Dåbskjole vs dåbssæt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2015

Katrinebjoern

helle85 skriver:

Lige et spørgsmål. Bliver det ikke grimt nå der bliver broderet mange navne på??

De fleste er skrevet med hvid tråd, så man ser det kun når man har den helt tæt på. Det er skrevet helt nede i bunden, og kommet længere op, jo flere børn der er kommet til.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2015

NBNixen

Vi blev forældre for 2 uger og 4 dage siden og vores søn skal døbes her til slut oktober allerede - han bliver døbt i et dåbssæt, selvom min kærestes familie har en dåbskjole min kæreste selv har haft på den gang . . Vi synes bare at vores søn skal døbes i noget nyt og anderledes ☺

Anmeld Citér

13. september 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MyLove E skriver:

Jeg er blevet nysgerrig   Jeg ser tit opslag om hvilket dåbstøj drenge har på ( både her og på Facebook)

Har drenge i dag ikke dåbskjole på mere og hvorfor? 

Min egen søn havde min dåbskjole på som min mormor havde strikket til mig. Min søn blev dåbt på min dåbs dag. 

Men der var ikke på noget tidspunkt snakke om.andet end dåbskjole.

Har lavet en afstemning, men i må også gerne skrive hvorfor i hat valgt der ene eller det andet?

Jeg havde valgt verdens smukkeste (synes jeg selv) dåbskjole til min første som skulle broderes med navn og dato og fremover være familiens dåbskjole da vi ikke har en der kan gå i arv. Men min søn kunne ikke passe den og kunne ikke finde en anden som var stor nok. Så det endte med Skjortebody butterfly sorte bukser og en lysegrå cardigan og han var så lækker i det. Sådan må det være når man får kæmpe børn, trods man selv er lille ��

Anmeld Citér

13. september 2015

SandraXOXO

Vi har ingen dåbstraditioner i familien. Faktisk er kun halvdelen døbt i min familie og da faren var ligeglad. Så blev det til pænt tøj, men ingen kjole.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.