Dåbskjole vs dåbssæt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad havde jeres dreng (e) på?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.963 visninger
33 svar
16 synes godt om
30. juli 2015

MyLove E

Jeg er blevet nysgerrig   Jeg ser tit opslag om hvilket dåbstøj drenge har på ( både her og på Facebook)

Har drenge i dag ikke dåbskjole på mere og hvorfor? 

Min egen søn havde min dåbskjole på som min mormor havde strikket til mig. Min søn blev dåbt på min dåbs dag. 

Men der var ikke på noget tidspunkt snakke om.andet end dåbskjole.

Har lavet en afstemning, men i må også gerne skrive hvorfor i hat valgt der ene eller det andet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2015

Benjamins'mor

Vi brugte dåbskjole til vores søn. 

Det er ligesom traditionelt synes jeg.

Anmeld Citér

30. juli 2015

MyLove E

Benjamins'mor skriver:

Vi brugte dåbskjole til vores søn. 

Det er ligesom traditionelt synes jeg.

Ja det er også sådan vi har det her hjemme. Men er nysgerrig efter hvor mange der stadig holder ved traditioner? 

Anmeld Citér

31. juli 2015

ekebiv

Vores 3 børn (2 drenge og 1 pige) blev døbt i den kjole jeg selv blev døbt i for snart 40 år siden. Det er min farmor der hæklede og broderede den dengang. Mine to niecer er også døbt i den og min ene nieces to piger er døbt i den. Jeg kunne ikke forestille mig at bruge andet end den kjole overhovedet, heller ikke til drengene.

Anmeld Citér

31. juli 2015

Katrinebjoern

Vores søn er døbt i familiens dåbskjole, ligesom alle andre børn, drenge såvel som piger. Den er fra 1930 og min mormors søster var den første, der havde den på. Efterfølgende er mange døbt i den, og nederst broderes barnets initialer og dåbsdag. En dejlig tradition synes jeg.

Anmeld Citér

31. juli 2015

JH12

Min dreng som skal døbes til oktober han skal have dåbskjole på ☺️

Anmeld Citér

31. juli 2015

De3Guldklumper

Her er alle 3 børn døbt i dåbskjole. 

Jeg havde min gamle konfirmationskjole til at hænge i skabet som mon farmor lavede om til dåbskjole da den ældste skulle døbes. 

Det eneste rigtige for os var dåbskjole. 

Anmeld Citér

31. juli 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Vi har en 117 år gammel meget smuk dåbskjole i familien, som det nu er 4. generation, der er blevet døbt i. Derfor betød det meget for mig, at mine børn også skulle døbes i den. Havde der ikke været en familiedåbskjole, så kunne jeg dog godt have valgt noget andet tøj til min dreng.

Anmeld Citér

31. juli 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Victor blev døbt i en dåbskjole lavet af hans farmors brudekjole og både hans far og farbror er døbt i den... da han havde sovet i kjolen efter dåben, så fik han den godt nok af og en sød dragt på i stedet...

Anmeld Citér

31. juli 2015

Fremad

Her er var det dåbs sæt, vi havde ingen familie kjole jeg ønskede at benytte, han er os så rund han ikke kunne passe den.....og så fik jeg lov at vælge tøj, da far valgte han skulle døbes 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.