Eksperthjælp: Fødselsdepression med 3 måneder gammel baby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2015

Dixi

1000 tak Ebied, men det kan jeg ikke. Men det var sødt af dig at tilbyde det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2015

Miti's mama

Dixi skriver:

Hej Lisbeth,

Tak for dit svar.

jeg har havet alt det hjælp ind jeg kunne. Har desværre oplavet at min egen familie ikke er en god støtte i det her�� De dræner mig næsten bare endnu mere for energi...

min svigermor har som sagt hjulpet en del men føler det er dagligt jeg skal have hjælp da jeg har meget slem mad onde og tror det bla. Er psykisk desværre.

Min kæreste er selvstændig og har ikke mulighed for at gøre mere end han gør derfor tænker jeg en ude fra som kan bakke mig op måske.

Lillepigen tvives ganskeglimrende men jeg bruger også hver en lille del af mig til at smile og hygge med hende... Sundhedsplejersken siger også at der intet er at mærke på hende.

Min fødselsdepression viste sig som madlede, derefter søvnløshed og derefter total opgivelse. Det der hjalp mig igennem var at tvinge mig selv til at spise noget (ris, eller andet 'smagsløst' virkede for mig), at komme ud og gå hver dag, skrive en taknemmelighedsdagbog og så finde nogen at snakke erfaring med. 

Det lyder simpelt. Men det var det eneste jeg havde adgang til på det tidspunkt og det hjalp.

Anmeld Citér

7. august 2015

Dixi

Tatarata skriver:

Min fødselsdepression viste sig som madlede, derefter søvnløshed og derefter total opgivelse. Det der hjalp mig igennem var at tvinge mig selv til at spise noget (ris, eller andet 'smagsløst' virkede for mig), at komme ud og gå hver dag, skrive en taknemmelighedsdagbog og så finde nogen at snakke erfaring med. 

Det lyder simpelt. Men det var det eneste jeg havde adgang til på det tidspunkt og det hjalp.

Tataratas 1000 tak for dine gode råd.

hvor længe bar du i din fødselsdep.?

jeg forsøger også at tvinge mad i mig og oftest kan det da også blive nede nu. Døjer mest med kvalmen nu og har også tabt mig en del og jeg er slank i forvejen....

jeg tror du har ret i det med at tvinge sig selv ud og gå hver dag det hjælper. Har forsøgt at løbe nogen aftner det er hårdt men nogen gange kan jeg så sove bedre...

jeg er glad for i der deler jeres erfaringer. 

Anmeld Citér

7. august 2015

Sprit25

Fru Ebied skriver:

Hvor i landet bor du, jeg/vi vil meget gerne hjælpe dig.

Vi kan tage din baby og evt.  andre børn en weekend d eller to om måneden.

Økonomi skal du ikke tænke på, vi gør det naturligvis gratis.

Skriv gerne på 28182339 hvis du har lyst.

Kh Fru Ebied 

Du er et fantastisk menneske<3

Anmeld Citér

8. august 2015

Mrsopsand

Jeg kan ikke forstå at din sundhedsplejerske ikke opstiller lidt flere muligheder for dig. Jeg ved at i vores kommune er der et tiltag der hedder "En god start" hvor man gennem en sagsbehandler ved kommunen kan få bevilget hjælp i en periode. De vil så sende nogle ud flere gange i ugen der kan hjælpe hvis det er nødvendigt. Det være sig tøjvask, madlavning og pasning af baby hvis man har brug for at få sovet eller få en pause. Måske er der noget lignende hos jer? Jeg ved at der er flere muligheder end denne ved vores kommune, kender bare ikke lige til dem helt specifikt. 

Anmeld Citér

10. august 2015

Miti's mama

Dixi skriver:

Tataratas 1000 tak for dine gode råd.

hvor længe bar du i din fødselsdep.?

jeg forsøger også at tvinge mad i mig og oftest kan det da også blive nede nu. Døjer mest med kvalmen nu og har også tabt mig en del og jeg er slank i forvejen....

jeg tror du har ret i det med at tvinge sig selv ud og gå hver dag det hjælper. Har forsøgt at løbe nogen aftner det er hårdt men nogen gange kan jeg så sove bedre...

jeg er glad for i der deler jeres erfaringer. 

Tror det startede da hun var omkring 2 mdr gammel... men det kom snigende så er ikke helt sikker. Pludselig en dag kunne jeg bare ikke sove mere (hvilket ikke er karakteristisk af mig), og så gik jeg på nettet. Anede ikke at fødsels depressioner ofte først starter flere måneder efter. Efter jeg kom til vejleder, ca 1 uge efter jeg opdagede det, gik der vel omkring 3 uger inden jeg kunne sove ordenligt igen. Så er det lige så stille gået i sig selv igen. 

Anmeld Citér

14. august 2015

Dixi

Jeg har nu haft en rimelig god uge.

tænker dog stadig ohhh my good der er lang tid tilbage af min barsel(har taget et år)

hvordan hulen skal jeg kunne overleve mit eget selskab så længe....

nyder min datter og hendes smil og de små udviklingsspring der sker med hende.

jeg er bare så forbandet ensom her i min barsel og min pige er kun 3 mdr������

ville ønske man kunne mødes med nogen der var i samme båd som en. Og der er ventelister ved de grupper sp tilbyder en...

Anmeld Citér

14. august 2015

Dixi

Sprit25 skriver:

Du er et fantastisk menneske<3

Spirit 1000 tak.

Du drømmer ikke om hvor dejligt det gør mig de ord....

Anmeld Citér

14. august 2015

Sprit25

Dixi skriver:

Jeg har nu haft en rimelig god uge.

tænker dog stadig ohhh my good der er lang tid tilbage af min barsel(har taget et år)

hvordan hulen skal jeg kunne overleve mit eget selskab så længe....

nyder min datter og hendes smil og de små udviklingsspring der sker med hende.

jeg er bare så forbandet ensom her i min barsel og min pige er kun 3 mdr������

ville ønske man kunne mødes med nogen der var i samme båd som en. Og der er ventelister ved de grupper sp tilbyder en...

Det er hårdt! Med hårdt. Men en dag vågner du også kan du mærke en forbedring! Jeg vågnede en morgen og havde fået nok! Jeg gad ikke mere! 

Idag kan jeg stadig få nedture men alt i alt går det fantastisk. 

Anmeld Citér

14. august 2015

Dixi

Sprit25 skriver:

Det er hårdt! Med hårdt. Men en dag vågner du også kan du mærke en forbedring! Jeg vågnede en morgen og havde fået nok! Jeg gad ikke mere! 

Idag kan jeg stadig få nedture men alt i alt går det fantastisk. 

Ja kan da også spise igen nu og har det lidt bedre men hvor er det altså bare træls at føle sig ensom det er næste det væreste jeg ved.

det kunne være en håndsrækning hvis man kunne lave en gruppe selv med nogen i samme situation en slgs mødre gruppe hvor man ikke skulle tænke på oprydning osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.