Et krav, at man stopper med at ryge, inden hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.632 visninger
38 svar
61 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg sad på et andet forum tidligere, hvor der var en hed debat om rygning og hjælp fra det offentlige. MANGE mente faktisk, at det burde kræves, når nu det nedsætter fertilitet. Hvad siger I?

jeg er anonym, fordi ingen ved, at vi tænker på baby og at jeg er herinde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2015

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Jeg sad på et andet forum tidligere, hvor der var en hed debat om rygning og hjælp fra det offentlige. MANGE mente faktisk, at det burde kræves, når nu det nedsætter fertilitet. Hvad siger I?

Ja det synes jeg faktisk. 

Anmeld Citér

8. august 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg ser intet problem i, at man selv skal sørge for, at fertilitetsbehandlingen får de bedste chancer for succes. Dvs rygeophør og vægttab. 

Fertilitetsbehandling er dyrt og ingen kender til langtidsbivirkninger, og hvis man kan blive fertil af livsstilsændring, så skal man da selv prøve. Både af hensyn til samfundsøkonomi OG af hensyn til egen sundhed. 

Anmeld Citér

8. august 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja det synes jeg, hvis det kan være med til at øge chancerne. Det er ikke ligefrem billige de behandlinger, så synes jeg at man når skal bruge dem, bør gøre alt hvad man ka  for at få øge chancerne. 

Man vælger selv at gå ind i de behandlinger,  hvorfor så nægte at gøre noget der kan hjælpe en med at få sit ønske opfyldt?

Anmeld Citér

8. august 2015

ErDetSnartNU

Ja det synes jeg - jeg synes i forvejen at det er forkasteligt at folk ryger under en gravidtet når man nu ved hvor skadeligt det er ifht kræftfremkaldende stoffer osv så når det er en graviditet man får hjælp til synes jeg det er helt i orden at stille krav til at man selv gør hvad man kan for at styrke sin fertilitet og sikre de bedste vilkår for det foster man (forhåbentligt) undfanger. 

Anmeld Citér

8. august 2015

Carina:-)

Det synes jeg og troede egentligt også det var et krav i det offentlige? 

Anmeld Citér

8. august 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker at det i hvert fald giver fint mening, hvis man ska stoppe med at ryge inden man ka komme i behandling. Vh stine

Anmeld Citér

8. august 2015

Anonym

Vi var i behandling på Dronninglund og jeg fik faktisk muligheden for selv at stoppe eller komme på rygestop kursus - jeg stoppede selv og røg ikke under min graviditet - endvidere har jeg en meget solidarisk mand som også stoppede med at ryge da jeg var gravid - vi faldt så lidt i efter fødsel men venter os nu igen en øko baby og der lagde vi pænt smøgerne fra os igen - man burde værne om det liv i maven, det har ikke valgt at mor ryger! - min mening er ligesom alle andre svar i denne tråd at - hvis det ikke er et lovkrav, burde det være - for at komme i fertilitetsbehandling er der MANGE krav der skal opfyldes. Hvorfor så ikke at stoppe med at ryge

Anmeld Citér

8. august 2015

Anonym

Ja og jeg mener også det bør være et krav at man forsøger sig inden hjælp uden man ryger, det samme mht svær overvægt...

Man kan ikke, eller burde ikke kunne blæse og ha mel i munden på samme tid, og det burde vedtagets ved lov der ingen hjælp var til at få børn hvis de skulle opholde sig en en ryge kupé i 9 mdr...

Anmeld Citér

8. august 2015

gokkelok

Ja, det synes jeg kun er retfærdigt. Man kender til r isikoen ved at ryge, og det skal og det skal det offentlige ikke betale for. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.