Et krav, at man stopper med at ryge, inden hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2015

Skouboe

grinny skriver:

Det er så svært med de forbud. Jeg er x-ryger og stoppede inden jeg blev gravid med Isaac - men hvis jeg stadig røg ville det ikke være en "gulerod" for mig at stoppe, da det en gang var min måde at finde trøst - dumt? Ja! Men sådan var det nu en gang.

Nu kæmper jeg mod et forbud det hedder BMI/overvægt - er det et lorte forbud? Ja! Fordi jeg står i det synes  jeg det er noget lort, men jeg forstår det godt! Forbud er både godt og dårlig - men min evne som mor burde ikke beregnes i BMI

Uden iøvrigt at have meget kendskab til ferilitetsbehandlinger, vil jeg gerne lige indskyde her, at det ikke er din evne som mor, der bliver påvirket af dit BMI, men din fertilitet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2015

SandraXOXO

Jeg synes ikke det burde være et krav nej. Men jeg synes dog at hvis man vil ha børn og man har svært ved det, så burde man lige kunne tænke sig til at droppe smøgerne. Hvad er pointen i at spænde ben for sig selv på den måde? Man kan jo altid starte igen når man har født hvis man ikke vil leve uden røg. 

Anmeld Citér

10. august 2015

o1Mutte

An&Jo skriver:

Det ER et krav at man skal stoppe når man er i det offentlige

Nej, det er det ikke. 

Anmeld Citér

10. august 2015

Rockertand

esioul skriver:

Ligeså vel som der kræves et BMI under 30, synes jeg også at man når man påbegynder behandling skal være stoppet med at ryge.

Problemet er bare at det ikke kan kontrolleres. 

Hvad kan ikke kontrolleres?

Anmeld Citér

10. august 2015

Rockertand

Frk.S skriver:

Det kan selvfølgelig ikke kontrolleres og bevises på samme måde som et tal på en vægt.

Men du er godt nok ikke i tvivl hvis der er en der lige har røget. 

Man kan sagtens måle det i iltoptagelsen, der er et tal, det bliver helt skævt, hvis man ryger, de fleste ilt- og KOL-sygeplejersker bruger dette tal til at konfrontere iltbrugere, der mistænkes for at ryge, idet ilt og ild under ingen omstændigheder hører sammen, det er altså en daglig brugt måling, der tages ambulant hos brugerne, og den er ikke ret dyr, så absolut en mulighed at indføre i fertilitetssammenhænge.

Anmeld Citér

10. august 2015

ErDuHerIkkeSnart

Skouboe skriver:

Uden iøvrigt at have meget kendskab til ferilitetsbehandlinger, vil jeg gerne lige indskyde her, at det ikke er din evne som mor, der bliver påvirket af dit BMI, men din fertilitet.

En meget - meget - vigtig pointe 

Anmeld Citér

10. august 2015

millesofie

Anonym skriver:

Jeg sad på et andet forum tidligere, hvor der var en hed debat om rygning og hjælp fra det offentlige. MANGE mente faktisk, at det burde kræves, når nu det nedsætter fertilitet. Hvad siger I?

jeg er anonym, fordi ingen ved, at vi tænker på baby og at jeg er herinde.

ja det synes jeg faktisk er rimeligt 

Anmeld Citér

10. august 2015

An&Jo

o1Mutte skriver:

Nej, det er det ikke. 

Det er det i Randers hvor vi blev sendt ned

Anmeld Citér

10. august 2015

o1Mutte

An&Jo skriver:

Det er det i Randers hvor vi blev sendt ned

Nå okay, troede ikke de stillede det som krav nogen steder, men en kraftig anbefaling. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.