ligget fint over ham i sengen 

Anmeld Citér

10. august 2015

FrkC

Jn81 skriver:

Jeg må VIRKELIG have formuleret mig ikke særlig godt, kan jeg godt se...  Det je mener er, at jeg lurede lidt på at det hed til "tremmeseng" og ikke "bare" baby dyne og senere junior dyne... Jeg har ikke tænkt mig ikke at give dem dyne på!! 

Måske, men jeg forstod alligevel hvad du mente  Jeg tror umiddelbart at grunden er, at IKEA (som en anden også skriver) har specialmål .. Hvis du køber dyne i en hvilken som helst anden (tror jeg da) butik hedder de netop bare babydyne og juniordyne .. Køber du en dyne i IKEA er det kun deres eget betræk der passer i målene .. Måske derfor de kalder dem 'dyne til tremmeseng' osv .. Ved det ikke, men det var min første indskydelse .. Det blev lidt rodet, men håber at det giver bare lidt mening 

Anmeld Citér

10. august 2015

Jn81

Sandratoft skriver:

Vi brugte babydynen ret lang tid faktisk, fordi hun er et varmt barn, tror først vi skiftede til junior omkring 1 års alderen, men som sagt synes jeg den passer godt i tremmesengen ingen grund til at have tre forskellige dyner til så kort en periode  

Fik lige googlet det... Tremmesengs dynen er 110x125 (tror jeg nok det var... Graviditeten har sat sig på min hukommelse ) ved ikke hvad en junior dyne er...

Anmeld Citér

10. august 2015

Jn81

Tøs85 skriver:

Har aldrig hørt om en tremmesengsdyne før.. Lyder som om de bare gerne vil sælge en dyne når de har solgt en tremmeseng.. Her har vores søn brugt babydyne indtil han var 2 år.. Selvom han har ligget i en tremmeseng, har dynen ligget fint over ham i sengen 

Ok tak for svar  det var også sådan at jeg troede det "var".... Så lurede lidt da jeg så ordet "tremmesengs dyne"  "problemet" er bare at jeg har forelsket mig i Ikeas nye børneserie "charmtroll" og der er senge sætten kun lavet til tremmer sengs dynen... Men så må sviger igang med symaskinen og lave det om til baby dynen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.