Hej
Jeg har et spørgsmål. Jeg er virkelig virkelig udkørt. Min datter er 3 mdr og er egentlig nem. Sover 7-9 timer om natten og nem at læse men jeg har været meget syg den sidste måned har kastet op dagligt været indlagt med dette og de mener det er en efterfødselsreaktion i form af stress eller depression.
Jeg føler simpelthen ikke jeg kan hænge sammen mere findes der en måde at blive aflastet på... Har en svigermor der tager lille pigen hver fredag men ved det er forfærdeligt at sige men det er slet ikke nok.
Føler ikke jeg kommer igennem denne periode... Hvornår stopper det??????
Jeg føler mig som verdens dårligste mor og kan slet ikke slå til.
Hvad gør jeg lige smartest.
Har talt med min sundhedsplejerske og jeg kommer i en gruppe med ligesindede men der er vente til så taler jeg med en paykolog hver 14. Dag føler intet hjælper mig....
Lisbeths svar
Hej !
Det lyder tungt for dig, og du har brug for mere hjælp.
Du skal ringe til din læge her til morgen og bede om en akut tid, en snak. medbring gerne din kæreste eller mand. Så situationens alvor bliver forstået. Måske vil en snak med en psykiater være en god ide.
Hvis du har en mand skal du og han sammen hive fat i hele jeres netværk og sige hjælp. her er krise vi har brug for daglig hjælp i familien. en til baby så du ikke oplever du skal være på hele tiden.
Og baby får det hun skal have, med mad, kærlighed og omsorg.
Lav et skema, hvornår hvem kommer så du ikke er alene med baby.
Hvis det er umuligt at hidkalde folk. så er der muligheden for sygeorlov til din mand, så han kan træde til og være i huset.
Det er ikke for altid, kun indtil du igen kan overskue at være mor og er kommet igennem din fødselsreaktion.
Hvis du er alenemor må du hive fat i de nære du har og sige hjælp. der må være nogen der kan træde til.
Sundehdsplejersken må komme hyppigt og støtte dig.
Ønsker dig alt det bedste. du skal nok komme igennem med den rette hjælp.
Håber dette kan hjælpe dig lidt, skriv igen jeg har flere muligheder jeg kan fortælle om.
Sender dig et stort varmt knus.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér