Eksperthjælp: Fødselsdepression med 3 måneder gammel baby.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.074 visninger
40 svar
18 synes godt om
4. august 2015

Lisbeth Jess

Hej
Jeg har et spørgsmål. Jeg er virkelig virkelig udkørt. Min datter er 3 mdr og er egentlig nem. Sover 7-9 timer om natten og nem at læse men jeg har været meget syg den sidste måned har kastet op dagligt været indlagt med dette og de mener det er en efterfødselsreaktion i form af stress eller depression.
Jeg føler simpelthen ikke jeg kan hænge sammen mere findes der en måde at blive aflastet på... Har en svigermor der tager lille pigen hver fredag men ved det er forfærdeligt at sige men det er slet ikke nok.
Føler ikke jeg kommer igennem denne periode... Hvornår stopper det??????
Jeg føler mig som verdens dårligste mor og kan slet ikke slå til.
Hvad gør jeg lige smartest.
Har talt med min sundhedsplejerske og jeg kommer i en gruppe med ligesindede men der er vente til så taler jeg med en paykolog hver 14. Dag føler intet hjælper mig....

Lisbeths svar

Hej !

Det lyder tungt for dig, og du har brug for mere hjælp.

Du skal ringe til din læge her til morgen og bede om en akut tid, en snak. medbring gerne din kæreste eller mand. Så situationens alvor bliver forstået. Måske vil en snak med en psykiater være en god ide.

Hvis du har en mand skal du og han sammen hive fat i hele jeres netværk og sige hjælp. her er krise vi har brug for daglig hjælp i familien. en til baby så du ikke oplever du skal være på hele tiden.

Og baby får det hun skal have, med mad, kærlighed og omsorg.

Lav et skema, hvornår hvem kommer så du ikke er alene med baby.

Hvis det er umuligt at hidkalde folk. så er der muligheden for sygeorlov til din mand, så han kan træde til og være i huset.

Det er ikke for altid, kun indtil du igen kan overskue at være mor og er kommet igennem din fødselsreaktion.

Hvis du er alenemor må du hive fat i de nære du har og sige hjælp. der må være nogen der kan træde til.

Sundehdsplejersken må komme hyppigt og støtte dig.

Ønsker dig alt det bedste. du skal nok komme igennem med den rette hjælp.

Håber dette kan hjælpe dig lidt, skriv igen jeg har flere muligheder jeg kan fortælle om.

Sender dig et stort varmt knus.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2015

Bissen

Hej, du som har skrevet til brevkassen  

skriv gerne en privat besked - så kan jeg dele erfaring. 

Mange knus herfra. 

Anmeld Citér

4. august 2015

Dixi

lisbeth jess skriver:

Hej
Jeg har et spørgsmål. Jeg er virkelig virkelig udkørt. Min datter er 3 mdr og er egentlig nem. Sover 7-9 timer om natten og nem at læse men jeg har været meget syg den sidste måned har kastet op dagligt været indlagt med dette og de mener det er en efterfødselsreaktion i form af stress eller depression.
Jeg føler simpelthen ikke jeg kan hænge sammen mere findes der en måde at blive aflastet på... Har en svigermor der tager lille pigen hver fredag men ved det er forfærdeligt at sige men det er slet ikke nok.
Føler ikke jeg kommer igennem denne periode... Hvornår stopper det??????
Jeg føler mig som verdens dårligste mor og kan slet ikke slå til.
Hvad gør jeg lige smartest.
Har talt med min sundhedsplejerske og jeg kommer i en gruppe med ligesindede men der er vente til så taler jeg med en paykolog hver 14. Dag føler intet hjælper mig....

Lisbeths svar

Hej !

Det lyder tungt for dig, og du har brug for mere hjælp.

Du skal ringe til din læge her til morgen og bede om en akut tid, en snak. medbring gerne din kæreste eller mand. Så situationens alvor bliver forstået. Måske vil en snak med en psykiater være en god ide.

Hvis du har en mand skal du og han sammen hive fat i hele jeres netværk og sige hjælp. her er krise vi har brug for daglig hjælp i familien. en til baby så du ikke oplever du skal være på hele tiden.

Og baby får det hun skal have, med mad, kærlighed og omsorg.

Lav et skema, hvornår hvem kommer så du ikke er alene med baby.

Hvis det er umuligt at hidkalde folk. så er der muligheden for sygeorlov til din mand, så han kan træde til og være i huset.

Det er ikke for altid, kun indtil du igen kan overskue at være mor og er kommet igennem din fødselsreaktion.

Hvis du er alenemor må du hive fat i de nære du har og sige hjælp. der må være nogen der kan træde til.

Sundehdsplejersken må komme hyppigt og støtte dig.

Ønsker dig alt det bedste. du skal nok komme igennem med den rette hjælp.

Håber dette kan hjælpe dig lidt, skriv igen jeg har flere muligheder jeg kan fortælle om.

Sender dig et stort varmt knus.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Hej Lisbeth,

Tak for dit svar.

jeg har havet alt det hjælp ind jeg kunne. Har desværre oplavet at min egen familie ikke er en god støtte i det her�� De dræner mig næsten bare endnu mere for energi...

min svigermor har som sagt hjulpet en del men føler det er dagligt jeg skal have hjælp da jeg har meget slem mad onde og tror det bla. Er psykisk desværre.

Min kæreste er selvstændig og har ikke mulighed for at gøre mere end han gør derfor tænker jeg en ude fra som kan bakke mig op måske.

Lillepigen tvives ganskeglimrende men jeg bruger også hver en lille del af mig til at smile og hygge med hende... Sundhedsplejersken siger også at der intet er at mærke på hende.

Anmeld Citér

4. august 2015

Dixi

Mettebids skriver:

Hej, du som har skrevet til brevkassen  

skriv gerne en privat besked - så kan jeg dele erfaring. 

Mange knus herfra. 

Hej Mette,

jeg har skrevet en privat besked til dig nu��

jeg er glad for hvis du vil dele erfaringer... Kan slet ikke se det slutter det her kvalme og det trætter mig bare så meget. Det har stået på hver dag 24/7 nu i en måned������

Anmeld Citér

4. august 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej Igen.

jeg kan se du har fået kontakt med en der vil dele erfaringer med dig. det er fint, så er du ikke alene.

Du skriver du har været indlagt med kvalme og opkastninger og de mener det er stress. og eller depression.

Jeg vil gerne sikre mig at du er blevet undersøgt grundigt, Er du det ?

Det er sket at en fysisk sygdom får en psykisk diagnose..

Hvis du stadig mangler  muligheder, skriv igen.

Anmeld Citér

5. august 2015

Dixi

lisbeth jess skriver:

Hej Igen.

jeg kan se du har fået kontakt med en der vil dele erfaringer med dig. det er fint, så er du ikke alene.

Du skriver du har været indlagt med kvalme og opkastninger og de mener det er stress. og eller depression.

Jeg vil gerne sikre mig at du er blevet undersøgt grundigt, Er du det ?

Det er sket at en fysisk sygdom får en psykisk diagnose..

Hvis du stadig mangler  muligheder, skriv igen.

Ja, det har været dejligt at skrive med Mette... Hun er super sød.

jeg skal til en kiggertundersøgelse af mavesækken næste uge men det er det sidste de mangler at tjekke.

jeg kan også mærke det også er psykisk jeg mangler så meget aflastning og på det punkt er min kæreste ikke ret god han arbejder meget og kan ikke klare det her sygdoms/psykiske noget

Jeg har det virkelig bare dårligt��

Anmeld Citér

5. august 2015

modesty

Ja, det har været dejligt at skrive med Mette... Hun er super sød.

jeg skal til en kiggertundersøgelse af mavesækken næste uge men det er det sidste de mangler at tjekke.

jeg kan også mærke det også er psykisk jeg mangler så meget aflastning og på det punkt er min kæreste ikke ret god han arbejder meget og kan ikke klare det her sygdoms/psykiske noget

Jeg har det virkelig bare dårligt��

Har du talt med sin sundhedsplejerske igen og fortalt hende hvor grælt det står til?

Umiddelbart tænker jeg at hun er i den bedste position til at vide hvad der findes af muligheder. Måske hun kan hive i nogle tråde og skaffe noget ekstra aflastning/pasning?

Stort kram og ønsker om bedring. Det er godt at du er opmærksom på problemet og har overskud til at bede om hjælp!

Anmeld Citér

5. august 2015

Dixi

modesty skriver:

Har du talt med sin sundhedsplejerske igen og fortalt hende hvor grælt det står til?

Umiddelbart tænker jeg at hun er i den bedste position til at vide hvad der findes af muligheder. Måske hun kan hive i nogle tråde og skaffe noget ekstra aflastning/pasning?

Stort kram og ønsker om bedring. Det er godt at du er opmærksom på problemet og har overskud til at bede om hjælp!

Tak for din besked. 

Sidst sp var der havde jeg det ok i to dage. Mindre kvalme så da kom jeg til at baggtelisere det en del��

syntes bare jeg har fortalt jeg har det dårlig men det er som om alle de man skal tale med en anden og ikke hjælper mig...

jeg overvejede om der ikke findes en reserve bedste mor der kan komme og være hos en nogen timer...

Anmeld Citér

5. august 2015

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej Igen.

Godt du har fået kontakt med en der kan øse ud af egne erfaringer.

Godt du skal til en kikkert undersøgelse,. en fysisk sygdom skal udelukkes. ;Man kan få en depression af at være fysisk syg.

Du skal have fat i din læge og din sundhedsplejerske og det skal være hurtigt. du magter ikke selv at være tovholder til at finde hjælpen til dig.

Du skal forklare at du ikke magter at være alene hele dagen med din datter. at din mand endnu ikke kan rumme du har det skidt. Derfor ingen støtte derfra. At der ikke er en familie eller et netværk som kan træde til, udover svigermor som klarer en dag om ugen.

De skal kontakte familieafsnittet og sammen skal hjælpen findes. enten en kompetent voksen i hjemmet, eller en super dagpleje til jeres lille pige. Ikke fuld dag, men en halv dag måske.

Din mand kommer til at indse han skal støtte og rumme dig. firma eller ej, så skal han på banen.

Ønsker det bedste for dig.

Anmeld Citér

6. august 2015

Fru Ebied

Dixi skriver:

Tak for din besked. 

Sidst sp var der havde jeg det ok i to dage. Mindre kvalme så da kom jeg til at baggtelisere det en del��

syntes bare jeg har fortalt jeg har det dårlig men det er som om alle de man skal tale med en anden og ikke hjælper mig...

jeg overvejede om der ikke findes en reserve bedste mor der kan komme og være hos en nogen timer...

Hvor i landet bor du, jeg/vi vil meget gerne hjælpe dig.

Vi kan tage din baby og evt.  andre børn en weekend d eller to om måneden.

Økonomi skal du ikke tænke på, vi gør det naturligvis gratis.

Skriv gerne på 28182339 hvis du har lyst.

Kh Fru Ebied 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.